Ultima oră

Elevii Școlii “Nicolae Iorga”, într-un schimb de experiențǎ la o școalǎ din Finlanda

Mihaela Vlădescu
6 mar 2017 656 vizualizări
Absenteismul și abandonul școlar timpuriu, probleme generale în Europa

Un echipaj al Școlii Gimnaziale “Nicolae Iorga” a participat luna trecută la un schimb de experienţă în Finlanda, în cadrul unui proiect Erasmus + de parteneriat între școli. Echipajul a fost  constituit din profesoarele  Gabriela Dumitru și  Viorica   Dumitrașcu  și  elevii   Iuliana   Burlacu, Alexandra  Ionițǎ, Gabriel  Tertelici   și Andrei  Vlad.Activitatea s-a desfǎșurat în cadrul proiectului de parteneriat strategic între școli Erasmus+ KA2 „Back to School Life”, coordonat de profesoara Dǎnilǎ Nicoleta. Pentru acest proiect Școala „Nicolae Iorga” beneficiazǎ de un grant de 24.630 de Euro finanțat de Comisia Europeanǎ. Proiectul se desfǎșoarǎ în perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2018 și are ca scop schimbul de bune practici între școlile din țǎrile partenere (Turcia, România, Lituania, Finlanda, Marea Britanie, Spania și Portugalia), cu accent pe prevenirea absenteismului și a abandonului școlar timpuriu prin întǎrirea relațiilor dintre școalǎ, familie și comunitate.Elevii și cadrele didactice din cele șase țǎri europene au intrat în contact direct cu profesorii, elevii și studenții a patru unitǎți de învǎțǎmânt din Finlanda, au asistat la ore, s-au bucurat de tehnologia de înaltǎ clasǎ folositǎ în procesul de instruire. De asemenea, au participat la jocuri mini-olimpice de iarnǎ pe lacul înghețat Jyväsjärvi, au gǎtit prǎjitura tradițională finlandeză în bucǎtǎria școlii, au vizitat muzeul local de științele naturii, mini-concert, meci de hockey. În plus, elevii au fost gazduiți în familii, astfel aflând detalii interesante despre viaţa acestora. „Ne-am bucurat de o primire călduroasă, programul a fost foarte variat şi interesant, incluzând participarea noastră la ore, ceea ce ne-a permis să simţim grija deosebită pe care statul finlandez o acordă sănătăţii şi stării de bine a elevilor şi profesorilor. Am fost profund impresionată de excelenta dotare cu aparatură de ultimă generaţie a tuturor sălilor de clasǎ şi a laboratoarelor, de faptul că se pune accentul pe activităţile practice şi nu pe acumularea excesivă de noţiuni teoretice şi pe concurenţă. Principiul de bază al sistemului finlandez de învăţământ este acela că potenţialul fiecărui copil trebuie maximizat şi de aceea, orientarea şi consilierea sunt esenţiale, astfel încât elevii să performeze cât mai bine posibil şi să fie capabili să ia cele mai bune decizii în legătură cu educaţia şi cariera lor”, a afirmat profesoara Gabriela Dumitru. (M.V.) 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.