Ultima oră

Avocatul Poporului duce lipsa de clienti

Doina Ganea
24 sep 2007 716 vizualizări
Desi comisiile de fond funciar sint cele mai reclamate, Avocatul Poporului "nu-i poate trage in teapa pe mafioti" u doar 37 de vrinceni au cerut in acest an sprijinul acestei institutii

Lansata in urma cu 10 ani cu mare fast, institutia "Avocatul Poporului" nu se poate lauda cu prea multe realizari. In majoritatea cazurilor, cei care s-au adresat institutiei, indusi probabil in eroare de titulatura, au crezut ca Avocatul Poporului le poate rezolva problemele cele mai dificile, ii poate consilia juridic si chiar ii poate reprezenta in instante, ca fiind avocatul "pro bono" a celor napastuiti si nevoiasi. "Pila celor fara de pile", cum a definit plastic institutia Avocatului Poporului reprezentantul Biroului de la Galati,

Liviu Coman-Kund, a devenit din ce in ce mai neatractiva pentru vrinceni. Acestia s-au aratat dezamagiti de modul in care Avocatul Poporului le solutioneaza problemele. In primele 8 luni ale acestui

an, doar 37 de vrinceni au apelat la ajutorul acestei institutii. Daca la inceputul anului 2007, in medie 10 - 11 persoane solicitau lunar sprijinul Avocatului Poporului, luna trecuta patru persoane au calcat pragul institutiei, iar in aceasta luna doar un cetatean nemultumit a venit in audienta. Oamenii au reclamat in majoritatea cazurilor activitatea comisiilor locale de fond funciar. Inspectoratul Scolar a fost adus in atentia Avocatului Poporului intr-un conflict de munca. Un cadru didactic a fost nemultumit pentru ca i-a fost desfacut contractul de munca. Neintelegerile dintre mostenitori, cele dintre consilieri si primari, dar si "mafia padurilor" din Vrancea, in special din zona Tulnici, au constituit motive de nemultumire care i-au determinat pe vrinceni sa se indrepte si catre reprezentantul Biroului Teritorial Galati al Avocatului Poporului, Liviu Coman-Knud. "Majoritatea problemelor petitionarilor tin de

litigii privind restituirea dreptului de proprietate, litigii mai vechi de 10 ani. Vin oameni la noi cu probleme vechi si nerezolvate in speranta ca noi avem puterea sa le rezolvam. Noi avem insa rol de mediere si nu de represiune, iar activitatea este eficienta daca si petitionarii sesizeaza imediat incalcarea legii" a declarat Liviu Coman-Kund.


70% din reclamatii nu tin de Avocatul Poporului


Liviu Coman-Kund spune ca trebuie sa inteleaga foarte bine ca in momentul in care incalcarea unui drept a ajuns in justitie, Avocatul Poporului nu are voie sa se amestece. In 70% din cazuri, sesizarile nu intra in competenta Avocatului Poporului. Din procentul ramas, Avocatul Poporului a reusit sa solutioneze

aproximativ 10% dintre petitii. Aceasta inseamna ca la nivelul judetului Vrancea, dintr-un total de 37 de cazuri in opt luni, doar doua au fost rezolvate in favoarea petitionarilor, timp in care numarul acestora a scazut de la o luna la alta. "Din verificarile noastre oamenii au dreptate doar in proportie de 40% din situatiile semnalate", a precizat Liviu Coman. Potrivit raportului de activitate pe anul 2006, un numar de 64 de vrinceni au apelat la institutia Avocatului Poporului. La nivel national au fost acordate in total

11.961 audiente, au fost inregistrate 6.407 petitii, au fost primite 4.729 de apeluri telefornice si 1.375 de puncte de vedere cu privire la exceptiile de neconstitutionalitate a legilor au fost exprimate la solicitarea Curtii Constitutionale. Din numarul total al petitiilor inregistrate la nivel de tara, in anul 2006, 1.272 aveau ca motiv de nemultumire dreptul la un nivel de trai decent, 1.226 aratau aspecte de incalcare a dreptului la libertatea de exprimare si 1.100 de petitii se refereau la incalcarea dreptului in proprietatea privata. Reprezentantul Avocatului Poporului in Vrancea, Liviu Coman-Kund, acorda audiente lunar, in penultima zi de luni, la sediul Prefecturii. (Doina GANEA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.