Video!!! "Toporatorii" au camioane militare fără numere de înmatriculare
Un cetăţean cu sprit civic a sunat la "Radarul Pădurilor" iar operatoarele au motivat că, dacă nu le este comunicat numărul de înmatriculare, nu pot verifica dacă trasportul de material lemnos este legal sau nu. Camionul a fost filmat exact într-o porţiune în care drumul a fost rupt recent de alunecările de teren, iar autorităţile au cerut restricţii rutiere din acest motiv. Bărbatul care a sesizat circulaţia camioanelor fără numere de înmatricualare spune că a încercat să sesizeze şi poliţia, dar nu a obţinut operativitatea la care se aştepta. "Am sunat la 112, dar mi-au spus că nici ei nu pot identifica transportul dacă nu am luat numărul de înmatriculare şi când le-am spus că, de fapt, camionul nu avea numere de înmatriculare, nici pe faţă nici pe spate, au spus că vor trimite un echipaj de la Dumbrăveni (localitate aflată la 10 kilometri- n.r.), pe motiv că la Gura-Caliţei, la post, nu mai e nimeni după ora 16", ne-a relatat cetăţeanul.
După aproximativ 15 minute, când a văzut că poliţia întârzie, acesta a pornit singur în urmărirea maşinii, însă a pierdut-o pe drum. Se pare că vehiculul s-a "refugiat" pe un drum lateral. La prima vedere, vehiculul filmat pare a fi un camion militar model ZIL-131, 6x6, proiectat în 1967 Uniunea Sovietică, folosit iniţial ca platformă pentru lansatoare de rachete. Cei care exploatează pădurile folosesc asemenea maşini de provenienţă rusească tocmai pentru că pot circula pe drumuri forestiere, greu accesibile. Dacă nu vor motiva cumva că au pierdut plăcuţele de identificare pe drum, circulaţia pe drumurile publice fără numere de înamtriculare constituie chiar faptă penală. (Silvia Vrînceanu)
- "Radarul pădurilor" este un sistem informatic care permite monitorizarea traseului lemnului de la plecarea din pădure şi până devine mobilă sau iese din ţară, în timp real, însă are şi limite. Prin Hotărârea de Guvern nr. 470/2014 s-a stabilit că, începând cu data de 8 octombrie 2014, toate transporturile de lemn, cu excepţia lemnului "pentru foc", în volum de până la trei metri cubi, transportat cu atelaje, să se facă obligatoriu folosind acest sistem informatic. Din păcate, "Radarul Pădurilor" şi-a artătat limitele şi de această dată.