Surse: Ministrul Sorin Grindeanu va semna la Focșani, săptămâna viitoare, contractul de execuție a lotului 4 din A7 Buzău – Focșani
Conform unor informații neoficiale vehiculate în mediul online, Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și omul de afaceri Dorinel Umbrărescu vor fi prezenți marți, 6 septembrie 2022, la Focșani pentru a semna contractul de execuție a lotului 4 al tronsonului Buzău-Focșani al autostrăzii A7, care traversează județul Vrancea.
Inițial Ministrul Transporturilor anunțase într-un interviu pentru site-ul evz.ro semnarea cu UMB în săptămâna 29 august-4 septembrie 2022 a contractelor pentru execuția loturilor 1 și 4 ale Autostrăzii A 7 Buzău-Focșani. Aceasta deoarece la licitația pentru „capetele” autostrăzii n-au fost depuse contestații, situație foarte rară la procedurile de achiziție CNAIR.
Reamintim că pentru loturile de la „capete” Buzău -Vadu Pașii (4,6 km) și Mândrești Munteni-Focșani Nord (11 km), Compania de Drumuri a desemnat constructorul român UMB câștigător al licitației, firmele omului de afaceri băcăuan având oferte depuse și pentru loturile mai lungi 2 și 3. Termenul pentru cele două loturi este de 20 de luni (n.r aceeași durată de execuție este și pe cele trei loturi ale secțiunii Ploiești-Buzău). Sunt contracte de execuție, FIDIC ROȘU, deci UMB poate intra în șantier din această toamnă.
Tronsonul 1 (Buzău-Vadu Pașii) are o lungime de 4,6 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA). Tronsonul 4 (km 71+500 – km 82+440) Mândrești Munteni – Focșani Nord are 10,94 kilometri de autostradă și include nodul Focșani Nord care este prelungit cu aproape 4 km până în DN2D. Adică centura din zona de nord a municipiului prin care se va asigura legătura între DN2D, E85, Autostrada A7, DN 23, fără să mai fie nevoie ca vehiculele să traverseze Focșaniul. Contractul a fost atribuit la o valoare de 763,72 milioane de lei (fără TVA). După semnarea contractelor, constructorul are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor. Pentru loturile mai lungi termenul de execuție este de 26 de luni, iar CNAIR ar putea anunța câștigătorii tot săptămâna aceasta.
Din cele patru loturi, pe Lotul 1 și pe Lotul 4 nu au existat contestații depuse după anunțarea câștigătorului, românii de la UMB.
Astfel, CNAIR a anunțat a solicitat ofertantului desemnat câștigător documentele necesare în vederea încheierii celor două contracte de execuție lucrări. Și aici vom discuta de o perioadă de execuție de 20 de luni de la începerea lucrărilor.
A7 Buzău - Focșani, Lotul 1 - Buzău - Vadu Pașii
Lungime: 4,6 km autostradă (+ aprox. 8 km drum de legătură DN2-DJ203K)
Constructor: Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL:
Valoare: 689.285.996,26 Lei, fără T.V.A.
Termen de execuție (de la începerea lucrărilor): 20 de luni
A7 Buzău - Focșani, Lotul 4 - Mândrești Munteni – Focșani Nord
Lungime: 10,94 km (+4 km drum de legătură cu DN2D)
Constructor: Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL
Valoare: 763.720.833,05 Lei, fără T.V.A.
Termen de execuție (de la începerea lucrărilor): 20 de luni
A7 - Autostrada finanțată prin PNRR, dar cu termen limită pentru finalizare
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
În momentul de față toate tronsoanele au fost scoase la licitație (ultimele în luna august 2022), deși pentru A7 au tot fost promise încă din 2020.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.
*Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.
Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - <<Coloana vertebrală>> a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.”-Hotnews.ro