Un sat dispare anual de pe harta Romaniei
Politistii de la Serviciul Rutier au facut ieri o analiza a modului in care in anul 2007 s-a derulat programul partenerial "Stop accidentelor rutiere! - Viata are prioritate!". Concluzia nu a fost una favorabila, pentru ca in acest an numarul accidentelor rutiere a crescut, nu numai in Vrancea, ci in mai mult din jumatate din judetele tarii. "Nu am reusit sa ne indeplinim obiectivul asumat la inceputul anului. Avem o crestere la numarul de accidente. Vinovati sintem si noi politistii, dar si toti ceilalti parteneri din acest program", a spus comisarul Ionel Popescu, adjunctul sefului IJP Vrancea. Din partea Directiei Generale a Politiei Rutiere a luat parte comisarul Daniela Georgescu, care a aratat ca anual in Romania mor 2.000 de oameni, adica populatia unui sat. "Anual, in tara noastra, de pe harta dispare un sat, si asta trebuie sa dea de gindit", a precizat Daniela Georgescu. Subcomisarul Daniel Fatu a prezentat si un bilant al accidentelor rutiere produse in Vrancea si cauzele acestora. Cele mai multe dintre acestea s-au produs din cauza traversarilor neregulamentare, celalalte avind la baza producerii neacordarea prioritatii, depasirile, neasigurarea la schimbarea benzii de mers, biciclistii sau adormirea la volan. "Sint accidente care s-au produs din cauza carutasilor, care nu au vrut sa-si semnalizeze atelajele pentru a nu fi vazuti de seful de post. Altele au fost produse de mopede, unde anul acesta am avut o explozie privind numarul acestora", mai spune comisarul Ionel Popescu. Marea majoritate a accidentelor rutiere s-au produs in Vrancea pe E 85. "Punctele negre, unde avem cele mai multe incidente rutiere sint Focsaniul, aici fiind inclusa si soseaua de centura, Dumbraveni, Golesti si Garoafa, dupa cum se vede toate fiind localitati situate pe E 85", a precizat Daniel Fatu. Politistii vrinceni au prezentat ieri si modul de desfasurare a traficului in comuna Golesti, acolo unde, toate trecerile de pietoni dupa E 85 au fost iluminate. Politistii rutieri au aratat si filmul unei actiuni desfasurate noaptea pe E 85, unde in Golesti pietonii sint vazuti de la mai mare distanta, in timp ce, in celalalte localitati, pietonul apare de nicaieri in fata masinii. Culmea este ca imediat dupa montarea stilpilor de iluminat la Golesti, politistii au incercat sa filmeze un pieton cu vesta reflectorizanta, care trecea strada. Dinspre Focsani a aparut un camion, al carui sofer era foarte grabit si era sa-l loveasca in plin pe pieton. Chiar daca a reusit sa-l evite, conducatorul auto a ramas fara permis de conducere. (Dan CHIRIAC)