Local

Va fi antrenat Laminorul din Focșani în relocarea firmei producătoare de oțel Azovstal distrusă în războiul din Ucraina?

Ziarul de Vrancea
19 iun 2022 4871 vizualizări
Vrânceanul Constantin Petrișor( foto dreapta), absolvent al facultăților Cibernetică Economică și Electrotehnică și a mai supus atenției diverse probleme de interes public din județ și din municipiul Focșani, i-a transmis o petiție cu mai multe propuneri președintelui Consiliului Județean Galați , absolvent al facultăților Cibernetică Economică și Electrotehnică și a mai supus atenției diverse probleme de interes public din județ și din municipiul Focșani( foto stânga).În afara propunerilor celor  ”4 posibile trasee, care să lege în mod prioritar Focșani de Galați și apoi de Brăila.”, în aceiași petiție președintelui Consiliului Județean Galați i se propun inclusiv demersuri pentru relocarea producției firmei producătoare de oțel Azovstal din Mariupol, a oligarhului Rinat Ahmetov, distrusă în războiul din Ucraina la Galați la SIDEX-CSG și antrenarea inclusiv a Laminorului din Focșani în acest proces.
Vrânceanul Constantin Petrișor( foto dreapta), absolvent al facultăților Cibernetică Economică și Electrotehnică și a mai supus atenției diverse probleme de interes public din județ și din municipiul Focșani, i-a transmis o petiție cu mai multe propuneri președintelui Consiliului Județean Galați , absolvent al facultăților Cibernetică Economică și Electrotehnică și a mai supus atenției diverse probleme de interes public din județ și din municipiul Focșani( foto stânga).În afara propunerilor celor  ”4 posibile trasee, care să lege în mod prioritar Focșani de Galați și apoi de Brăila.”, în aceiași petiție președintelui Consiliului Județean Galați i se propun inclusiv demersuri pentru relocarea producției firmei producătoare de oțel Azovstal din Mariupol, a oligarhului Rinat Ahmetov, distrusă în războiul din Ucraina la Galați la SIDEX-CSG și antrenarea inclusiv a Laminorului din Focșani în acest proces.

Vrânceanul Constantin Petrișor i-a transmis recent o petiție președintelui Consiliului Județean Galați „în numele unui grup de vrânceni care sunt interesați de dezvoltarea Focșaniului, Vrancei, a Moldovei”. În petiție, Constantin Petrișor propune „4 posibile trasee, care să lege în mod prioritar Focșani de Galați și apoi de Brăila.”

În aceeași petiție, președintelui CJ Galați i se propun demersuri pentru relocarea la Galați a producției firmei producătoare de oțel Azovstal din Mariupol, aparținând oligarhului Rinat Ahmetov, distrusă în războiul din Ucraina. Numele Laminorului din Focșani este de asemenea menționat în propunere.

Reamintim că vrânceanul Constantin Petrișor este absolvent al facultăților Cibernetică Economică și Electrotehnică și a mai supus atenției diverse probleme de interes public din județ și din municipiul Focșani. 

”Către,

Dl. Președinte Consiliul Județean Galați, Fotea Costel,

Ref la,

Conexiunea între cele două drumuri rapide ale Galațiului (Drum Expres Brăila-Galați și Varianta Ocolitoare Nord), drumul expres DX6, Focșani-Brăila, oportunități locale și regionale.

Domnule Președinte,

Eu mă numesc Petrișor Constantin, locuiesc în Focșani și mă adresez dvs și în numele unui grup de vrânceni care sunt interesați de dezvoltarea Focsaniului, Vrancei, a Moldovei.

1.Am citit zilele trecute că în CJ Galați se pune problema unei șosele de legătură între cele 2 drumuri enumerate mai sus. Pe facebook așa încât nu știu cât de adevărată este știrea!

Aveam oricum în minte să ne adresăm și gălățenilor pentru a promova dezvoltarea în zona noastră așa că voi continua.

Am trimis Ministrului Transporturilor (prin mail și poștă) o petiție prin care avansăm câteva trasee posibile și credem noi mai utile (comparativ cu cel propus azi!) ale drumului expres Focșani –Brăila(DX6 într-un nomenclator anterior al CNAIR).

Atașez la prezența adresare si conținutul acestei petiții.

În esență propunem 4 posibile trasee, dar care să lege în mod prioritar Focșani de Galați și apoi de Brăila.

Sigur trebuie făcută o evaluare temeinică ( nu avem multe date tehnice de fezabilitate concrete pt o evaluare complet realistă!).

Credem deasemeni ca toate judetele Moldovei(si nu doar ele) , reprezentantii lor si care sunt direct interesate de construirea acestui drum sa-si uneasca eforturile si sa preseze explicit, sistematic, puternic si pe toate caile legal posibil pt ca acest drum sa se construiasca! In prezent in ordinea de prioritate in Planul National pt Dezvoltarea Infrastructurii de transport 2020-2030 este pe pozitia 28. Ultimul! Ceea ce inseamna si nedrept si ca se va face greu! Sa luam exemplul celor din Reg Nord-Est care s-au mobilizat si preseaza pt construirea autostrazii A8! Mult mai grea!

Unul din trasee propuse de noi este următorul(credem cel mai util):

Focșani(Mândrești Muntenia- descărcarea din A7)-continuare printre Putna și Siret- Pod Siret undeva în zona Calienii Vechi(nord) –Liești-continuare printre Siret(vest) și DN25(est)- Branistea (undeva în zona intersecției Variantei Ocolitoare Galați Nord cu DN25)-Pod peste Siret-intersecție cu DN2B undeva aproape de Siret.

Care-s avantajele:

-în primul rând leagă “rapid” Galațiul de Moldova. Leagă în aceeași măsură și Brăila mai bine de Moldova!

Traseul la o estimatie(aproximativă) Mândrești Muntenia(Focșani) – DN2B este de cca 60km. Încă cca 10km până la centura Brăila. Actualul Focșani-Brăila este de cca 73km.

În Galați peste jumătate din populație are origini în satele și orașele Moldovei. Deci au și ei dreptul la o deplasare rapidă și ușoară la rudele rămase în localitățile de origine!

-se deschide posibilitatea dezvoltării unui traseu rapid(și foarte necesar) spre Tecuci( și Tisita)-Bârlad-Vaslui(Chișinău)-Iași-Botoșani(inclusiv pt Brăila!). Liești-centura Tecuci cca 25km necesari de construit. Restul drumului până la Iași este prins în programe de modernizări din Planul pt Dezvoltarea Infrastructurii de Transport 2020-2030.

-se dezvoltă astfel un traseu al Estului, practic de la Botoșani-Iași-Tecuci-Galați-Brăila-Pod-Tulcea-Constanța (și poate mai departe spre Bulgaria-Turcia-Grecia!).

-Galațiul poate să se dezvolte(ca și Focsaniul și ceilalți) prin acest traseu rapid. Respectiv porturile dunărene (gălățene și brailene) accesibile astfel mult mai ușor pot deveni locuri de dezvoltare pt investitori din zona Moldovei și deasemeni pt investitori gălățeni și brăileni care se adreseaza nordului tarii. Scurtează măcar cu vreo 250 km distanță până la Constanța, ceea ce va cântări mult în deciziile de investiții!

-traseul “nostru” este mai scurt decât cel propus acum! Cca 60km de construit vs 73km.

-rezolva inclusiv problema conexiunii între cele 2 centuri ale Galațiului!

Înțelegem că la Branistea sunt planuri pt un viitor aeroport. Ce propunem noi este și o soluție rapidă de conectare la aeroport măcar pt 4 orașe din jur: Galați-Brăila-Focșani-Tecuci(și poate și pt sud Rep Moldova și Ucraina).

Noi credem ca acest traseu este mult mai util decat cel aflat azi in “carti” si merita si trebuie sustinut de toate judetele Moldovei, inclusiv de cele din nord-estul Transilvaniei!

2. Îmi permit să avansez și un posibil traseu de conectare a celor 2 centuri în situația de azi (fără pretenția de a crede că nu s-au gândit și alții din administrația gălățeană la el ! Dar o idee sau o confirmare în plus nu strică!): dea lungul rețelelor de înalta tensiune(sigur traseul nu are construcții pe el!). Respectiv sud Smârdan-printre lacul Mălina și Sidex-nord est Movileni-pasaj pe sub calea ferată către Sidex-descărcarea din centura rapidă Brăila-Galați in DN2B/DN25.

3. Războiul ne-a adus multe necazuri dar și oportunități! Și nu-i cinism ce spunem! Nu ajută pe nimeni dacă doar ne plângem și ne jenam să le folosim! Îi ajutăm în fapt și pe ucraineni dar și pe noi! Dealtfel eu și colegii mei suntem donatori sistematici pt refugiații ucrainieni( și pt alții!). Avem și-un grup constituit “Vrânceni alături de Ucraineni!”.

La ce ne gândim:

-SIDEX-CSG are multe capacități disponibile! Azovstal este dărâmat bine și probabil greu își va relua producția! Nevoia de oțel este deja evidentă în zona și chiar în lume! Sidex sigur este cred singura entitate din zona care are un profil de producție similar cu Azovstal, este accesibil maritim, fluvial, în zona sigură, cu capacități disponibile.

O firma mixtă Statul Român(și administrația locală gălățeană)-Statul Ucrainean și cei doi proprietari privați Liberty Steel și Rinat Ahmetov nu ar fi ceva fezabil, necesar și foarte util?! Inclusiv cu aducere de muncitori și specialiști ucraineni de la uzina Azovstal!

Dealtfel România are creanțe mari la Krivoi Rog în exploatarea minereului de fier( sper că nu greșim!).

Și cu ocazia asta poate și Laminorul din Focșani , gândit pt fier beton va avea o șansă să se deschidă!

- am trimis Prim-Ministrului un apel în care printre altele spuneam de punerea la dispoziție pt relocare din zona Ucrainei și a Rusiei a unor industrii necesare a fi relocate. În special în zona Moldovei și mai ales pe fostele platforme industriale comuniste care în mare parte sunt neutilizate. Și care dispun oarecum de infrastructură de acces, electricitate, teren, conexiuni. Dispun deasemeni și de spații de cazare ( sigur …degradate unele!). Galațiul are astfel de platforme+ fostele cămine muncitorești și școlare.

Iar “Valea Orașului” din Galați probabil este locația din România unde cel mai ușor se pot implementa niște relocari de la vecini. Este:

-aproape de granița (se poate face naveta la lucru din Ucraina și Rep Moldova!);

-acces rutier, feroviar(cale ferata normala si larga/sovietica, triaje), portuar și naval;

-infrastructură, utilități și spații de producție;

-acces ușor în oraș și mai departe în țară.

-am specifiat deasemeni in aceasta adresare catre Prim-Minsitru și potențialele zone de dezvoltare comună care pot fi concepute și functionalizate! Poli de dezvoltare comuni social, economic, lingvistic, școlar, transport, mediu, apărare: Galați-Tulcea-Bugeac(Ucraina)-sud Rep Moldova, Bucovina, Maramureș.

România are pe lângă problemele legate de războiul din vecinătatea noastră și oportunități și avantaje comparative vs alte țări (chiar și față de Polonia care nu trece 1 zi fără să aibă o inițiativa!):

-accesul comun, apropiat și singular cumva la Marea Neagră(vs statele prietene azi Ucrainei).

-Dunărea- accesul comun la Dunăre.

-cele 3 zone în care comunitățile sunt mixte: Bugeac, Bucovina, Maramureș.

-o granița foarte lungă. Suntem deja o parte semnificativă a “ferestrei” lor către Vest.

Sperăm că vor fi citite lucrurile avansate de noi aici, iar unele dintre ele se vor suprapune și cu ce gândesc administratorii orașului și județului dvs și vor prezența interes și mai ales vor prinde contur și direcție de implementare!

În opinia noastră planuri la nivel local, zonal și național de abordare a noului context în care deja suntem, trebuie să fie elaborate repede!”

Cu respect.

Petrișor Constantin


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.