Ultima oră

Soseaua dintre Milcovul si Ciorasti, pericol public

Ziarul de Vrancea
17 oct 2007 704 vizualizări
Criblura care acopera asfaltul nu este aderenta si poate produce accidente u saptamina trecuta un sofer a ajuns cu masina in riul Rimnicu-Sarat din cauza vitezei si a carosabilului periculos u in curbe, criblura s-a strins pe marginea drumului fiind un pericol atit pentru soferi, cit si pentru pietoni

Drumul de la Focsani spre comuna Ciorasti poate fi o adevarata aventura pentru cei dornici de multa adrenalina si, eventual, de citeva reparatii la masina. Reabilitarile efectuate pe DN 23, care trece prin comunele Milcovul-Gologanu-Tataranu-Ciorasti, nu prea vin in ajutorul celor care merg pe aceasta ruta. Criblura turnata peste stratul de asfalt, de catre SC Vega 93 Galati, nu are aderenta foarte buna pe toate portiunile. Astfel, daca nu stapinesti foarte bine autoturismul, risti sa derapezi si sa produci accidente. De acest lucru s-a convins saptamina trecuta si un sofer din Rimnicu-Sarat care, pe un pod in Ciorasti, intr-o curba, a pierdut controlul volanului, a rupt gardul de protectie si a plonjat 4,5 metri intr-o ripa in riul Rimnicu-Sarat. Din fericire, accidentul nu a fost grav, insa pune la indoiala calitatea lucrarilor de reabilitare. La producerea accidentului a contribuit atit neatentia soferului, dar si carosabilul acoperit cu criblura. Stratul de piatra maruntita nu prezenta, in aceasta portiune, liantul care sa ii ofere aderenta de patura de asfalt de dedesubt. Potrivit directorului Sectiei Drumuri Nationale Vrancea, Corneliu Stoian, drumul este mult mai bun decit inainte de efectuarea acestor reparatii. In cazul in care apar "mici deficiente", acestea sint corectate de firma de asfaltari, care este obligata prin contract sa repare soseaua timp de 2 ani. "De cind am preluat acest drum in 2005, am intervenit in 2006, iar in 2007 au fost facute reparatii, asfaltare si apoi s-a turnat criblura. Lucrarile au fost facute pentru a prelungi durata drumului. Va fi intretinut din 2 in 2 ani, pina va fi refacut. Drumul este foarte bun in comparatie cu cel care a fost, chiar daca satenii comenteaza ca nu pot merge cu caruta pe el. Am fost saptamina trecuta pe acolo si este foarte bun", a sustinut Corneliu Stoian, directorul SDN Vrancea. Lucrarile de reparatie a aproape 60 de kilometri, intre Focsani-Ciorasti si Ciorasti-Maicanesti, au inceput in luna septembrie si au garantie 2 ani.


"Ii dau in judecata"


Primul care a semnalat presei starea neconforma a drumului dintre Focsani si Ciorasti a fost presedintele PRM Focsani, Adrian Popescu. Liderul peremist a atras atentia asupra calitatii drumului intr-o conferinta de presa, in care a povestit cum criblura din drumul spre Ciorasti i-a spart parbrizul jeep-ului proprietate personala. "Nu se poate circula cum trebuie pe drumul acela nici cu masina, nici cu bicicleta. Piatra concasata nu este fixata si de sub rotile autoturismelor sare in parbrizul celorlalte masini aflate in depasire sau care vin din sensul opus. Ce metoda e asta, sa asterni criblura peste asfalt? O masina care ma depasea mi-a aruncat o piatra din carosabil direct in parbriz. Oamenii mi-au spus ca se tem sa mai mearga si pe bicicleta, pentru ca le sar pietrele in cap de sub cauciucurile masinilor. Trebuie sa circuli cu 30 km - 40 km pe ora ca sa-si protejezi masina pe dedesubt, dar ce te faci cu soferii care merg totusi cu viteza? Dupa ce imi repar masina eu ii voi da in judecata pe cei de la Drumuri Nationale, pentru despagubiri", a precizat Adrian Popescu.


Criblura s-a strins pe marginea drumului


Directorul de la Drumuri Nationale recunoaste totusi ca sint probleme, desi initial a laudat calitatea lucrarilor, facind comparatie cu craterele de dinainte si nu cu un drum asemanator, pe care s-a asternut un strat de criblura, piatra concasata. Numeroase portiuni din acest drum spre Ciorasti prezinta "mici deficiente", acolo unde liantul nu s-a prins foarte bine, iar traficul rutier a facut sa apara santulete pe mijlocul drumului. Iar criblura, lipsita de materialul aderent, s-a strins pe marginea drumului. "Au mai fost mici deficiente unde nu s-a prins liantul, dar ele trebuie reparate de Vega Galati, pentru ca lucrarea are garantie timp de doi ani. Voi face si eu o revizie a drumului. Este vorba de reparatii pe 36 km pina la Ciorasti si alti 22 km pina la Maicanesti. In aceasta toamna se vor face si marcajele cu vopsea", a adaugat Corneliu Stoian. Trasarea liniilor pe sosea va fi insa extrem de dificila, tinind cont de faptul ca suprafata drumului nu este una compacta, pietrisul fiind aruncat de rotile autoturismelor spre marginea soselei. Reprezentantii Primariei Ciorasti se declara multumiti de drumul refacut, insa recunosc ca impregnarea in asfalt a criblurii nu s-a realizat prea bine deocamdata. "Fata de cum a fost acum doi ani, acum este excelent. Drumul este refacut pina la Codresti, la marginea comunei spre Rimnicu-Sarat, insa pina se impregneaza criblura in asfalt mai dureaza", ne-a spus si Petrica Borcea, secretarul comunei Ciorasti. (Iulia CRETU, Doina GANEA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.