Trenurile israeliene cu oprire în Gara Focșani vor intra în circulație din septembrie 2025 – viteze de până la 180 km/h
Focșănenii vor putea urca, de anul viitor, în cele mai rapide trenuri din Moldova, achiziționate din Israel de compania Ferotrans TFI. Acestea vor opri și în Gara Focșani, pe ruta Iași – București, însă introducerea lor a fost amânată din cauza conflictului din Orientul Mijlociu.
Trenuri rapide, oprire la Focșani
Trenurile achiziționate din Israel de compania ieșeană Ferotrans TFI, care pot atinge viteze de până la 180 km/h, vor opri și în Gara Focșani, conform programului de circulație planificat. Este vorba despre două curse zilnice pe ruta Iași – București, una dimineața și una după-amiaza, care vor face opriri limitate în orașe-cheie, printre care se numără și Focșaniul.
În mod concret, primul tren va pleca din Iași la ora 06:00 și va ajunge în București la 11:42, cu opriri în Vaslui, Bârlad, Focșani și Buzău. Returul se va face în aceeași zi, cu plecare din Capitală la ora 16:28 și sosire în Iași la ora 22:01. Al doilea tren va circula după-amiaza, cu plecare din Iași la ora 15:47 și sosire în București la 21:30, returul fiind programat în dimineața următoare, la ora 07:22.
Întârziere din cauza războiului
Deși planul inițial prevedea ca trenurile să fie puse în circulație începând cu 18 mai 2025, introducerea acestora a fost amânată pentru luna septembrie, din cauza întârzierilor provocate de conflictul din Israel. Din cele 33 de trenuriachiziționate, doar 6 au ajuns în România până acum. Livrările au fost afectate de dificultățile logistice din portul Haifa, care a fost vizat de atacuri în contextul războiului cu Hamas.
„Organizarea transporturilor din Haifa nu a putut fi făcută din cauza războiului izbucnit în Israel. Iar în România mai avem de urmat procedura de omologare a trenurilor”, a declarat Dumitru Anchidin, proprietarul Ferotrans TFI, pentru Ziarul de Iași.
Milionari israelieni și trenuri performante
Potrivit publicației International Railways Journal, trenurile au fost achiziționate de la Israel Railways, după ce acestea au fost scoase din uz în cadrul programului național de electrificare al statului israelian. Valoarea achiziției se ridică la aproximativ 1,5 milioane de dolari, iar trenurile sunt dotate cu motoare diesel de 400 CP și sisteme automate de cuplare între vagoane, ceea ce le conferă atât performanță, cât și flexibilitate operațională.
„Trenurile vor fi cele mai rapide din regiunea Moldovei”, promite Anchidin, care anunță și introducerea unei rute estivale Suceava – Mangalia în vara anului 2026, în cazul în care livrările vor continua fără alte întârzieri.
O nouă eră feroviară pentru Moldova
În condițiile în care infrastructura feroviară din România a fost, în ultimele decenii, o veritabilă problemă pentru călători, introducerea unor trenuri performante, chiar și second-hand, reprezintă un pas important în direcția modernizării. Iar faptul că Focșaniul este inclus pe traseul acestora, îl transformă într-un nod feroviar cu importanță strategică pentru rutele dintre nord-estul țării și Capitală.
Rămâne de văzut dacă planurile Ferotrans TFI vor putea fi respectate, însă dacă nu vor apărea alte amânări, locuitorii Vrancei vor putea urca în trenuri moderne, rapide și confortabile începând cu toamna anului viitor.
Ziarul de Vrancea va urmări îndeaproape acest subiect și va reveni cu detalii privind procedura de omologare și orarul oficial de circulație.
Citiți și articolul publicat pe site-ul bugetul.ro pe același subiect accesând titlul alăturat:Milionarii israelieni plănuiesc să intre în România. Primele trenuri private pe ruta Iași - București au fost întârziate din cauza războiului