Autobuzul electric şi-a terminat bateriile pentru plimbările călătorilor din Focşani
Mai multe zile a circulat prin Focşani un autobuz care seamănă cu altele ca formă, dar funcţionează pe un cu totul alt principiu. Autobuzul consumă doar curent electric. Pe langă faptul că este nepoluant şi consumă cu 60% mai puţin decat unul clasic dintre cele care circulă în Focşani cu motorină, costă cat o casă în luxoasele cartiere private din Bucureşti. Adică vreo 400.000 de euro. Cei de la Transport Public Focşani spun că, cu aceşti bani, ar putea cumpăra trei minibuze care circulă la ora actuală prin oraş. Nici nu şi-ar permite municipalitatea o astfel de investiţie în transportul eco, cu toate că acest preţ se amortizează uşor. „Să vă dau un exemplu, dacă alimentăm de 100 de lei cu motorină unul din autobuzele noastre care circulă pe un traseu, cu acesta pe curent am fi consumat cu 60% mai puţin pe acelaşi traseu, adică vreo 40 de lei”, spune Ion Diaconu, directorul de la Transport Public din Focşani. Oricum, municipalitatea de pe Milcov nu îşi permite o aşa investiţie. Autobuzul SF are o vechime de 5 ani şi este construit în Cehia, iar ieri a părăsit Focşaniul, unde a fost ţinut în teste. A ajuns la Brăila, de unde va pleca spre Constanţa. Ar putea fi achiziţionat cu fonduri europene acest autobuz, dacă Consiliul Local Focşani se va implica într-un astfel de proiect, mai spune Diaconu. În schimb, la sfarşitul acestei luni vor ajunge în Focşani trei noi autobuze de capacitate mică, de 25 de locuri.
Internet wireless în microbuze?
Internet wireless în microbuze am putea avea de anul viitor, după cum este trecut în proiectul panourilor pe led care afişează orele la care ajung microbuzele în staţii. „După panourile electronice de afişare, pasul doi este internetul wireless. Nu vă pot spune acum mai multe, dar autobuzele din Focşani vor fi echipate cu echipamente care să permită acest lucru”, ne- a mai spus Ion Diaconu, directorul de la Transport Public din Focşani. Parcul auto al Societăţii de Transport Public Focşani numără 30 de maşini, de diferite capacităţi. Minusul cel mai mare este că multe din ele sunt îmbătranite, pentru că sunt folosite zilnic de mai bine de 11 ani. (Aurelian IVAN)