Local

Ședință la Primăria Focșani pentru demararea ”revoluției” infrastructurii de transport din Municipiul reședință a județului Vrancea

Ziarul de Vrancea
14 ian 2021 1582 vizualizări

Într-o postare activată pe contul de facebook Primăria Municipiului Focșani sunt prezentate amănunte în legătură cu noua întâlnire de lucru desfășurată în vederea implementării proiectului european "Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale".Este vorba de o adevărată revoluție a infrastructurii de transport din municipiul reședință a județului Vrancea.

Marți, 12 ianuarie 2021, Primarul Cristi Valentin Misăilă a avut o nouă întâlnire de lucru în vederea implementării proiectului european “Resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale".

- Întâlnirea a fost convocată de edilul Municipiului Focșani ca urmare a faptului că luni, 11 ianuarie 2021, a semnat ordinul privind începerea lucrărilor din cadrul acestui contract.

- Reamintim că la finele anului trecut a fost semnat contractul de proiectare și execuție lucrări în cadrul proiectului, Municipiul Focșani fiind primul din România care reușește semnarea unui astfel de contract pe Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane disponibile, Prioritatea de Investiţii 4e - Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare.

- Primarul Misăilă a declarat, referindu-se la acest contract, că “fiind foarte important pentru ceea ce înseamnă dezvoltarea viitoare a Municipiului Focșani, trebuie găsite cele mai bune soluții încă din faza de proiectare. Este un proiect în care vom pune mai mult accent pe soluții alternative de transport. Totodată, este un proiect așteptat de mulți membri ai comunității noastre, care vor să se deplaseze cât mai des cu bicicleta sau cu alte mijloace alternative de transport.De asemenea, este un proiect important și pentru dezvoltarea transportului local în comun sau pentru cei care aleg să se deplaseze în municipiul nostru și nu numai cu mașini electrice”.

- Obiectivul general al proiectului este reprezentat de resistematizarea infrastructurii de transport la nivelul Municipiului Focșani în vederea creșterii atractivității și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta si pietonale, prin reducerea emisiilor de Gaze cu efect de seră (GES), promovarea mobilității urbane durabile și protejarea mediului înconjurător.

 Obiectivele specifice ale proiectului:

- Creșterea atractivității transportului public, a deplasărilor pietonale și cu bicicleta, precum și a procentului de utilizare a acestor moduri de transport în cadrul distribuției modale a deplasărilor;

- Realizarea de benzi de circulație dedicate transportului public, cu o lungime totală de 7.199 m;

- Îmbunătățirea condițiilor de transport public în zona studiată prin repararea străzilor respective, asigurându-se reabilitarea unei suprafețe de carosabil de 73.921 mp;

- Aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzători categoriei străzii, urmând a se asigura astfel condiții bune de siguranță și confort pentru circulația auto și pietonală (suprafața carosabilă și trotuare reabilitate - 165.450 mp);

- Creșterea atractivității și siguranței deplasărilor cu bicicleta, prin introducerea infrastructurii specifice acestui mod de deplasare, respectiv prin realizarea de piste de biciclete cu o lungime de 11.025 m;

- Creșterea atractivității și siguranței deplasărilor pietonale prin reabilitarea/crearea trotuarelor pe o suprafață de 91.537 mp;

- Reducerea emisiilor GES cu 5,3% pentru primul an după finalizarea implementării proiectului;

- Reducerea numărului de accidente și creșterea siguranței rutiere pentru toți participanții la trafic: conducători auto, bicicliști, pietoni, prin resistematizarea infrastructurii rutiere, inclusiv amenajarea a 2 sensuri giratorii (intersecția Calea Munteniei - Bd. București și intersecția Calea Munteniei - Str. Revoluției); prin crearea de piste de biciclete și reabilitarea/crearea de trotuare.

 Rezultatele așteptate ale proiectului:

Vor fi executate lucrări pe un număr de 16 artere, respectiv 19.340 ml de drumuri:

- B-dul Unirii;

- B-dul București;

- B-dul Independenței;

- B-dul Brăilei;

- Str. Bucegi;

- Str. Mărășești;

- Str. Vâlcele;

- Str. Bârsei;

- Str. Odobești;

- Str. Cuza Vodă;

- Str. Anghel Saligny;

- Str. 1 Decembrie 1918;

- Str. Profesor Gh. Longinescu;

- Str. Bicaz;

- Calea Moldovei;

- Calea Munteniei.

De asemenea, vor fi amenajate 2 sensuri giratorii, respectiv:

- sens giratoriu B-dul București / Calea Munteniei;

- sens giratoriu Calea Moldovei / Promenada Mall;

 Alte rezultate ale proiectului:

- Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an) cu 5,3% în 2021 și 12,1% în 2026;

- Creșterea numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători construite/modernizate/extinse (nr. pasageri) cu 14,3% în 2021 și 34,2% în 2026;

- Creșterea estimată a numărului persoanelor care utilizează pistele/traseele pentru biciclete construite/modernizate/extinse, cu 15,7% în 2021 și 24,1% în 2026;

- Creșterea estimată a numărului persoanelor care utilizează traseele/zonele pietonale/semi-pietonale construite/modernizate/extinse cu 4,6% în 2021 și 3,0% în 2026.

 Rezultate directe ale proiectului:

- 59 stații de transport public construite/modernizate/ reabilitate;

- 7.199 m benzi separate pentru mijloacele de transport public construite;

- 43.402 mp - Suprafața infrastructurii rutiere (cu statut de stradă urbană) configurată/reconfigurată, pe care se suprapun benzi separate ale transportului public de călători construite/extinse/modernizate;

- 45.088 mp - Suprafața infrastructurii rutiere (cu statut de stradă urbană) utilizată prioritar de transportul public de călători construite/reabilitate/modernizate;

- 4 stații stații/puncte de reîncărcare a automobilelor electrice si electrice hibride achiziționate și instalate;

- 11,025 km lungime piste/trasee pentru biciclete construite/modernizate/extinse;

- 127.725 mp - Suprafața traseelor / zonelor pietonale / semi-pietonale construite / modernizate / extinse;

- Sisteme instalate pentru reducerea/interzicerea circulației autoturismelor în anumite zone: 6.334 bolarzi antiparcare; 2 seturi bolarzi retractabili.

 Acest proiect se va derula in complementaritate cu proiectele:

- Implementarea unui sistem de management al traficului și monitorizare in Municipiul Focșani;

- Dezvoltarea reţelei de piste dedicate circulaţiei bicicletelor, implementarea unui sistem de bike-sharing – în procedură de licitație;

- Modernizarea transportului public în Municipiul Focșani – în procedură de licitație.

Text informații + foto:Primăria Municipiului Focșani 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.