Ultima oră

Cosmina Dimofte, omorita de hotii de fier vechi

Dan Chiriac
7 iun 2008 1182 vizualizări
Tragedia feroviara de la Valea Calugareasca a fost provocata din cauza sustragerii unui surub de macaz, dupa verificarea zilnica. Comisia de ancheta spune ca personalul CFR nu are nici o vina in producerea acccidentului, in care si-a pierdut viata tinara Cosmina Dimofte din Focsani

Vinovatii de moartea tinerei Cosmina Dimofte nu au fost gasiti, dar cel mai probabil e vorba de hotii de fier vechi, care ataca din ce in ce mai des sinele de cale ferata. Ancheta Ministerului Transporturilor in cazul deraierii trenului accelerat Bucuresti - Iasi, la iesirea din halta Valea Calugareasca, este aproape de finalizare. Ieri, seful comisiei de ancheta, Laurentiu Dumitru, directorul Organismului de Investigare Feroviar Roman din cadrul Autoritatii Feroviare Romane, a precizat ca accidentul s-a produs din cauza deplasarii casetei care face parte din mecanismul macazului, in urma desfacerii suruburilor de prindere a acestuia, de catre persoane necunoscute. Asadar, tinara focsaneanca Cosmina Dimofte, in virsta 17 ani, eleva la Grupul Scolar Agricol, a fost victima celor care vor sa faca bani usor, fara munca. Pina acum, in Romania au existat foarte multe cazuri de acest fel, dar este pentru prima oara cind inconstientii care fura componente de cale ferata provoaca o asemenea tragedie. "Este vorba de o desurubare voluntara, nu este de vina personalului CFR", a spus seful comisiei de ancheta. Laurentiu Dumitru a afirmat ca piulitele si suruburile de prindere au fost desfacute de persoane necunoscute, fiind gasite de organele de cercetare in timpul anchetei. Acesta a mai adaugat ca desfacerea piulitelor, care a dus la slabirea suruburilor, s-ar fi putut produce pe 10 mai, intre orele 7.46 - 16.43, timp in care macazul a stat pe pozitia "directa". "La ora 16.43 s-a facut comanda de trecere a macazului pe pozitia «abatere», pentru ca urma sa treaca un tren de marfa. Ulterior, la ora 16.53, s-a facut comanda de trecere a macazului pe pozitia «direct», pentru trecerea acceleratului de Iasi, dar nu s-a mai produs inzavorirea acului contraac", a detaliat Dumitru. Seful comisiei de ancheta a concluzionat ca personalul trenului accelerat nu a avut nici o vina in producerea acestui accident. Acesta a mai precizat ca personalul care a verificat macazul si-a facut datoria, iar furtul surubului s-a produs dupa verificarea zilnica.


Urmarire penala "in rem"


Potrivit purtatorului de cuvint al Parchetului de pe linga Curtea de Apel Ploiesti, procurorul Viorica Costea, in cazul accidentului feroviar soldat cu un mort si patru raniti a inceput urmarirea penala "in rem", actiune care se refera la fapta in sine si nu la anumite persoane. Procurorul a precizat ca urmarirea penala in acest dosar se face pentru mai multe infractiuni, respectiv ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa, neindeplinirea cu stiinta a atributiilor de serviciu sau indeplinirea lor defectuoasa si distrugere si semnalizare falsa, ultimele doua infractiuni raportate la articolul 277 din Codul Penal, care se refera la "accidentul si catastrofa pe calea ferata", neexcluzindu-se astfel nici ipoteza ca personalul de pe CFR ar fi procedat necorespunzator. Potrivit sursei citate, in acest caz au fost audiate mai multe persoane, printre care si cele patru care se aflau in trenul implicat in accident si care au fost ranite. In acest context, daca vot fi identificati, cei care au furat surubul pot fi acuzati de decesul Cosminei Dimofte si ranirea altor patru persoane in accidentul feroviar din data de 10 mai. Daca pina acum hotii preferau liniile dezafectate sau secundare, inconstienta acestora a atins de aceasta data limita extremului, deoarece au furat surubul unui macaz pe unde trec zilnic zeci sau sute de trenuri si au pus in pericol siguranta a mii de calatori. Ironia sortii face ca victima acestui nefericit accident sa fie chiar fiica unui ceferist cu experienta, responsabil cu siguranta circulatiei la halta Putna Seaca.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.