Ultima oră

Conditii de 5 stele la taxiurile din Focsani

Iulia Crețu
21 feb 2008 747 vizualizări
Gradul de poluare, airbag-ul, ABS si ARS, conditii esentiale pentru autorizarea transportatorilor in regim de taxi u reprezentantii taximetristilor focsaneni au cerut ieri redistribuirea locurilor de asteptare pentru statiile taxi si sanctionarea soferilor indisciplinati

Airbag-uri pentru pasageri, dispozitive de plata prin card, lista de tarife la vedere, aer conditionat, ABS, ASR si GPS, sint doar citeva dintre noile posibile dotari standard pentru taxi, potrivit Normelor metodologice de aplicare a Legii 38/2003. Potrivit noilor reglementari aparute la inceputul lunii decembrie 2007, au voie sa transporte persoane in regim de taxi numai autoturismele care au portiere in dreptul fiecarei banchete sau scaun pentru clienti, cu spatiu pentru transportul bagajelor de mina si care nu pot transporta mai mult de patru persoane, in afara soferului. De asemenea, pe portierele din fata a taximetrelor trebuie inscrise tarifele de distanta (lei/kilometru), practicate ziua si noaptea. în interior, la loc vizibil, trebuie sa mai existe o lista care poate fi consultata de clienti, cuprinzind titularul legal al autorizatiei taxi si tarifele de distanta, de stationare si de pornire, precum si un

ecuson cuprinzind numele si fotografia conducatorului auto. Toate geamurile autoturismului trebuie sa fie transparente, neacoperite cu inscrisuri, colante sau altceva care sa atenueze vizibilitatea. O alta noutate ar fi certificatul de atestare a pregatirii profesionale pe care trebuie sa-l detina soferii de taxi, contractul de munca incheiat cu firma la care este angajat si o fisa a postului in care sint trecute atributiile ce decurg din contractul incheiat. Reprezentantii Camerei Taximetristilor Vrancea si cei ai Asociatiei Profesionale a Taximetristilor au negociat ieri cu reprezentantii executivului focsanean prevederile Regulamentului-cadru de functionare a taxiurilor pe raza municipiului, stabilit prin Ordinul 207/2007 si conform Normelor metodologice de aplicare a Legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi, aparute prin Ordinul 356/2007. Discutiile au fost conduse de reprezentantul Camerei Nationale a Taximetristilor din Romania (CNTR) filiala Vrancea prin presedintele Nicuta Oprea si de presedintele Asociatiei Profesionale a Transportatorilor in Regim de Taxi (APTRT) Vrancea, Marius Oancea. Printre cei care au participat la consultari din partea executivului local au fost viceprimarul George Mardare, directorul economic Natasa Nemes si seful Compartimentului atorizare taxi, Ion Soare.


Fara geamuri electrice, dar cu ABS si airbag-uri


Reprezentantii municipalitatii s-au consultat ieri cu reprezentantii taximetristilor si au stabilit impreuna criteriile de departajare pentru autorizarea unui transportator in regim de taxi. Potrivit criteriul privind poluarea mediului, va primi un punctaj mai mare posesorul unui taxi dotat cu Euro 5 si Euro 4, decit cel cu Euro 3. Un alt criteriu care ar putea creste punctajul celui care doreste sa se autorizeze ca taximetrist este vechimea pe piata serviciilor de taxi. Transportatorii au convenit impreuna cu viceprimarul George Mardare sa se acorde cite un punct pentru fiecare luna de activitate in taximetrie. Dotarile taxiului cintaresc si ele in procedura de autorizare, astfel incit un autoturism dotat doar cu airbag-uri in fata va primi numai 2 puncte, spre deosebire de taxiul dotat cu "cortina" (aibaguri laterale si pentru pasagerii din spate), care primeste patru puncte. Dintre dotarile suplimentare ale taxiului nu trebuie sa lipseasca aerul conditionat sau climatizatorul, ABS si ARS (asistare la frinare), dar si capacitatea portbagajului. Astfel, cu cit volumul portbagajului este mai mare, cu atit punctajul creste. De comun acord, partile in discutie au convenit scoaterea de pe lista criteriilor de departajare dotarea masinilor cu inchidere electrica a geamurilor si gradul de indatorare a proprietarului masinii pentru achizitionarea acesteia prin credit bancar, leasing sau plata cash. De asemenea, reprezentantii taximetristilor au cerut ca soferii care sint gasiti in neregula la gestiune sa fie direct raspunzatori, iar nu firma. "Este recomandat ca soferii gasiti cu probleme la casele de marcat sa fie direct raspunzatori. Lipsa de gestiune trebuie imputata direct celui in cauza, nu firmei de care apartine taximetristul", a specificat Nicuta Oprea, reprezentantul Camerei taximetristilor vrinceni.


Taximetristii spun ca au statii unde nu au clienti


Dupa ce au convenit asupra criteriilor de mai sus, taximetristii nu au scapat prilejul de a cere viceprimarului George Mardare redistribuirea spatiilor de parcare a taxiurilor in oras. "Sint unele locuri de stationare inutile pentru ca nu sint clienti in zona si taximetristii nu stau considerindu-le neproductive. Acestea sint multe pentru ca municipalitatea a dorit sa arate ca sint suficiente statii de parcare, numai ca taximetristii sint indisciplinati. Dar degeaba ai 10 locuri la Mindresti si nu ai clienti, sau ai 5 locuri la Sud, dar nu te poti folosi de ele pentru ca sint ocupate de masini scoase la vinzare. Sint statii de taxi nesemnalizate sau semnalizate aiurea, de nu stii daca sint 5 locuri de parcare in fata sau in spatele indicatorului", a spus presedintele APTRT Vrancea, Marius Oancea. Viceprimarul Mardare le-a promis taximetristilor ca va da sarcina de serviciu Directiei de Dezvoltare sa mearga sa verifice toate locurile de stationare din Focsani. Acest lucru datorita reclamatiilor aduse de soferii de taxi care spun ca sint locuri unde placutele sint puse alandala. "Administratia va semnaliza aceste statii, va intra in sarcina Directiei de Dezvoltare si Servicii Publice. Cit despre necesitatea infiintarii de noi statii, trebuie venit cu proiect de hotarire la CL, dupa o aprobare de la Politia Rutiera", a declarat vicele George Mardare. (Doina GANEA, Iulia CRETU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.