Local

Spre informarea vrâncenilor interesați: Zece mașini second hand a căror valoare este în creștere

Ionel Sclavone
29 aug 2021 5375 vizualizări

De regulă, mașinile la mâna a doua sunt mult mai ieftine la preț decât cele noi, iar asta pentru că este vorba de autovehicule vechi, uzate, ieșite din garanție. Piața auto second-hand funcționează, ca orice negustorie de acest fel, pe principiul cumpără cât mai ieftin și încearcă să vinzi cât mai scump, pentru a obție un oarece profit.

Ca pe orice piață second-hand, există și nenumărate oportunități de a investi niște bani și de a obține un câștig frumos. Iar aici avem în vedere mașinile destinate colecționarilor, mai vechi, care se găsesc, din diferite motive, într-un număr din ce în ce mai mic pe piață.

Mulți consideră o investiție în autoturisme second-hand ca fiind destul de riscantă, din cauza unor posibile defecte ascunse. Dar, având informațiile corecte, un cumpărător poate avea de câștigat. În ziua de astăzi, există numeroase posibilități pentru ca un amator interesat să verifice istoricul unui autoturism, pornind de la codul VIN – seria de șasiu – și numărul de înmatriculare. În baza rapoartelor obținute, acesta poate aprecia, mult mai aproape de realitate prețul corect al unui autoturism.

În cele ce urmează vă prezentăm o listă de zece modele de autoturism care au potențial de creștere a prețurilor de vânzare pe piața auto. Este vorba despre autovehicule căutate care, în timp, vor fi la mare preț printre colecționari. Dacă dețineți unul dintre modelele pe care le vom prezenta mai jos, este bine să nu vă grăbiți să-l vindeți deoarece este posibil ca valoarea lui să crească în viitor.

Alfa Romeo GTV (1993 - 2004)

La fel ca cele mai multe mașini coupe din vremea sa, Alfa Romeo GTV era disponibil cu un motor pe benzină cu patru sau șase cilindri. Deși modelul cu patru cilindri a fost caracterizat de agilitatea sa neobișuintă, cea mai valoroasă versiune a GTV este cea echipată cu motor Busso cu șase cilindri.

Motorul mașinilor Alfa Romeo este un factor important care duce la creșterea semnificativă a valorii pentru modelul GTV. Cele mai bine întreținute modele de Alfa Romeo GTV se vând astăzi și cu peste 30.000 de euro.

Audi V8 (1988 - 1993)

În prezent Audi A8 este recunoscut drept modelul de vârf, atât din punct de vedere tehnic și ingineresc, al cunoscutului producător german. Înainte de apariția acestuia, Audi V8 a fost pentru scurtă vreme mașina port-drapel al companiei

Limuzină elegantă, de dimensiuni mari Audi V8 este disponibilă cu un motor V8, iar acest lucru îl diferențiază de alte vehicule existente la momentul respectiv pe piața auto. Unele dintre versiunile V8 mai puternice au fost echipate și cu cutii de viteză manuale cu șase trepte.

Chiar dacă nu este spectaculos precum un Mercedes S-Class, Audi V8 este cel care a atras atenția asupra companiei Audi. Datorită acestui model, producătorul german a intrat în competiție directă cu BMW și cu Mercedes-Benz.

Audi V8 este un model mult mai rar decât alte mașini din clasa sa, astfel că valoarea sa de piață a început să crească.

BMW 540i (1992 - 1996)

De foarte mulți ani, Seria 5 de la BMW a fost considerat un model de avangardă pentru limunzinele de lux. Varianta cu opt cilindri a fost disponibilă pe piața auto doar câțiva ani, astfel că modelul este destul de rar în Europa sau în Statele Unite, comparative cu BMW M5e considerabil mai rară atît în Europa cât și în Statele Unite decât BMW M5. În plus, puterea unității V8 este foarte asemănătoare cu cea a BMW-ului M5.

Prețul acesti model de BMW este mai mic descât al M5, care s-a scumpit deja pe piața colecționarilor, dar acest lucru nu va mai dura foarte mult. Dacă dețineți un BMW 540i, mai păstrați-l în garaj o perioadă, înainte să-l scoateți pe piață, la vânzare.

Jaguar XK8 (1996 - 2006)

Acest model a fost fabrica în anii '90, când putea fi comandat în varianta coupe sau decapotabilă. La acea perioadă mașina avea mai multe variante de motorizare, de capacitate diferite și echipări de confort menite să satisfacă exigențele majorității fanilor Jaguar.

Jaguar XK8 a fost una dintre primele mașini despre care se putea spune că sunt cu adevărat moderne. Odată cu acest model compania a ridicat ștacheta în ceea ce privește calitatea și tehnologia folosite. În prezent, un astfel de autoturism, un Jaguar XK8 se vinde cu sume cuprinse între 15.000 și 20.000 EURO în funcție de cât de bine înteținut sau îngrijit este.

Modelul Jaguar XK-R, care este mult căutat de pasionații de automobile, este și mai costisitor.

Land Rover Defender (Seria I, Seria II)

Primele generații ale modelului Land Rover Defender au fost concepute pentru a fi folosite de fermieri, fiind foarte practice. Având un design simplist și capabil să facă față oricărui obstacol Land Rover a devenit foarte apreciat dat fiind că făcea față oricărui tip de teren.

Astăzi valoarea unui autovehicul din Seria I sau Seria II, indiferent dacă au cunsocut zile bune sau rele, se comercializeză printre cunoscători cu prețuri între 10.000 și 15.000 EUR. Cele care au fost restaurate complet sau au o uzură minimă valorează adesea peste 30.000 EUR.

Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 - 1996)

Mercedes-Benz a fabricat peste două milioane de modele W124 într-o perioadă de producție relativ lungă. O parte dintre acestea au ajuns la dezmembrări auto, dar altele mai sunt în stare de funcționare, iar unele foarte bine îngrijite ajung să valoreze destul de mult.

Desigur, cele mai valoroase W124 sunt 500E sau E500 (în funcție de anul de fabricație). Chiar și așa, deși nu sunt la fel de bine cotate, modelele Mercedes, E300, E320 și E420 au potențialul de a deveni fabrici de bani mult apreciate de colecționari.

Saab 9000 CS Aero (1993 - 1997)

Saab 9000 CS Aero este mai mult decât o limuzină de dimensiuni medii. Mașina a fost introdusă relative târziu în fabricație, iar punctul culminant al seriei a fost Saab 9000. A fost ca un punct care marchează sfârșitul unei propoziții sau al unei povești în acest caz.

Drept urmare, Saab 9000 CS Aero este o mașină destul de rară în zilele noastre, chiar dacă Volvo nu a dezvăluit câte exemplare au fost realizate. Acest model poate fi o investiție solidă, după cum arată experții.

Toyota Land Cruiser (J80, J100)

Modelul Toyota Land Cruiser este unul dintre cele mai bune SUV-uri din lume. Cele două modele, J80 și J100, deși poartă același nume, sunt diferite din multe puncta de vedere. J80 este un model simplu și practice, în același timp, folosit zi de zi. J100 a fost considerabil mai luxos, conceput pentru călătorii mai lungi, dar la fel de rezistent și capbil să facă față oricărui teren accidentat.

O gamă largă de caracteristici interesante le permite acum proprietarilor de SUV-uri J80 și J100 să se bucure de o valoare reziduală extrem de ridicată. Chiar și exemplarele cele mai solicitate pot produce până la 40.000 EUR.

Volkswagen Corrado VR6 (1991 - 1995)

Producătorul german Volkswagen a oferit cumpărătorilor o gamă largă de autoturisme dintre cele mai fiabile. Între acestea se numără și Volkswagen-ul Corrado VR6, o mașină cu un motor exceptional, și o suspensie echilibrată. Chiar dacă este o mașină bună, modelul Corrado nu a avut un foarte mare success la public, la începutul anilor 90.

Volkswagen Corrado nu a fost la fel de popular ca alte vehicule din gama sa, precum Opel Calibra, iar acest lucru a făcut ca numărul exemplarelor aflate în circulație să fie destul de redus. Valoarea versiunii cu șase cilindri a început să crească substanțial în ultimii ani și este de așteptat, susțin experții ca tendința să crească în continuare.

Volvo 740 Turbo (1986 - 1990)

În anii '80, Volvo 740 Turbo era considerat un vehicul plictisitor, lipsit de farmec dar care putea concura la viteză cu un Porsche 924.

Flexibilitatea Volvo 740 Turbo și capacitatea sa de a combina practicitatea cu performanțele de top fac din acest model un exemplu excelent de mașină cu o valoare în creștere. Se preconizează că acest trend crescător va continua, în special în anii următori.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.