Ultima oră

Taxa de poluare este mai mare pentru masinile noi

Dan Chiriac
26 ian 2008 641 vizualizări
Taxa de prima inmatriculare a devenit taxa de poluare u se estimeaza o crestere a vinzarilor de masini second - hand, intrucit taxa scade cu cit masinile sint mai vechi si mai poluante

De la inceputul acestui an taxa de prima inmatriculare s-a modificat, guvernantii schimbindu-i totodata si numele. Astfel, de acum incolo, acesta se va numi taxa de poluare auto. Noua obligatie, care de fapt e una veche, a nemultumit total populatia, care nu poate accepta ideea sa plateasca un "bir" care nu exista mai nicaieri in Uniunea Europeana. Culmea este ca pentru o masina noua, care polueaza mai putin, romanii vor plati mai mult decit pentru o masina veche. Cel mai mult vor avea de pierdut producatorii de automobile, intrucit se estimeaza o crestere importanta a vinzarilor masinilor second-hand in detrimentul celor noi. In loc sa stimuleze populatia sa renunte la masinile vechi, cum a motivat Guvernul necesitatea introducerea acestei taxe, noul "bir" auto va avea un efect contrar. "Nu inteleg de ce trebuie sa platesc bani pentru o masina noua, de exemplu Logan, pe care o cumpar din tara. Riscam sa devenim cimitirul de masini a Europei, in acest fel", a spus un focsanean revoltat de decizia guvernantilor. Tot mai multi romani sint nemultumiti de hotarirea luata de Guvernul Romaniei si se gindesc sa actioneze in instanta statul roman. De altfel, un oradean a reusit sa cistige un astfel de proces intentat statului, dupa ce a sustinut ca taxa de prima inmatriculare este ilegala. In ciuda faptului ca este contestata de toata lumea, taxa va continua sa fie aplicata sub o alta denumire. Pe de alta parte, trebuie mentionat ca europarlamentarul PSD Victor Bostinaru a solicitat Comisiei Europene, in cadrul reuniunii de joi a Comisiei de petitii a Parlamentului European, o decizie stricta care sa puna capat imediat perceperii taxei de prima inmatriculare, pe care o considera ilegala, si sa oblige Guvernul roman la despagubirea celor care au platit-o pina in prezent. Problema taxei din Romania a fost abordata in contextul discutiilor privind petitia unui cetatean polonez, referitoare la taxa auto pentru autoturisme de import, caz similar cu cel romanesc. (Dan CHIRIAC)


Masinile euro 4 sint supuse acestei taxe dupa cum urmeaza:


Euro 4 motor 1.400 cmc - 420 euro


motor 1.400 veche intre 1-3 luni - 403 euro


motor 1.400 vechime de 3-6 luni - 391 de euro


motor 1.400 vechime de 6-9 luni - 378 euro


motor 1.400 vechime 1-2 ani - 344 euro


motor 1.400 vechime 2-3 ani - 315 euro


motor 1.400 vechime 3-4 ani - 290 euro


motor 1.400 vechime 4-5 ani - 265 euro


Euro 4 cu motorizare intre 1400 si 1600 cmc - 480 euro


vechime 1-3 luni - 461 euro


vechime 3-6 luni - 446 euro


vechime 6-9 luni - 432 euro


vechime 1-2 ani - 394 euro


vechime 2-3 ani - 360 euro


vechime 3-4 ani - 331 euro


vechime 4-5 ani - 302 euro


Euro 4 intre 1.600 - 1.900 cmc - 950 euro


vechime 1-3 luni - 912 euro


vechime 3-6 luni - 884 euro


vechime 6-9 luni - 855 euro


vechime 2-3 ani - 713 euro


vechime 3-4 ani - 656 euro


vechime 4-5 ani - 599 euro


Euro 4 intre 1.900 si 2000 cmc - 1.000 de euro


vechime 1-3 luni - 960 euro


vechime 3-6 luni - 930 euro


vechime 6-9 luni - 900 euro


vechime 1-2 ani - 820 euro


vechime 2-3 ani - 750 euro


vechime 3-4 ani - 690 euro


vechime 4-5 ani - 630 euro


Euro 4 intre 2000 si 2.200 cmc - 1.540 de euro pina la 970 euro


Euro 4 intre 2.500 si 3.000 cmc - 2.125 de euro pina la 1.339 euro


Euro 4 de peste 3.001 cmc - 2.851 euro pina la 1.796 euro




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.