Ultima oră

Ucis și prădat sub ochii tatălui

Ziarul de Vrancea
10 apr 2017 2305 vizualizări
Procurorii brăileni l-au trimis în judecată pe focşăneanul Iulian L. , şoferul microbuzului implicat în terifiantul accident rutier de pe B-dul Dorobanţilor, din ianuarie 2016 • Acesta se întorcea de la Aeroportul Bucureşti - Otopeni cu microbuzul plin de pasageri, iar la intersecţia Dorobanţilor - G-ral Eremia Grigorescu, din neatenţie, a intrat în balustrada refugiului pentru pietoni.Microbuzul a rămas “înfipt” în gardul metalic, iar o ţeavă a pătruns în habitaclu şi l-a ucis pe loc pe un tânăr de 26 de ani, din judeţul Galaţi.Alte trei persoane, inclusiv şoferul microbuzului, au fost rănite în accident u tatăl victimei, martor la nenorocire, a sesizat poliţia, după ce i-a fost furat portofelul cu 350 de euro

Final de anchetă în dosarul tragediei de pe B-dul Dorobanţilor, din ianuarie anul trecut.

Focşăneanul Iulian L., de 38 de ani, angajat al unei firme de transport pasageri pe ruta Bucureşti - Galaţi, a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă. Potrivit dosarului penal instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Brăila, în seara zilei de 9 ianaurie 2016, șoferul a provocat accidentul de pe B-dul Dorobanţilor, soldat cu un mort şi trei răniţi. În tragedia rutieră şi-a pierdut viaţa un tânăr de 26 de ani, din judeţul Galaţi, care se afla în microbuz împreună cu tatăl său. Cei doi veneau de la Aeroportul Bucureşti  - Otopeni, împreună cu alţi români care se întorceau din străinătate. Strigător la cer este faptul că, în momentul în care s-a produs tragedia, celor doi - tată şi fiu - li s-a furat portofelul cu acte şi cu câteva sutre de euro, câştigaţi cu trudă. Procurorii au disjuns cercetările, pentru prinderea hoţului fără frică de Dumnezeu. Procurorii iau în calcul posibilitatea ca şoferul “microbuzului groazei” să fi adormit la volan.    

 Tragedie pe B-dul Doroboanţilor, la refugiul pentru pietoni

În noaptea de 9/10 ianuarie 2016, puţin după ora 23:00, dispeceratul Poliţiei Rutiere Brăila a fost sesizat despre producerea unui grav accident rutier pe B-dul Dorobanţilor, aproape de intersecţia cu strada G-ral Eremia Grigorescu, soldat cu rănirea mai multor persoane, pasageri într-un autovehicul care se întorcea de la Aeroportul Bucureşti - Otopeni.

Ajunşi la locul tragediei, poliţiştii au găsit microbuzul Mercedes Benz cu numărul de înmatriculare B-100-ZUZ, aparţinând unei firme de transport persoane, prezentând avarii serioase în partea din faţă. Microbuzul era “înfipt” în gardul (balustrada) refugiului pentru pietoni amplasat în dreptul staţiei de tramvai. Procurorul care s-a ocupat de caz precizează: “La volanul autovehiculului s-a aflat focșăneanul L. Iulian, care a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind negativ. Întrucât acesta a suferit vătămări corporale, a fost condus la Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila, unde i s-au acordat îngrijiri medicale şi i s-a prelevat o mostră biologică de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei. Din buletinul de analiză toxicologică - alcoolemie (...) rezultă că, la momentul prelevării mostrei, conducătorul auto nu avea alcool în sânge”. La locul accidentului au fost găsiţi opt pasageri - inclusiv Marian şi Relu Chirilă, originari din localitatea Frumuşiţa, judeţul Galaţi, tată şi fiu - trei dintre aceştia fiind răniţi în momentul impactului cu balustrada refugiului. Ionela Hagighiol, de 39 de ani, a fost transportată la spital, pentru investigaţii, împreună cu fiul ei în vârstă de 13 ani. Relu Chirilă, în vârstă de 26 de ani, a murit pe loc, sub privirile îngrozite ale tatălui, după ce fusese străpuns de o ţeavă metalică. Potrivit Raportului medico-legal de necropsie emis de Serviciul de Medicină Legală Brăila, “moartea lui Chirilă Relu a fost violentă şi s-a datorat şocului traumatic şi hemoragic, consecinţa unei plăgi contuze transfixiante toraco-abdominale, cu leziuni viscerale şi osoase produse ca urmare a străpungerii corpului cu o ţeavă de metal, în cadrul unui accident rutier produs la data de 9 ianuarie 2016”. Tragedia rutieră a fost surprinsă de camerele de supraveghere stradale amplasate de Poliţia Locală Brăila la intersecţia B-dul Dorobanţilor cu strada G-ral Eremia Grigorescu, iar imaginile sunt probă la dosar.

 Filmul tragediei

Pa parcursul urmăririi penale, anchetatorii au refăcut filmul tragediei din ianuarie 2016. Potrivit dosarului penal instrumentat de procurorii PJ Brăila, în seara zilei de 9 ianuarie 2016, focșăneanul Iulian L. conducea microbuzul Mercedes Benz cu numărul de înmatriculare B-100-ZUZ pe B-dul Dorobanţilor din municipiul Brăila, circulând pe banda a II-a de lângă linia de tramvai. Se întorcea de la Aeroportul Bucureşti - Otopeni şi urma să ajungă la Galaţi. “În zona respectivă, carosabilul este în linie dreaptă şi este prevăzut cu trei benzi de circulaţie, fără declivităţi, fiind acoperit cu asfalt umed, iar în urma citirii efectuate de reprezentanţii SCTR - Control Trafic, diagrama tahograf indica viteza de 54 km/h. În urma vizionării imaginilor suprinse de camerele de supraveghere din intersecţie, nu se observă vreo schimbare a traiectoriei microbuzului în momentele premergătoare coliziunii cu gardul metalic de protecţie al refugiului de pietoni din dreptul staţiei de tramvai”, precizează procurorul de caz. Iulian L. nu a observat indicatorul “Ocolire prin dreapta”, amplasat înainte de refugiul pentru pietoni şi nu a frânat nici măcar în ultimul moment; în aceste împrejurări, roata din dreapta faţă a microbuzului Mercedes Benz a intrat în contact cu bordura din beton, iar partea din faţă a vehiculului cu parapetul metalic al refugiului. Bara metalică (ţeava) orizontală, lungă de 6 metri, care mărgineşte refugiul spre banda a II-a a carosabilului, a pătruns direct în radiatorul microbuzului plin cu călători, provocând deformări şi avarii în partea din faţă, deformând, totodată, stâlpii verticali ai parapetului. A urmat tragedia. “Microbuzul îşi continuă deplasarea pe suprafaţa refugiului, în decelerare, iar bara orizontală (ţeava metalică - n.r.) sprijinită în capătul dinspre strada G-ral Eremia Grigorescu, pătrunde prin compartimentul motorului în habitaclul maşinii, trece pe lângă piciorul drept al focșăneanului, ajungând în zona banchetei de pe rândul IV stânga, unde pătrunde în corpul lui Chirilă Relu care, ulterior, a decedat”, precizează anchetatorii.

 “Există posibilitatea ca şoferul să fi adormit la volan”

Pe parcursul urmăririi penale, s-a dispus efectuarea unei expertize judiciare auto care să stabilească în mod clar împrejurările producerii accidentului rutier de pe B-dul Dorobanţilor, respectiv “dinamica evenimentului, viteza microbuzului şi cauza generatoare a pericolului de accident”. Din conţinutul Raportului de expertiză, având la bază diagrama tahograf, rezultă că, în momentele premegătoare evenimentului rutier, Iulian L. conducea microbuzul Mercedes Benz cu numărul de înmatriculare B-100-ZUZ cu viteza de 54 km/h. Cauza producerii acccidentului este reprezentată de “neatenţia focșăneanului, care nu a adaptat viteza la condiţiile de drum”. Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Brăila precizează:“În condiţiile în care efectua regulat cursa de transport persoane pe ruta Bucureşti - Galaţi şi ţinând cont şi de ora producerii accidentului (23:00), există şi posibilitatea ca şoferul microbuzului să fi adormit la volan (...) bazat şi pe faptul că, din vizionarea imaginilor surprinse de camerele de supraveghere, nu se observă vreo schimbare a traiectoriei microbuzului în momentele premergătoare coliziunii cu gardul metalic de protecţie al refugiului de pietoni, din dreptul staţiei de tramvai”. În plus, nu s-a găsit nicio urmă de frânare.

Concluzionând, procurorul de caz precizează că, din materialul probator administrat în cauză, focșăneanul Iulian L. “este culpabil de producerea accidentului şi urmările acestuia”. Neatent, probabil şi obosit din pricina orelor petrecute la volan, şoferul microbuzului plin cu pasageri a încălcat prevederile art. 48 din OUG 195/2002 modificată, se mai precizează în actul de sesizare a instanţei de judecată (“conducătorul unui vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză şi să o adapteze în funcţie de condiţiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevră în condiţii de siguranţă”). Carosabilul era umed în seara zilei de 9 ianuarie 2016, astfel că L. era obligat să adapteze viteza la condiţiile de drum. 54 km/h era prea mult pentru deplasarea în siguranţă pe o şosea umedă, în interiorul localităţii. Şi mai era şi noapte.

 Strigător la cer: au furat agoniseala victimei!

Niciuna din părţile implicate în tragedia de pe B-dul Dorobanţilor nu a contestat Raportul de expertiză judiciară auto efectuat pe parcursul urmăririi penale, iar şoferul “microbuzului groazei” a recunoscut şi a regretat fapta comisă în ianuarie anul trecut. Accidentul rutier a distrus o familie din localitatea Frumuşiţa, judeţul Galaţi, care se căznea să câştige un ban cinstit în străinătate, ca multe alte familii de români. Dar accidentul a adus şi o pată de ruşine asupra noastră, ca popor, pentru că li s-a furat agoniseala exact atunci, când tatăl îşi plângea fiul străpuns de o ţeavă de metal. Procurorul de caz precizează: “Chirilă Marian, tatăl persoanei decedate Chirilă Relu, a constatat, în urma evenimentului rutier, lipsa unui portmoneu în care se aflau mai multe documente şi suma de aproximativ 350 de euro, fapt pentru care a depus plângere penală pentru săvârşirea infracţiunii de furt şi s-a constituit parte civilă cu suma de 2.000 lei”. Parchetul de pe lângă Judecătoria Brăila a dispus disjungerea cauzei şi continuarea cercetărilor, pentru identificarea celui care, lipsit de moralitate şi fără frică de Dumnezeu, a furat portofelul familiei Chirilă, profitând de nenorocirea care se abătuse asupra lor.         Parchetul a dispus, totodată, clasarea cauzei în ceea ce priveşte infracţiunea de vătămare corporală din culpă, întrucât unul dintre pasagerii răniţi în accident a suferit “doar” 9 zile de îngrijiri medicale, iar altul nu a avut nevoie de zile de îngrijiri, deşi a ajuns şi el la spital. Şoferul microbuzului, Iulian L., a fost, de asemenea, rănit în accident, însă în cazul său a fost vorba de autoaccidentare şi iarăşi s-a dispus clasarea. SC “Braicar” SA Brăila s-a constituit parte civilă în procesul penal cu suma de 3.090, 61 lei, reprezentând costurile suportate pentru repararea gardului de protecţie a refugiului de călători distrus în impactul devastator.  (Marian GHEORGHE)


(Articol preluat din cotidianul Obiectiv de Brăila)

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.