Ultima oră

Autobuzul electric şi-a terminat bateriile pentru plimbările călătorilor din Focşani

Aurelian Ivan
3 iun 2015 2992 vizualizări
Maşinăria a fost în teste prin Focşani pentru mai multe zile şi mulţi cetăţeni au avut ocazia să afle cum este să circuli într-un autobuz care funcţionează doar cu energie electrică u printre pasageri s-au numărat şi consilierii locali din Focşani

Mai multe zile a circulat prin Focşani un autobuz care seamănă cu altele ca formă, dar funcţionează pe un cu totul alt principiu. Autobuzul  consumă doar curent electric. Pe langă faptul că este nepoluant  şi consumă cu 60% mai puţin decat unul clasic dintre cele care circulă în Focşani cu motorină, costă cat o casă în luxoasele cartiere private din Bucureşti. Adică vreo 400.000 de euro. Cei de la Transport Public Focşani spun că, cu aceşti bani, ar putea cumpăra trei minibuze care circulă la ora actuală prin oraş. Nici nu şi-ar permite municipalitatea o astfel de investiţie în transportul eco, cu toate că acest preţ se amortizează uşor. „Să vă dau un exemplu, dacă alimentăm de 100 de lei cu motorină unul din autobuzele noastre care circulă pe un traseu, cu acesta pe curent am fi consumat cu 60% mai puţin pe acelaşi traseu, adică vreo 40 de lei”, spune Ion Diaconu, directorul de la Transport Public din Focşani. Oricum, municipalitatea de pe Milcov nu îşi permite o aşa investiţie. Autobuzul SF are o vechime de 5 ani şi este construit în Cehia, iar ieri a părăsit Focşaniul, unde a fost ţinut în teste. A ajuns la Brăila, de unde va pleca spre Constanţa. Ar putea fi achiziţionat cu fonduri europene acest autobuz, dacă Consiliul Local Focşani se va implica într-un astfel de proiect, mai spune Diaconu. În schimb, la sfarşitul acestei luni vor ajunge în Focşani trei noi autobuze de capacitate mică, de 25 de locuri.

Internet  wireless în microbuze?

Internet wireless în microbuze am putea avea de anul viitor, după cum este trecut în proiectul panourilor pe led care afişează orele la care ajung microbuzele în staţii. „După panourile electronice de afişare, pasul doi este internetul wireless. Nu vă pot spune acum mai multe, dar autobuzele din Focşani vor fi echipate cu echipamente care să permită acest lucru”, ne- a mai spus Ion Diaconu, directorul de la Transport Public din Focşani. Parcul auto al Societăţii de Transport Public Focşani numără 30 de maşini, de diferite capacităţi. Minusul cel mai mare este că multe din ele sunt îmbătranite, pentru că sunt folosite zilnic de mai bine de 11 ani. (Aurelian IVAN)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
Nimeni Altu, acum 3246 zile, 14 ore, 14 minute, 6 secunde
Ai f mare dreptate Aurelian. In primu rand ca in Focsani chiar ai ce vedea, mai ales cand circuli cu autobuzu. Uite, un ex care-mi vine-n minte acu, pietroaiele diforme din sensurile de citeste integral
Aurelian, acum 3246 zile, 18 ore, 44 minute, 41 secunde
Eu nu vad cu ochi buni internetul wireless in mijloacele de transport in comun. Acest beneficiu constituie un dezavantaj pentru locuitori in a mai vedea cum arata urbea si un avantaj pentru citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.