Ultima oră

Piele cu par in carne tocata, la o boxa din Hala Moldovei

Mihaela Beșleagă
3 oct 2007 920 vizualizări
O focsaneanca sustine ca a fost bruscata de un vinzator, dupa ce a reclamat ca a gasit in carnea tocata cumparata bucati de piele cu par u pasarea responsabilitatii de la o autoritate la alta si traseul formalist pe care sint nevoiti sa il urmeze consumatorii descurajeaza reclamantii

Persoanele care isi fac cumparaturile din Hala Moldovei trebuie sa aiba o atentie sporita la produsele alimentare pe care le achizitioneaza, pentru ca pot sa se confrunte cu surprize. Duminica dimineata, Maria Lazar, o focsaneanca de 50 ani, a cumparat un kilogram de carne tocata vrac de la una din boxele din Hala Moldovei, apartinind Company 2005 SRL, si a constatat cu dezgust ca in punga cu carne se gaseau niste bucati de piele cu par. Cind a reclamat acest fapt vinzatorului, sustine ca omul a bruscat-o. "Astazi (ieri, n.red.) am fost in piata sa-mi cumpar niste carne maruntita, pentru ca am probleme de sanatate, sa imi fac o supa. Dupa ce am achitat, am observat in punga niste puncte negre, cind m-am uitat mai cu atentie, erau niste bucatele de piele cu par. Cind i-am spus vinzatorului, a sarit la mine, a aruncat punga cit colo, m-a imbrincit si mi-a zis «Daca nu iti convine, cumpara din alta parte!». E inadmisibil asa ceva! E vorba de mincarea noastra", ne-a marturisit revoltata Maria Lazar. Rezidenta de 5 ani in Italia, focsaneanca ne-a spus ca nu s-a confruntat niciodata cu asemenea situatie acolo si a apelat imediat la ajutorul autoritatilor din Piata Moldovei. Dupa spusele femeii, cel care s-a recomandat ca asistent veterinar a mers la fata locului, a constatat situatia si a concluzionat pe un ton resemnat ca "se mai intimpla, nu s-a imbolnavit nimeni de 20 ani, va imbolnaviti dvs tocmai acum!". Cit priveste agresiunea verbala si bruscarea fizica la care a fost supusa clienta de catre vinzator, reprezentantii Politiei care se aflau la acea ora in Piata au dat din umeri, spunind ca rezolvarea problemei "nu depinde de noi". In cele din urma, femeii i-a fost returnata contravaloarea in bani a carnii cumparate.


Autoritatile pun reclamantii pe drumuri


Maria Lazar a sesizat si Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC), insa de aici a fost trimisa catre Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (DSVSA), la Deparamentul Siguranta Alimentelor, care detine laborator pentru efectuarea de analize. Femeia ni s-a plins de faptul ca a fost pusa pe drumuri si problema a fost pasata de la o institutie la alta. Rezolvarea sesizarilor referitoare la produsele alimentare de origine animala, care necesita analize de laborator, nu mai intra in competenta OPC, insa in procedura care se aplica de comun acord intre OPC si DSVSA se specifica faptul ca preluarea reclamatiilor se face in continuare si de OPC. "Conform procedurii dupa care colaboram, dinsii ar fi trebuit sa preia reclamatia, sa ne-o transmita si sa mergem impreuna pe teren pentru a verifica sesizarea, nu sa se debaraseze pur si simplu de ea", ne-a spus dr. Iulian Cucoli, purtatorul de cuvint al DSVSA Vrancea. Cit priveste traseul pe care trebuie sa il urmeze un consumator care vrea sa reclame calitatea unui produs de origine animala, acesta este deseori anevoios, multi dintre reclamanti renuntind pe parcurs la sesizare. "Procedura standard este ca cetateanul sa se adreseze in prima instanta unui medic veterinar, in acest caz medicului veterinar sef al Circumscriptiei Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, acesta sa ofere o nota de insotire produsului reclamat, iar cu aceasta nota si cu proba se merge la laborator. Daca rezultatul analizelor o cere, anuntam medicul veterinar si se dispune de urgenta controlul la firma care comercializeaza produsul. Noi vom trece la control si vom preleva probe de unde a cumparat respectivul cetatean, si daca e necesar aplicam sanctiunile de rigoare. Pina acum nu ni s-au raportat astfel de cazuri, dar daca au astfel de probleme cu produsele de origine animala, cetatenii pot sa apeleze la Directia noaoastra, avem si un numar de telefon la care pot sesiza, si anume 215.561", ne-a explicat dr. Iulian Cucoli. Femeia a renuntat in cele din urma la reclamatie, satula st fie purtata pe drumuia. (Mihaela BESAGA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.