VIDEO | Prefectura Vrancea „pune solid umărul” la păstrarea intactă a îndemnizațiilor nesimțite ale membrilor structurii județene ATOP
Ceea ce părea a fi un succes al actualei clase politice vrâncene, după adoptarea cu majoritate în ședința ordinară a Consiliului Județean din 31 mai 2021 a proiectului de reducere a indemnizațiilor membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) la 5% din indemnizația președintelui CJ pe ședință, dar nu mai mult de 10% pe lună, s-a dovedit până la urmă doar o păcăleală.
Orice asemănare între ce s-a întâmplat cu această hotărâre și felul în care se tot „elimină pensiile speciale” în ultimii ani de către politicieni din aproximativ aceleași partide care au „izbutit” reducerea indemnizațiilor membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) din Vrancea este, desigur, pur întâmplătoare.
S-a aflat acest lucru în ședința extraordinară a Consiliului Județean Vrancea de joi, 8 iulie 2021.
„În urma controlului de legalitate, prefectul a comunicat în cursul zilei de ieri că actul administrativ a fost aprobat cu încălcarea prevederilor referitoare la conflictul de interese şi prin urmare este lovit de nulitate absolută, urmând a fi demarate procedurile de contestare a acesteia”, a anunţat Raluca Dan, secretarul județului, în ședința extraordinară a Consiliului Județean Vrancea de joi, 8 iulie 2021.
De altfel, și secretarul judeţului a considerat că decizia luată de aleşi încalcă legea şi a avut obiecţii când a trimis hotărârea la Prefectură pentru exercitarea controlului de legalitate, și acesta a fost încă unul din motivele pentru care prefectul a dat un răspuns fără echivoc, punând solid umărul la păstrarea intactă a îndemnizațiilor nesimțite ale membrilor structurii județene ATOP.
În obiecțiile înaintate de secretarul județului Prefecturii privind legalitatea proiectului de reducere a indemnizațiilor membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) la 5% din indemnizația președintelui CJ pe ședință, dar nu mai mult de 10% pe lună, se precizează că aleşii judeţeni membri ATOP nu puteau participa la luarea unei decizii cu privire la stabilirea cuantumului unor drepturi băneşti pe care urmau să le încaseze, chiar şi în situaţia în care acestea au scăzut.
Cert este că în urma deciziei Prefecturii, hotărârea 121/31 mai a Consiliului Județean Vrancea este suspendată şi atacată în Contencios administrativ, iar membrii ATOP își încasează în continuare liniștiți sinecurile de 3.285 de lei pentru că participă la una cel mult duoă ședințe pe lună. Iată, deci, încă un exemplu concret de împărțire a județului Vrancea și a țării în două mai categorii: „șmecherii și fraierii!”.
Citiți și postarea pe Facebook în legătură cu acest subiect a unuia dintre inițiatorii proiectului de hotărâre proiectului de reducere a indemnizațiilor membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Vrancea adoptat în ședința CJ din 31 mai 2021, consilierul județean USR-PLUS, Vasile Alexe:
”Astăzi (n.r. joi 8 iulie 2021), in sedinta C. J. Vrancea a fost adus la cunoștința consilierilor județeni faptul că Prefectura Vrancea nu a dat aviz de legalitate HCJ nr. 121 din 31.05.2021 prin care a fost votată diminuarea îndemnizației membrilor ATOP, pe motiv că o parte din consilieri județeni, membri ATOP au votat proiectul.
Mă surprinde "vigilența" Pefecturii atunci când este vorba despre diminuarea îndemnizației și realizarea unei economii la bugetul CJ de cca 400.000 de lei, bani care ar putea fi folosiți în proiecte sociale sau de dezvoltare, iar când a fost vorba de stabilirea îndemnizație la 15% până la 30% (HCJ nr. 37 din 15.03.2021), unde de asemenea au votat consilierii județeni care tocmai fusese votați în plenul CJ, nu a avut nicio reacție.Rămâne ca instanța de contencios administrativ să constate dacă prin diminuarea îndemnizației a/nu a fost creat vreun avantaj și ca urmare a existat vreun conflict de interese.Mulțumim Prefecturii Vrancea pentru dubla măsura!”
Conform proiectului de hotărâre inițiat de cei patru consilieri USR-PLUS, indemnizația membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) s-a micșorat, la 5% din indemnizația președintelui Consiliului Județean Vrancea, fără se a putea depăși într-o lună 10% din indemnizație. Până la adoptarea proiectului de hotărâre, un membru ATOP câștiga pentru o ședință 15% din indemnizația președintelui CJ, fără a putea depăși 30% într-o lună.
„Prin reducerea indemnizației de la 15% la 5%, fără a se putea depăși 10% lunar din indemnizația președintelui Consiliului Județean Vrancea, s-ar realiza o economie la bugetul Consiliului Județean de cca. 390.000 lei/an, respectiv 80.500 euro, sumă ce ar putea fi folosită la investiții”, se arăta în nota de fundamentare a proiectului.
Urmăriți declarația secretarului județului Vrancea, Raluca Dan, pe acest subiect în finalul înregistrării VIDEO de mai jos:
VIDEO:Consiliul Județean Vrancea
Precizăm că legea ATOP (HG 787/ 2002, hotărâre care reglementează regulamentul de funcționare al acestui organism cu rol consultativ) nu stabilește cuantumul indemnizațiilor celor 15 membri validați de consiliile județene pentru fiecare mandat. În hotărârea de Guvern amintită este precizat doar că acești membri „pot” fi și remunerați. Nu există însă și obligativitatea aceasta, legiuitorul lăsând în analiza forurilor locale să stabilească disponibilitatea financiară la nivelul fiecărei unități teritorial-administrative. Cu siguranță însă, indiferent de județ, numărul membrilor este constant – 15 - stabilit prin lege. Și componența ATOP este clar definită – șase consilieri județeni, trei reprezentanți ai comunității. La aceștia se adaugă subprefectul, reprezentanții instituțiilor publice care se ocupă cu ordinea publică – Poliție, Jandarmerie, Pompieri și Poliție Locală, respectiv omul din Corpul Național al Polițiștilor.
Pentru o şedinţă pe lună, maximum două, care nu durează mai mult de o oră, un membru ATOP Vrancea primeşte suma de 3.285 de lei net. Valoarea a fost stabilită cu mai mulți ani în urmă, când la conducerea Consiliului Judeţean Vrancea era Marian Oprişan, pentru a-şi recompensa apropiaţii politici. Noua putere politică instalată după alegerile locale a preluat valoarea stabilită a îndemnizației de membru ATOP Vrancea pe timpul lui Oprișan și și-a pus oamenii lăsaând un loc și consilierilor județeni PSD în această structură care nu face, practic, nimic, doar cu scopul ca aceaștia să încaseze sume consistente.
Cine sunt noii membri din ATOP Vrancea care încasează lunar sume consistende de bani publici stabilite pe vremea șefiei lui Oprișan, în calitate de membri ATOP Vrancea
Componenţa, potrivit HCJ nr. 37/2021 a Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Vrancea
Consilieri județeni:
Răducanu Cătălin-PSD
Nedelcu Florin – PNL-președintele Autorității
Epure Ion-PNL
Lazăr Dorel-USR-PLUS
Stroie Gheorghe-USR-PLUS
Săpunaru Dorina-ALDE
Reprezentanți ai comunității:
Eduard Lambrino
Toader Constantin
Croitoru Vasile
Membri de drept:
Claudia- Lavinia Serafimciuc – subprefectul județului Vrancea
Remus Nica –inspectorul șef al Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea
Florin Dorian Alecsandrescu – director executiv Poliția Locală a Municipiului Focșani
Flaviu- Dorel Chiscop – inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Vrancea
Alin-Marian Vlad – președintele organizației Corpul Național al Polițiștilor – Filiala Vrancea
Adrian Babiș – locotenent colonel al Inspectoratului de Jandarmi Județean Vrancea