Surpriză politică: Prefectul nu a dat aviz de legalitate hotărârii CL Focșani prin care s-au stabilit birourile viceprimarilor
Reamintim că proiectul de hotărâre a devenit în ședința din 24 februarie 2021 hotărâre CL Focșani, după ce pe 1 februarie 2021, în prima zi când cele două viceprimăriţe ale Focșaniului s-au prezentat la sediul Primăriei să-şi preia sarcinile de serviciu şi spaţiile în care vor lucra, au avut o surpriză: au aflat că nu vor avea birourile în vechile locații ale foștilor viceprimari ai municipiului, ci vor fi mutate conform hotărârii primarului la parterul instituţiei.
Cele două birouri erau folosite de angajații de la Serviciul Juridic și erau pline de dosare și alte documente. Din dispoziția primarului Misăilă, angajații de la Serviciul Juridic se mută în unul din birourile de viceprimar de la etajul I, iar viceprimărițele proaspăt alese, Ana Maria Dimitriu (PNL) și Alexandra Tătaru (USR), își vor desfășura activitatea în birourile de la parter, unde urmează să se facă ordine și curățenie, preciza atunci primarul Misăilă.
Hotărârea primarului Misăilă de la acea vreme a stârnit nemulțumirea nedisimulată a Alexandrei Tătaru: „Acolo e ca într-un beci în care mai lipsesc murăturile. Problema nu e biroul pe care ni-l repartizează, ci modul în care alege să se comporte cu două doamne cu care ar urma sa facă, cel puţin ipotetic, echipă. De ce? Pentru că poate şi pentru că dumnealui este administratorul clădirii, după cum a afirmat. Cu acest comportament desluşim cât mai limpede care e diferenţa dintre un şef si un lider”, a declarat viceprimarul Alexandra Tătaru, citată de adevarul.ro.
Nu de aceeași părere era însă, la momentul respectiv, primarul Misăilă. În replică, la nemulțumirea Alexandrei Tătaru, acesta menționa: „În ultima perioadă am avut foarte multe angajări, la Serviciul Investiţii, la Juridic, activitate laborioasă, avem city manager, toată lumea trebuia să aibă câte un birou. Am fost nevoiţi să utilizăm cât mai judicios tot spaţiul din Primărie. Nu am făcut reorganizarea dinainte, pentru că am aşteptat alegerea viceprimarilor. Am găsit cea mai bună soluţie. Iniţial am vrut să le ofer un singur birou, unde să lucreze împreună. O să mai dureze două-trei zile, vom da şi o mână de var, nu sunt impertinent să le primesc într-o cocină. Le voi da atribuţii dacă vor să muncească, dar azi în loc să vină să întrebe ce au de făcut m-au întrebat unde o să stăm. Mai aveau puţin şi cereau secretară şi maşină", a spus pe 1 februarie 2021 Cristi Misăilă, conform adevarul.ro.
Cert este că după toate disputele menționate în ședința CL Focșani din 24 februarie consilierii majorității PNL-USR-PLUS au votat „proiectul de hotărâre privind stabilirea destinației birourilor situate în clădirea Primăriei municipiului Focșani din Strada Dimitrie Cantemir nr. 1 bis, etaj I, camerele nr. 107, nr. 108, nr. 109 și nr. 110 pentru organizarea cabinetelor viceprimarilor Municipiului Focșani în mandatul 2020-2024;”
Zilele acestea, concluzia controlului de legalitate al Instituției Prefectului Județul Vrancea a ajuns la Primărie. Iată ce spune aceasta: