ENET a dat în judecată peste 500 de proprietari de apartamente cu debite mari
Din acest punct de vedere, creanţele istorice provin în marea lor parte de la aceeaşi chiriaşi sociali ai Primăriei Focşani, care se pare că vor să trăiască numai din mila publică. Prin urmare, ENET are în derulare în prezent peste 500 de acţiuni în instanţă împotriva debitorilor, în scopul recuperării datoriilor pe care aceştia le înregistrează.
Dincolo de acest aspect, tot mai mulţi focşăneni au continuat şi în 2016 să se debranşeze de la sistemul centralizat, în special de la apa caldă de consum, dar şi de la sistemul de încălzire, chiar dacă centrala ENET s-a modernizat.
Societatea ENET şi-a propus pentru 2017 măsura conversiei în acţiuni a datoriilor istorice
Oamenii şi-au montat centrale termice de apartament, pe gaze şi au constatat că, cel puţin până la acest moment, au adoptat o soluţie eficientă şi economică. “Motivaţia debranşărilor de la apă caldă este în continuare lipsa recirculării, care implică facturi mai mari pentru apa rece, suplimentar celor de energie termică, deşi s-au realizat lucrări în acest sens pentru unele scări de bloc. Energia termică pentru apa caldă se furnizează în pierdere substanţială pe tot parcursul sezonului cald, iar reducerea livrărilor pe această perioadă afectează şi posibilitatea de a creşte vara livrările de energie electrică pentru compensarea pierderilor din apa caldă”, recunoaşte directorul Manole Merchea. Potrivit şefului ENET, una dintre cauzele debranşării populaţiei este dată de faptul că proprietarii părăsesc localitatea şi chiar ţara şi închid apartamentele, ceea ce creează probleme în condominiu, dar şi furnizorilor de utilităţi.
Ca să devină eficientă, societatea ENET şi-a propus pentru 2017 măsura conversiei în acţiuni a datoriilor istorice, respectiv către CUP SA, societate din care s-a desprins de mulţi ani fabrica de căldură a Focşaniului şi care a blocat de mai multe ori conturile ENET.
O altă măsură de redresare o reprezintă şi continuarea investiţiilor în reabilitarea reţelelor de transport şi distribuţie.
ENET are în vedere şi găsirea unor noi modalităţi pentru impulsionarea plăţilor consumatorilor, două dintre acestea reprezentând debranşarea rău-platnicilor, precum şi executarea debitorilor din asociaţiile în facturare comună. (A. TĂTARU)