Directorul Fan Courier, originar din Vrancea, recunoaşte: “Sunt un ţăran”
Felix Pătrăşcanu, CEO Fan Courier, originar din Vrancea, se implică într-o campanie de repunere la locul pe care-l merită a termenului “ţăran” şi de susţinere a valorilor tradiţionale. Campania poartă denumirea “Sunt un ţăran”, slogan pe care şi-l atribuie numeroase persoane publice din România, între care îi regăsim pe Smiley, regizorul Tudor Giurgiu sau omul de televiziune Virgil Ianţu. “Sunt un ţăran” se vrea a fi un demers de susţinere a valorilor autentice româneşti, iar în aprilie se va finalize cu o Gală. “Astăzi, ţăran a ajuns să fie sinonim cu bădăran, necioplit sau mitocan. Cum vedem sau auzim ceva de rău, cuvântul ţăran ne vine automat în cap, iar expresii ca «Uite-l şi pe ţăranu’ ăla!» sau «Mamă, ce ţărancă!» fac parte din peisajul nostru sonor de zi cu zi, fie că vorbim de mall, birou, net sau televizor. Astăzi, ţăran a ajuns să fie o ruşine, deşi, dacă stăm puţin şi ne gândim, la a doua sau a treia generaţie, toţi suntem ţărani. Aşa că haideţi să ne aducem aminte ce înseamnă ţăran cu adevărat”, se arată în motivarea campaniei pe site-ul suntuntaran.ro.
Recunoaşte şi tu!
“Sunt Felix Pătrăşcanu şi, recunosc, sunt un ţăran. Întotdeauna salut când ajung la birou”, îşi motivează apartenenţa la grupul ţăranilor, vrânceanul Felix Pătrăşcanu. “Smiley a recunoscut deja. La fel şi Tudor Giurgiu, Virgil Ianţu şi mulţi alţii. Recunoaşte şi tu! Spune-ne cine eşti şi alege-ţi motivul pentru care eşti un ţăran. Noi te ajutăm să fii parte din campanie, conectează-te cu facebook sau completează formularul”, se arată în descrierea proiectului. Toţi cei care au semnat deja “adeziunea” pot fi regăsiţi în galeria şi harta ţăranilor, acolo unde sunt semnatari, de altfel, şi mai mulţi vrânceni, în special din generaţia tânără. Campania îşi propune să îi facă pe românii să redescopere ce înseamnă, de fapt, să fii ţăran şi să le aducă aminte de înţelesul primar al cuvântului şi valorile cu care e asociat: cinste, respect, bunătate, simplitate, modestie. “Sunt un ţăran” este o campanie de reabilitare şi de conştientizare a valorilor primordiale cu care este asociat ţăranul român, faţă de sensul peiorativ ce i se dă astăzi, când este folosit cu precădere ca o insultă. (I. CREŢU)