Taxa de poluare este mai mare pentru masinile noi
De la inceputul acestui an taxa de prima inmatriculare s-a modificat, guvernantii schimbindu-i totodata si numele. Astfel, de acum incolo, acesta se va numi taxa de poluare auto. Noua obligatie, care de fapt e una veche, a nemultumit total populatia, care nu poate accepta ideea sa plateasca un "bir" care nu exista mai nicaieri in Uniunea Europeana. Culmea este ca pentru o masina noua, care polueaza mai putin, romanii vor plati mai mult decit pentru o masina veche. Cel mai mult vor avea de pierdut producatorii de automobile, intrucit se estimeaza o crestere importanta a vinzarilor masinilor second-hand in detrimentul celor noi. In loc sa stimuleze populatia sa renunte la masinile vechi, cum a motivat Guvernul necesitatea introducerea acestei taxe, noul "bir" auto va avea un efect contrar. "Nu inteleg de ce trebuie sa platesc bani pentru o masina noua, de exemplu Logan, pe care o cumpar din tara. Riscam sa devenim cimitirul de masini a Europei, in acest fel", a spus un focsanean revoltat de decizia guvernantilor. Tot mai multi romani sint nemultumiti de hotarirea luata de Guvernul Romaniei si se gindesc sa actioneze in instanta statul roman. De altfel, un oradean a reusit sa cistige un astfel de proces intentat statului, dupa ce a sustinut ca taxa de prima inmatriculare este ilegala. In ciuda faptului ca este contestata de toata lumea, taxa va continua sa fie aplicata sub o alta denumire. Pe de alta parte, trebuie mentionat ca europarlamentarul PSD Victor Bostinaru a solicitat Comisiei Europene, in cadrul reuniunii de joi a Comisiei de petitii a Parlamentului European, o decizie stricta care sa puna capat imediat perceperii taxei de prima inmatriculare, pe care o considera ilegala, si sa oblige Guvernul roman la despagubirea celor care au platit-o pina in prezent. Problema taxei din Romania a fost abordata in contextul discutiilor privind petitia unui cetatean polonez, referitoare la taxa auto pentru autoturisme de import, caz similar cu cel romanesc. (Dan CHIRIAC)
Masinile euro 4 sint supuse acestei taxe dupa cum urmeaza:
Euro 4 motor 1.400 cmc - 420 euro
motor 1.400 veche intre 1-3 luni - 403 euro
motor 1.400 vechime de 3-6 luni - 391 de euro
motor 1.400 vechime de 6-9 luni - 378 euro
motor 1.400 vechime 1-2 ani - 344 euro
motor 1.400 vechime 2-3 ani - 315 euro
motor 1.400 vechime 3-4 ani - 290 euro
motor 1.400 vechime 4-5 ani - 265 euro
Euro 4 cu motorizare intre 1400 si 1600 cmc - 480 euro
vechime 1-3 luni - 461 euro
vechime 3-6 luni - 446 euro
vechime 6-9 luni - 432 euro
vechime 1-2 ani - 394 euro
vechime 2-3 ani - 360 euro
vechime 3-4 ani - 331 euro
vechime 4-5 ani - 302 euro
Euro 4 intre 1.600 - 1.900 cmc - 950 euro
vechime 1-3 luni - 912 euro
vechime 3-6 luni - 884 euro
vechime 6-9 luni - 855 euro
vechime 2-3 ani - 713 euro
vechime 3-4 ani - 656 euro
vechime 4-5 ani - 599 euro
Euro 4 intre 1.900 si 2000 cmc - 1.000 de euro
vechime 1-3 luni - 960 euro
vechime 3-6 luni - 930 euro
vechime 6-9 luni - 900 euro
vechime 1-2 ani - 820 euro
vechime 2-3 ani - 750 euro
vechime 3-4 ani - 690 euro
vechime 4-5 ani - 630 euro
Euro 4 intre 2000 si 2.200 cmc - 1.540 de euro pina la 970 euro
Euro 4 intre 2.500 si 3.000 cmc - 2.125 de euro pina la 1.339 euro
Euro 4 de peste 3.001 cmc - 2.851 euro pina la 1.796 euro