Local

Proprietarul casei din Vrancea care ar putea încurca termenele de finalizare a Autostrăzii A7 vine în ZdV cu dezvăluiri șocante

Ziarul de Vrancea
27 dec 2022 11880 vizualizări

Publicarea articolului FOTO | Exclusiv! Căsuța din Vrancea care ar putea încurca termenele de finalizare a Autostrăzii A7 prevăzute în PNRR în ediția online de ieri a Ziarului de Vrancea a stârnit mult interes în rândul cititorilor cotidianului nostru. Astăzi continuăm subiectul cu dezvăluirile proprietarului imobilului.  

Proprietarul căsuței din Vrancea care ar putea încurca termenele de finalizare a Autostrăzii A7 prevăzute în PNRR:

„Ca urmare a articolului FOTO | Exclusiv! Căsuța din Vrancea care ar putea încurca termenele de finalizare a Autostrăzii A7 prevăzute în PNRR - publicat în Ziarul de Vrancea 

Doresc să fac următoarele precizări:

1. Imobilul la care se face referire este construit în intravilanul satului Jorăști conform tuturor obligațiilor legale (autorizație de construcție emisa în urma avizelor solicitate prin Certificatul de urbanism) – CF atașată: 1500 mp intravilan, împrejmuit, 66 mp construcții.

2. În HG (1144/2022) pentru exproprieri apar la poziția 7450 cu o suprafață spre expropriere de 257 mp. Nu am primit nicio notificare oficială de expropriere, document necesar pentru a continua demersurile în instanță.

3. În urma modificării traseului (poza mai jos – traseu roșu propus, traseu roșu/alb existent) la fața locului s-a stabilit un culoar de trecere a autostrăzii exact prin construcția edificată.

4. În data de 5 decembrie 2022 s-a emis Autorizația de construire a autostrăzii (mult după ce constructorul a intrat cu utilajele pe proprietațile care urmează a fi expropriate; la mine nu au intrat încă). Această autorizație de construcție este emisă sub semnul multor semne de întrebare deoarece cursul normal al lucrurilor ar fi fost: notificarea de expropriere, notificarea în cartea funciară a noului proprietar și apoi emiterea unei autorizații de construire. În acest moment, Autorizația de construire este emisă abuziv pe terenurile unor persoane juridice, persoane fizice sau ale autorităților locale. Nu discutăm despre justețea sumelor (aproximativ 35 milioane lei pentru 82 km de autostradă), instanța își va spune cuvântul.

5. Am încercat să aflam mai multe de la CNAIR, CJ Vrancea, Primăria Jorăști. OCPI, Prefectura Vrancea. Nimeni nu știe nimic. Nu am reușit sa obținem niște hârtii oficiale cu traseul propus.

6. Când s-au început lucrările (evident fără ordin de începere dar cu tăieri de panglici) am fost la fața locului iar șeful de șantier mi-a spus că s-a luat decizia de a mări raza buclei care înconjoară Municipiul Focșani (pentru a menține limita de 130 km/h), că a început în avans lucrările cu acordul proprietarilor și dacă îi dau acordul intră cu utilajele în acel moment pe proprietatea mea. Nu am fost de acord. De asemenea, mi s-a comunicat că avusese loc în seara precedentă o ședință operativă la sediul din Adjud în care s-a discutat punctual cazul imobilului meu și s-a ajuns la concluzia că ar fi trebuit expropriat în totalitate.

7. Directorul OCPI Vrancea declară că el nu știe ca vreo proprietate să fi fost expropriată, la Cadastru nefiind operată nicio modificare în cărțile funciare care alcătuiesc traseul autostrăzii.

8. Avocatul Poporului m-a îndemnat să fac cereri către CNAIR, CJ, Prefectura, Primărie pentru a intra în posesia deciziei de despăgubire cu care se poate merge în instanță.

9. Așa cum arată lucrările la fața locului, distanța față de calea de rulare și pasajul care va aduce autostrada peste drumul județean, concluzia este că imobilul este inutilizabil (zgomot, trepedații, praf, risc de accidente).

10. Am cerut și un punct de vedere la CNAIR pentru amplasarea unui container pe propria proprietate. Răspunsul a fost că totul e ok, imobilul meu nu este afectat de autostradă.

Concluzii: 

a. Toată lumea este fericită că vom avea autostradă în Moldova (inclusiv eu)

b. Traseul a fost stabilit din birou, nu au fost operatori umani care să urmărească situația la fața locului (tot vedem filmări din drona ale unor pasionați, cei care au lucrat la Studiu de Fezabilitate/Proiect nu au avut curiozitatea să vadă ce este în teren)

c. Cei interesați si reponsabili sunt total desincronizați: OCPI nu știe traseul și nu poate opera transferul de proprietate până când CNAIR nu emite deciziile de expropriere, constructorul inițiază lucrarea la mica înțelegere cu niște proprietari mai slabi de înger, CJ-Prefectura-Primaria nu știu de existența vreunui șantier pentru autostradă, proprietarii nu sunt notificați (ce să mai vorbim de justa și prealabila despagubire? Art 44 Constituția României: (3) Nimeni nu poate fi expropriat decât pentru o cauză de utilitate publică, stabilită potrivit legii, cu dreaptă şi prealabilă despăgubire.)

d. Nerespectarea termenului din PNRR nu ține de proprietarii de terenuri afectați (inclusiv eu) ci de instituțiile publice implicate în proiect cu respectarea legilor în vigoare

e. Din păcate, un proiect atât de important, atât de dorit de moldoveni, este început într-o debandadă generalizată iar darea în folosință depinde în acest moment doar de alinierea instituțiilor publice implicate în proiect  (CNAIR, MTI, OCPI, Consiliile Județene, Prefecturile, Primăriile) cu companiile care au realizat studiile de fezabilitate, cu constructorul care va realiza autostrada fără a fi lăsați în urmă proprierarii afectați de exproprieri, respectând dreptul la proprietate.”

Citiți și:FOTO | Exclusiv! Căsuța din Vrancea care ar putea încurca termenele de finalizare a Autostrăzii A7 prevăzute în PNRR


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.