Local

Risipă de bani publici: Misăilă dă 100.000 de euro pentru alt vraf de hârtii nefolositoare „planul de mobilitate urbană”

Ionel Sclavone
3 sep 2020 2037 vizualizări

Primăria Focșani, condusă de Cristi Valentin Misăilă va plăti 489.200 de lei plus TVA, peste 100.000 de euro,  pentru elaborarea unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani. În urmă cu patru ani, în primele luni de mandat, Misăilă a mai comandat un asemenea plan pentru care a plătit de aproape șapte ori mai puțin, 71.990 de lei. Deși avea 700 de pagini, vechiul plan a fost elaborat în șase luni, jumătate din termenul alocat pentru cel nou.

Urban Scope SRL, firma abonată la contractele Primăriei Focșani, în mandatul primarului Cristi Misăilă, a obținut încă un contract în valoare de 489.200 lei plus TVA.

Urban Scope, a fost singurul ofertant care s-a înscris la licitația organizată de Primăria Focșani pentru atribuirea contractului de prestări servicii pentru elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Focșani. Valoarea prestației a fost estimată de Municipalitate la 530.000 lei exclusiv TVA.

Perioada propusă pentru finalizarea contractului este de 14 luni, care începe odată cu emiterea Ordinului de începere a prestației. Conform documentației de achiziție, pentru elaborarea planului de mobilitate sunt alocate 12 luni, un an.

Alte două luni sunt alocate pentru  instruirea a 50 de persoane, funcționari din cadrul Primăriei, în vederea familiarizării cu programele și oportunitățile de finanțare pentru perioada 2021-2027, cu procedurile specifice de atragere a fondurilor europene, de monitorizare, implementare și evaluare a rezultatelor.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene printr-un proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate Aministrativă 2014-2020.

Conform documentației de achiziție, „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă este un document strategic de politică publică ce are drept scop satisfacerea nevoilor de mobilitate ale persoanelor și activităților economice în arealurile urbane sau metropolitane pentru o mai bună calitate a vieții, adresându-se tuturor formelor de transport din întreaga aglomerație urbană, cu precădere transportului public și privat, de marfă și de pasageri, motorizat și nemotorizat, în mișcare sau staționare”.

Documentul definește strategii, politice, proiecte și priorități pentru un transport durabil care necesită o viziune pe termen lung și sustenabilă.

Data trecută a costat mai ieftin

În 2016, în primele luni de mandat al primarului Cristi Misăilă a mai comandat un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă pentru care a plătit 71.990 de lei. A fost un document stufos, de 700 de pagini, ce recomanda, în principal, înființarea unei alte centuri ocolitoare, la marginea municipiului Focșani, care să preia traficul greu.

După patru ani, nu se poate spune că în Focșani se vede vreo îmbunătățire a traficului, conform prevederilor planului de mobilitate comandat de Misăilă. Străzile sunt la fel de aglomerate, se circulă la fel de greu, iar despre centura ocolitoare n-are rost să mai vorbim.

Cu toate acestea, Misăilă va cheltui de șapte ori mai mult, pentru a elabora un alt vraf de hârtii nefolositoare ce vor fi aruncate în fișetul vreunui funcționar pentru încă patru ani.  


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.