Vrâncenii au la dispoziție o adresă de e-mail unde să sesizeze problemele cu băncile
Vrâncenii care au probleme cu băncile și consideră că au fost nedreptățiți la încheirea unor contracte de împrumut au la dispoziție o nouă cale pentru a-și prezenta cazul și pentru a solicita o eventuală îndreptare a situației. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pune la dispoziția clienților băncilor o adresă de mail dedicată, unde aceștia pot depune sesizări în astfel de cazuri
Vrâncenii care au contractat credite bancare și consideră că anumite clauze sau măsuri adoptate de bănci îi nedreptățește se vor putea adresa ANPC. Aceasta în condițiile în care Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor urmărește protejarea celor care, din cauza acestor condiții, riscă să ajungă în situații financiare dificile – în incapacitatea de a-și mai achita ratele.
În acest context, ANPC a lansat o adresă specială de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze interesele și i-ar putea aduce într-o situație financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat.
Conform unei informări ai reprezentanților Protecției Consumatorilor toți cei nemulțumiți de relația comercială cu băncile au la dispoziție adresa de e-mail spsf@anpc.ro. Aici pot sesiza o serie de aspecte după cum urmează:
O creștere exagerată a ratelor bancare, raportat la momentul în care au contractat creditul, fapt ce duce la creșterea gradului de îndatorare;
O creștere nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale;
Prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără o altă variantă de rambursare pentru care ar putea să opteze.
Odată cu sesizarea transmisă ANPC, prin adresa de e-mail dedicată, consumatorii vor trebui să atașeze și o serie de documente, respectiv contractul și scadențarul inițial; valoarea actuală a ratei; notificările primite de la bancă; date legate de venitul net al titularului, atât la momentul contractării creditului cât și la data depunerii sesizării; corespondența pe care au avut-o cu banca.
ANPC a sancționat mai multe bănci în condițiile în care ratele percepute clienților în primii ani de rambursare a creditului nu duc și la o diminuare a obligației principale de plată. Mai exact, controalele ANPC au sesizat că, în primii ani, dobânzile reprezintă 75% din valoarea ratelor, în vreme ce soldul principal reprezintă doar 25%.
Pe de altă parte, băncile susțin că această formulă de calcul respectă legislația națională și practica financiar-bancară.