Vești de interes pentru pensionarii vrânceni. Legea a intrat în vigoare și se aplică
Vrâncenii care își încasează pensiile pe card bancar pot opta, în acest moment, pentru a primi talonul de pensie în format electronic. Acesta poate fi transmis pe o adresă de e-mail sau într-un cont deschis pe portalul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP).
Pensionarii care optează pentru primirea talonului mov în format electronic, trebuie să parcurgă o serie de pași în aplicația care a devenit disponibilă începând cu ziua de luni. Primul pas este să-și deschidă un cont pe site-ul CNPP și să depună o cerere în acest sens.
Pensionarii vrânceni care nu au deschis un cont pe site-ul CNPP o pot face parcurgând o serie de pași.
Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea unui formular de creare cont. Toate campurile marcate cu (*) sunt obligatorii, astfel că salvarea cererii nu este posibilă dacă acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.
După finalizare formularul se printează și se semnează olograf, în original, pe hârtie.
Apoi, solicitantul va trebui să prezinte cererea semnată, la orice casă teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul. Cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii, iar după aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator şi parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere.
Cum se transmite formularul pentru talonul online
Procedura prevede completarea unei cereri tip care trebuie semnată olograf ori electronic. Practic, cererea se descarcă, se completează, se semnează electronic - ori se printează, se semnează olograf, iar apoi se scanează – și se încarcă în secțiunea „Depunere cereri și documente” din meniul „Comunicare cu publicul” de pe site.
Cererea va putea fi adăugată în portal numai din contul personal al beneficiarului, de aceea este foarte important ca, în prima fază cei interesați să-și deschidă un astfel de cont. Important de știut este că anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat. Însă, în situația în care nu corespund realității, acestea pot fi modificate de solicitant. De asemenea, numerele dosarului de pensie și de alte drepturi/indemnizații se preiau în mod automat din sistem.
După ce au transmis cererea, utilizatorii vor vedea un mesaj de confirmare, cu următorul conținut: „Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP”. Acest mesaj indică faptul că cererea a ajuns, în vederea prelucrării, la casa teritorială de pensii care a fost selectată de pensionar la momentul completării cererii.
În cele din urmă, cei care au parcurs pașii de mai sus vor primi un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat din portalul CNPP. Acesta va fi urmat de un al doilea mesaj e-mail, care va conține și numărul alocat de Registratura casei teritoriale de pensii unde s-a depus cererea.
Beneficiarii pot vizualiza detaliile legate de cererea depusă în secțiunea „Cererile mele”. În cele din urmă, după aprobarea cererii, în cadrul sistemului CNPP, ei vor primi un al treilea mesaj, final, de confirmare.
Cine primește talonul online
Pe de altă parte, cei care optează să primească talonul prin prin e-mail trebuie să acceseze link-ul primit prin la momentul deschiderii contului în portalul CNPP. Acesta va primi o informare ce va conține link-ul către documentul generat.
Anul trecut s-a stabilit, prin Legea nr. 270/2021, că CNPP va oferi pensionarilor cuponul de pensie în format electronic. Măsura este valabilă, însă, doar pentru acei beneficiari care primesc pensia în cont curent sau cont de card și solicită acest lucru printr-o cerere.
Pensionarii care nu optează pentru transmiterea prin mijloace electronice a talonului mov îl vor primi în continuare în format fizic.