VIDEO | Războiului dintre primarul Misăilă și majoritatea PNL-USR îi cade victimă proiectul de buget al Focșaniului pe 2023
Proiectul de buget al Municipiului Focșani pe anul 2023, întocmit de primarul Misăilă și aparatul de specialitate al Primăriei a fost respins la vot de majoritatea PNL-USR din Consiliul Local în ședința extraordinară a forului menționat, desfășurată, miercuri15 februarie.Ceea ce s-a întâmplat este clar consecința războiului nesfârșit dintre cele două tabere, primarul Misăilă pe de o parte și majoritatea PNL-USR pe de alta.Disputele par să fi revenit la logica și coordonatele politice ale anului 2021 când bugetul Municipiului Focșani a fost atuncideblocat abia spre finalul lunii iulie.Prezentăm în continuare ce spun primarul Misăilă și majoritatea PNL-USR din Consiliul Local al Municipiului Focșani după ședința extraordinară desfășurată miercuri15 februarie .
Vizionați în VIDEO mai jos înregistrarea integrală a ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Focșani de miercuri 15 februarie 2023
VIDEO:vrancea atlastv
Comunicatul de presă făcut public după ședința extraordinară de miercuri 15 februarie 2023 de către consilierii PNL din Consiliul Local al Municipiului Focșani
Vizionați și: VIDEO | Explicațiile consilierilor municipali PNL după ședința CL de miercuri 15 februarie 2023
VIDEO:PNL Focsani
”Consilierii PNL au spus un <<NU>> hotărât primarului Misăilă care s-a prezentat la ședință cu un buget întocmit lacunar.

Conform legii, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vrancea a sistat alimentarea cu sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat deoarece nu a fost aprobat bugetul în termen de 45 de zile de la publicarea Legii Bugetului de stat pe anul 2023
La acest moment pentru indemnizațiile persoanelor cu handicap și pentru bursele școlare am avea nevoie de 1,8 milioane lei, în timp ce Primăria Municipiului Focșani are în conturi 350.000 lei. Sumă total insuficientă în comparație cu plățile care trebuie făcute
Am avertizat asupra acestei situații încă din plenul ședinței de astăzi a Consiliului Local însă fără niciun efect.
Din păcate, consilierii PNL-USR continuă să blocheze proiectele de dezvoltare ale Municipiului Focșani doar pentru că ele sunt inițiate de primarul Cristi Valentin Misăilă de la PSD
Nu vor să aprobe bugetul Municipiului Focșani, nu vor să aprobe indicatorii tehnico economici pentru reabilitarea străzilor din Cartierul Bahne, nu vor să facă documentațiile tehnice pentru modernizarea Pieței Moldovei pentru că sunt de la PSD
În același timp, consilierii PNL-USR plâng de mila cetățenilor și se filmează în timp ce reclamă starea străzilor din Focșani pe care eu vreau să le reabilitez iar ei nu mă lasă
Consilierii PNL-USR spun că proiectul bugetului general al Municipiului Focșani nu este bun, dar ei nu au venit cu niciun amendament, cu nicio propunere
După ședința Consiliului Local Focșani au venit cu un comunicat de presă în care afirmă că <<au spus un nu hotărât primarului Misăilă care s-a prezentat la ședință cu un buget întocmit lacunar!>>
Spun acest lucru în condițiile în care proiectul de buget a fost publicat pe site-ul instituției de pe 26 ianuarie 2023 și nu au venit cu niciun amendament, cu nicio propunere nici la ședința Comisiei de Buget din 13 februarie 2023 nici cu alte ocazii
Când spui că ceva nu e bine, că e lacunar…propui soluții prin care să îmbunătățești acel lucru. Consilierii PNL-USR nu au venit cu soluții ci doar au jucat niște roluri într-o piesă din registrul teatrului absurdului
Ei nu realizează că nu au spus ”Nu” primarului ci proiectelor de dezvoltare ale comunității noastre care înseamnă străzi mai bune, școli mai bune, educație mai bună și bani cheltuiți cu cap
Vă întreb pe fiecare dintre dumneavoastră ce înțelegeți din această atitudine? ”-Cristi Valentin Misăilă
Comunicat de presă - 15 Februarie 2023
USR susține o reașezare a fondului de salarii, în momentul de față în Primăria Focșani fiind un dezechilibru total în modul de remunerare a șefilor comparativ cu personalul de execuție.
Avem o mare abundență de șefi, directori și directorași care au salarii mari ce ajung și la peste 16.000 de lei/lună. În schimb, personalul de execuție este plătit, mai ales în unitățile subordonate, la limita salariului minim pe economie și nici măcar acela în momentul de față. Mult trâmbițata propunere de plafonare a fondului de salariu poate fi o soluție, dar cu condiția să fie completată cu o reorganizare a aparatului funcționăresc din primărie și instituții subordonate.
Plecând de la aceste considerente, proiectul de buget propus de primar spre aprobare nu poate fi adoptat în forma actuală. Principala problemă este legată de articolele 9 și 10 din proiect, unde Misăilă stabilește ca suma brută a salariilor de bază pentru funcționari și angajații din cadrul serviciilor publice să se mențină la același nivel cu cea din luna decembrie 2022.
Practic este vorba despre același proiect de plafonare introdus de edil, pe care l-a retras săptămâna trecută de pe ordinea de zi, sub promisiunea că va propune majorarea salariilor de bază pentru funcțiile de execuție și reducerea salariilor de bază pentru funcțiile de conducere.
Alexandra TĂTARU, viceprimar USR: Nu numai că nu a făcut ce a promis public, dar a întreprins inclusiv presiuni asupra șefilor de sindicate din primărie și subordonate să nu cumva să emită pretenții financiare. S-a ajuns în situația hilară în comisia de buget ca un șef de sindicat unde lucrează cei mai săraci bugetari din subordonate să spună jenat că angajații cu salariul minim pe economie nu doresc o creștere salarială, ci banii prin care salariile minime au fost majorate prin lege la 3.000 de lei/brut/lună să meargă la investiții, așa cum i-a dictat primarul.
Nu îmi propun să fac acum apologia creșterilor salariale, pentru că, așa cum am menționat la început, punctul meu de vedere și al partidului din care fac parte, USR, este legat de reașezarea funcțiilor de conducere în organigrama Primăriei Focșani. În aparatul de lucru există trei directori executivi, 10 șefi de servicii, șase șefi de birou, la care se adaugă secretarul municipiului și arhitectul, ultimele două obligatorii în structura de personal. Mai există și managerul public, care are un venit mai mare decât primarul, iar Misăilă a angajat șase consilieri personali care sunt plătiți mai mult decât regește, bani din care s-ar acoperi jumătate din costurile cu muncitorii care trag din greu la DDSP.
Unele direcții sunt înființate după bunul plac al primarului. Se vorbește mult despre faptul că dacă s-ar majora salariile mici, ar fi discriminare față de ceilalți angajați. Dar întreb, nu tot discriminare se numește faptul că directorii executivi din primărie primesc același salariu, deși unul dintre directori are în subordine 66 de oameni, altul are 27 de oameni și un director are doar 18 funcționari în subordine, din care doi sunt șefi de birou (de reținut că cel mai important serviciu al primăriei, de taxe și impozite, care are 41 de angajați, dar nu poate să funcționeze ca Direcție, pentru că așa a fost voia domnului primar). Asta nu este echitate se pare și din motivele menționate consider că soluția pentru chibzuirea corectă a banului public este modificarea organigramei, caz în care nu vor mai fi așa de mulți șefi în Primăria Focșani și subordonate, dar s-ar permite creșterea salariilor foarte mici.
P.S. Aștept cu interes să văd reacția domnul primar, după ce două instituții din subordine, Poliția Locală și Direcția de Asistență Socială, au ales să plătească salariile conform Hotărârii de Guvern nr. 1447/08.12.2002, care stabilește nivelul salariului minim brut pe ţară garantat în plată la 3.000 lei lunar, și nu plafonat la nivelul din decembrie 2022, când salariul minim era 2.550 de lei, cum s-a procedat în cazul celorlalți angajați. Aici nu se numește tot discriminare?