S-au încheiat studiile geotehnice pentru autostrada Buzău-Focșani
Studiile geotehnice pentru tronsonul Buzău – Focșani, din Autostrada Moldovei au fost finalizate și urmează să se elaboreze testele de laborator. Conform informațiilor privind situațiile actualizate de lucrări, de pe site-ul CNAIR, studiul de fezabilitate pentru acest tronson de autostradă a fost predat Companiei pe data de 7 decembrie.
De asemenea, au fost încheiate studiile geotehnice și a fost predat studiul de fezabilitate și pentru tronsonul Ploiești – Buzău. Pe tronsonul Focșani – Bacău, în lungime de 96,05 km au început investigațiile pentru studiile de descărcare arheologică.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit contractele privind elaboarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsoanele Ploiești - Buzău, Buzău - Focșani și Focșani - Bacău companiei Consitrans.
Ordinul de începere a lucrărilor de proiectare pentru Ploiești - Buzău și Buzău - Focșani a fost emis în noiembrie 2018, iar pentru Focșani - Bacău în ianuarie 2019. Firma Consitrans trebuie să finalizeze documentația tehnică pentru aceste tronsoane de autostradă anul viitor, în 2021. Pentru această lucrare de proiectare, firma va încasa în jur de 10 milioane de euro.
Rămâne să vedem dacă firma Consitrans își va îndeplini angajamentele și va finaliza proiectarea pentru cele trei tronsoane în termenul asumat. Dacă acest lucru se va întâmpla, CNAIR va putea scoate la licitație și lucrările de construcție.
La începutul lunii decembrie, Compania a inaugurat 16 kiilometri din Autostrada A7, pe șoseaua de centură a municipiului Bacău.
Controversele in jurul Consitrans
Considerată firma de casă a CNAIR, Consitrans este o companie controversată, în ciuda numărului mare de contracte cu statul pe care le-a obținut. Consitrans este considerată una dintre firmele responsabile pentru eşecul înregistrat în cazul Autostrăzii Sibiu - Orăştie, care s-a prăbuşit la scurt timp după inaugurare, în septembrie 2015.
Anchetele efectuate de experţii CNAIR şi Corpul de Control al Ministerului Transporturilor arătau că „atât inginerul FIDIC Consitrans, cât şi inginerul FIDIC DRDP nu şi-au îndeplinit corespunzător obligaţiile prevăzute de serviciile de supervizare”.
„Firma de consultanță Consitrans ar fi trebuit să atragă atenţia constructorului Impregilo asupra terenului de fundaţie prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate şi să nu permită aşternerea saltelei de piatră pe care a emis RNC (Raport de Neconformitate - n. r.)”, se arată într-un raport CNAIR, citat de presa vremii.
Aceeaşi firmă a fost acuzată, tot în 2015, că a proiectat un drum pe câmpia dintre Craiova şi Calafat, unde a prevăzut de-a lungul DN 56 rigole adânci de un metru şi jumătate, punând în pericol traficul rutier.