Ultima oră

Ce faci dacă un produs se strică în perioada de garanţie?

Iulia Crețu
10 mar 2016 1834 vizualizări
Protecţia Consumatorului aduce clărificări în legătură cu garanţia comercială. Potrivit legii, vânzătorul îşi ia angajamentul faţă de consumator de a repara sau înlocui produsul necorespunzător cumpărat, fără costuri suplimentare sau de a restitui contravaloarea lui.

Perioada legală în care vânzătorul răspunde de conformitatea produsului este de 2 ani de la livrare, orice măsură de asigurare a conformităţii produsului se ia într-un termen de maxim 15 zile calendaristice, însă vânzătorul poate prelungi garanţia la 3 ani, poate micşora perioada de reparare la 10 zile, poate alege să restituie direct contravaloarea produsului, fără a mai apela la măsura de reparare sau de înlocuire. Conform legii, în cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului aducerea produsului la conformitate în maxim 15 zile calendaristice. Legea permite vânzătorului să încerce întâi repararea produsului şi abia apoi înlocuirea cu unul nou dacă nu poate fi reparat. “De asemenea, s-a introdus prevederea conform căreia produsul de folosinţă îndelungată nou care îl înlocuieşte pe cel defect beneficiază de un nou termen de garanţie, începând cu data preschimbării”, se arată într-un comunicat al Protecţiei Consumatorului. (I. C.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.