Local

Protecție pentru victimele samsarilor de mașini din Târgul Obor Focșani

Ionel Sclavone
16 nov 2021 4773 vizualizări

Modificarea kilometrajului unei mașini va fi pedepsită cu închisoare de până la un an. Măsura este menită să descurajeze înșelătoriile de la vânzarea autoturismelor second hand. Pedeapsele vor fi aplicatre atât celor care pun în circulație astfel de autoturisme cât și celor care le vând. Pe de altă parte, un alt proiect de lege prevede interzicerea mașinilor cu volan pe dreapta pe drumurile din România. Excepție vor face doar vehiculele de epocă.

Nu puțini sunt vrâncenii care s-au păcălit, în târgul auto din Obor achiziționând o rablă la preț de mașină aproape nouă. Aceasta deoarece samsarii de mașini recurg la tot felul de trucuri pentru a-i înșela pe cumpărătorii mai puțin pricepuți.

Una dintre cele mai des întâlnite escrocherii printre samsarii de mașini second hand este modificarea kilometrajului. Pentru a scoate un profit cât mai mare, cei care vând mașini vechi, recurg la tot felul de proceduri de cosmetizare. Anumite informații precum istoricul accidentelor, anul fabricării etc. nu pot fi ascunse deoarece există baze de date specializate. Orice cumpărător poate afla date despre mașina pe care intenționează să o cumpere accesând aceste informații.

Aflarea stadiului de uzură pentru caroserie ori motor sau a numărului de kilometri parcurși, pentru o mașină, este mai dificilă. Samsarii recurg mici reparații și trucuri pentru a ascunde defectele, iar pe de altă parte, la modificarea kilometrajului, astfel încât să dea impresia că vehiculul a fost rulat mai puțin decât în realitate.

Evident este vorba despre o înșelătorie menită să-i ducă în eroare pe cumpărători care să plătească un preț mai mare decât valoarea reală a rablei de vânzare.

Legea va duce la reducerea escrocheriilor cu mașini second hand

Astfel, escrocheriiile cu mașini second hand vor fi mai greu de realizat după ce legea care pedepește pe cei ce modifică kilometrajele va intra în vigoare.

Cei ce modifică kilometrajul unei mașini, dar și care cer modificarea acestuia sau cei ce vând o mașină cu kilometrajul modificat sau defect vor risca pedepse cu închisoarea de până la un an. Actul normativ, aflat în prezent în dezbatere stabilește, printre altele, introducerea în categoria infracțiunilor a modificărilor făcute asupra kilometrajului unei mașini.

Mai exact, „[m]odificarea indicaţiei odometrului unui vehicul, solicitarea modificării indicaţiei odometrului sau orice acţiune sau inacţiune de natura să influenţeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurşi de un autovehicul” va reprezenta o infracțiune și va fi pedepsită cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă.

În plus, aceeași pedeapsă va fi aplicată celor care pun în circulație o mașină cu kilometrajul defect ori modificat, dar și celor care le comercializează.

Toate valorile indicate de odometrele mașinilor din țara noastră se vor regăsi, după cum prevede proiectul, într-un registru electronic care va fi înființat și gestionat de Registrul Auto Român (RAR). Aceste informații vor fi preluate și centralizate de la stațiile autorizate pentru efectuarea inspecției tehnice periodice și de la service-uri, când mașinile ajung acolo pentru reparații sau întreținere.

Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise

În același context, trebuie spus că circulația mașinilor cu volan pe dreapt, înmatriculate în România ar putea fi interzise pe drumurile pe drumurile publice. Vor fi exceptate, conform unui proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor, vehiculele de epocă și cele utilitare (de exemplu cele de curățenie stradală). Proiectul are ca scop îmbunătăţirea siguranţei rutiere.

Astfel, „circulaţia pe drumurile publice a autovehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România care au postul de conducere situat pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Cei care vor conduce o mașină cu volanul pe dreapta vor risca sancțiuni din clasa a III-a, adică de la șase la opt puncte-amendă, cuprinse între 870 și 1.160 de lei.

De asemenea, cei ce vor conduce o mașină cu volanul pe dreapta, după introducerea interdicției, vor rămâne și fără talonul acesteia. Iar singura modalitate de a-și recupera talonul este modificarea tehnică și mutarea postului de conducere de pe dreapta pe stânga.

„Intervenţia legislativă este necesară, deoarece numărul total de accidente produse de maşini cu volanul pe dreapta depăşeşte 10% din totalul accidentelor pe an. Coliziunile sunt frontale, iar posibilitatea de evitare este nulă din cauza lipsei de vizibilitate a şoferilor acestor maşini”, își motivează propunerea inițiatorii ei.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.