Local

Transportul public în Focșani se face cu autobuze la mâna a doua

Ionel Sclavone
28 feb 2020 2910 vizualizări

Transport Public SA, firma subordonată Municipalității achiziționează 3 autobuze second hand pentru a presta serviciile pentru populație pe raza municipiului Focșani. Valoarea acestora a fost estimată la aproape 600.000 de lei, adică în jur de 200.000 de lei pentru fiecare vehicul. În timp ce se dotează cu mașini luate la mâna a doua, primarul Cristi Misăilă ne trece prin fața ochilor mirajul transportului în comun cu autobuze electrice.

Transport Public SA, firma din subordinea Primăriei Focșani mai achiziționează un lot de 3 autobuze second hand. Aceasta în condițiile în care primarul Cristi Misăilă se laudă, în comunicatele de presă, că intenționează să modernizeze transportul public cu vehicule electrice.

Cele trei autobuze la mâna a doua, pe care intenționează să le cumpere Transport Public SA, au fost estimate la 504.000 lei, sumă la care se adaugă TVA.

Potrivit documentației de achiziție, acestea trebuie să fie dotate cu motoare Euro 5 și să aibă o capacitate maximă pentru a transporta 60 de pasageri, din care minim 23 pe scaune. De asemenea, se mai cere ca cele trei vehicule să fie dotate cu rampe de acces și locuri speciale pentru pasagerii cu dizabilități. Anul de fabricație trebuie să fie minim 2014, iar numărul de kilometri rulați să fie sub 130.000.

Firmele interesate pot depune oferte până pe 9 martie, dată la care vor fi deschise și va începe evaluarea acestora.

Misăilă se laudă cu autobuze electrice

În vreme ce Transport Public se dotează cu autobuze luate la mâna a doua, primarul Cristi Misăilă se laudă că este partener într-un proiect finanțat din fonduri europene prin intermediul căruia Municipiul Focșani va primi 20 de autobuze electrice:

„Pentru Municipiul Focșani vor fi achiziţionate un număr de 20 autobuze electrice cu lungimea de aproximativ 10 m, însoţite de 5 staţii de încărcare rapidă şi 20 staţii de încărcare lentă. Autobuzele electrice vor circula pe rutele: ruta 1: Gară-Centru-Sud-Golești (6 autobuze electrice), ruta 3: Gară-Centru-Obor-Spital-Kaufland-Sud (4 autobuze electrice), ruta Autogară-Obor-Spital-Biserica Sf. Anton -Centru-Sud (10 autobuze electrice) etc. Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea integral coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă, fără etaj, caroserie CE, echipate tehnic pentru operarea în relief predominant deluros”.

Proiectul la care face referire Misăilă își propune să contribuie la scăderea emisiilor de gaze zu efect de seră și la creșterea numărului de pasageri. Doar în Focșani, se estimează că se vor plimba cu cele 20 de autobuze electrice 625.524 pasageri/an.

La un simplu calcul, împărțind cei 625.000 de pasageri la numărul de autobuze și la numărul de zile dintr-un an, reiese că fiecare vehicul va transporta mai puțin de 100 de pasageri într-o zi.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.