Ultima oră

Peste 90% din apelurile la 112 sint false

Camelia Stănilă
27 sep 2007 1056 vizualizări
Serviciul unic de urgenta este mai des utilizat in pauzele scolare sau intre schimburile de elevi u specialistii spun ca si parintii isi invata copiii cum sa vorbeasca la telefon, apelind 112

Numarul mare de apeluri false primite de Serviciul Unic de Urgenta 112 i-a determinat pe specialistii Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS) sa apeleze la inspectorii scolari, pentru a face o campanie asidua in scoli in vederea reducerii acestui fenomen. Aceasta avind in vedere ca "abonatii" la 112 sint indeosebi copii lasati nesupravegheati. Reprezentantii STS prezenti ieri la Inspectoratul Scolar au dat exemple concrete privind apelurile false efectuate in Vrancea, numai in cursul lunii august acestea depasind 90% din totalul telefoanelor efectuate la 112. Potrivit datelor prezentate de Marian Moise, seful STS Vrancea, pe parcursul unei zile frecventa utilizarii Serviciului Unic de Urgenta creste in pauzele scolare si in timpul schimburilor de serii de elevi, sau pe parcursul desfasurarii unor manifestari de masa sau tirguri. 112 este utilizat foarte mult de la telefoanele publice din jurul scolilor, insa nu de putine ori apelurile false au fost date chiar la indemnul parintilor care vor "sa-si educe" copiii de virsta prescolara cum sa vorbeasca la telefon. De asemenea, in majoritatea cazurilor este utilizat un limbaj plin de vulgaritati si trivialitati.


Doar 5.557 de apeluri reale, din peste 62.000


In luna august, in Vrancea s-au efectuat 62.030 de apeluri la 112, din care 2.788 au fost directionate catre Politie, 2.612 catre Ambulanta, 135 catre Pompieri si 22 la Jandarmi. Astfel, doar 5.557 de apeluri au fost cu adevarat urgente, procentul apelurilor false fiind ingrijorator. "In minute, aceste apeluri ocupa activitatea unui operator si nu permite unui cetatean care intr-adevar are o urgenta sa beneficieze de serviciile 112", a atras atentia si Danut Popescu, seful Serviciului de Telecomunicatii Speciale. Specialistii au precizat ca Vrancea se afla printre primele judete cu numar mare de apeluri false la 112, astfel ca le-au oferit inspectorilor scolari informatii cu privire la activitatea Serviciului Unic de Urgenta, procedurile ce trebuie indeplinite atunci cind se suna la 112, intrebarile standard la care trebuie raspuns operatorului, dar si urgentele pentru care se poate apela aici, pentru a fi prezentate elevilor. "Sistemul are vulnerabilitati la ora actuala, pentru ca sint multe apeluri abuzive, iar in unele situatii sintem in imposibilitatea de a identifica apelantul" a mai spus Danut Popescu, cerind sprijinul dascalilor pentru educarea elevilor. Specialistii au mentionat ca peste 90% din apeluri sint false, in toate judetele tarii, in timp ce in Europa media este sub 40%, ba chiar sint state unde procentul alarmelor false este sub 10%. "E o problema de educatie pina la urma, nu exista alte masuri pentru combaterea acestui fenomen. La noi, doar 7,3% din apeluri sint reale pe tara si este ingrijorator", a spus si Adrian Fulea, purtatorul de cuvint al STS. Acesta a adaugat ca 112 poate fi apelat gratuit din orice retea de telefonie, chiar daca nu ai semnal sau baterie la telefon, accentuind faptul ca apelurile trebuie efectuate doar in caz de urgenta. (Camelia STANILA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.