Accident din cauza cetii si a neatentiei la Golesti
Ceata a pus stapinire pe drumuri u cea mai periculoasa manevra pe timp de ceata este depasirea
Potrivit Politiei, Petrache Bobaru, in virsta de 39 de ani, s-a angajat in traversarea strazii prin loc nepermis si fara sa se asigure. Acesta a ajuns astfel in fata jeep-ului condus de Claudio Bardielli si a fost accident grav, fiind transportat de urgenta la Spitalul Judetean. In urma primelor cercetari efectuate de politisti s-a stabilit ca accidentul a avut loc atit din cauza neglijentei pietonului care a traversat strada neregulamentar, dar si din cauza vizibilitatii reduse. Italianul Claudio Bardielli este casatorit cu o focsaneanca si este proprietarul spalatoriei auto care functioneaza in curtea Registrului Autor Roman. Ceata a pus probleme soferilor pe tot parcursul zilei de ieri, iar pe anumite portiuni ale soselei E 85 s-a circulat cu dificultate. Potrivit Politiei, in judetul Vrancea, pe DN2 vizibilitatea este sub 100 de metri, iar pe unele portiuni ale DN2 si DN 2D era aseara sub 50 de metri. Soferii care pleaca la Bucuresti via Ploiesti trebuie sa stie ca Centrul INFOTRAFIC al Politiei Romane a anuntat ieri ca ceata foarte densa scade vizibilitatea sub 10 metri (in unele locuri chiar sub 5 metri) in judetul Prahova, pe DN1B Ploiesti-Buzau. Cum meteorologii anunta vreme asemanatoare si in zilele urmatoare, politistii rutieri le recomanda soferilor sa circule cu viteza redusa, sa foloseasca luminile de intilnire si sa pastreze distanta regulamentara intre masini in timpul deplasarii. In plus, politistii rutieri recomanda folosirea luminilor de ceata. "Reamintim obligatia conducatorilor de vehicule sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 de km/h in localitati sau 50 de km/h in afara localitatilor, cind ceata reduce vizibilitatea sub 100 de metri. Aceasta viteza permite oprirea in conditii de siguranta, atunci cind pe drum apare o situatie de pericol. Regula este valabila pentru toate categoriile de drumuri, inclusiv pentru autostrazi, in cazul carora exista un plus de pericol, tocmai din cauza vitezei sporite cu care, de regula, se circula. Se impune si marirea distantei in mers intre vehicule. Nu trebuie uitat ca cea mai periculoasa manevra pe timp de ceata este depasirea", atrag atentia rutieristii. (Dan CHIRIAC)
De asemenea, in cazul ramanerii in pana, trebuie puse in functiune luminile de avarie, iar triunghiurile de presemnalizare trebuie asezate la o distanta mult mai mare. Reamintim obligatia conducatorilor de autovehicule cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5 tone sa poarte echipament de protectie-avertizare fluorescent-reflectorizant atunci cand executa interventii la vehiculul care se afla pe partea carosabila a drumului public. Recomandam si celorlalti conducatori auto sa poarte acest echipament, mai ales pe timp de ceata.
Pietonii, biciclistii si carutasii, trebuie sa fie constienti de faptul ca pe ceata, sunt mai greu vizibili in trafic.