Proiectantul a predat studiul de fezabilitate pentru tronsonul Focşani – Bacău al autostrăzii care va traversa județul Vrancea
Studiul de fezabilitate şi studiul geotehnic pentru tronsonul Focşani – Bacău al autostrăzii A7 care va traversa județul Vrancea au fost predate Companiei de Drumuri, estimarea pentru licitaţia de execuţie fiind pentru începutul anului viitor, a anunţat pe Facebook Adrian Covăsnianu, fost secretar în ministerul Transporturilor, membru fondator al asociației civice „Moldova vrea autostradă”.
Practic, al treilea tronson al Autostrăzii Moldovei A7 face un pas important, următoarele etape până la lansarea licitaţiei pentru construirea şoselei de mare viteză dintre Focşani şi Bacău (96 km) fiind obţinerea Acordului de Mediu şi Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Adrian Covăsnianu, membru fondator al Asociaţiei civice ”Moldova vrea Autostradă”, numit în funcţia de secretat în Ministerul Transporturi în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă, a prezentat recent într-o postare pe contul său facebook situaţia „la zi” a celor patru tronsoane de autostrăzii A7 care va traversa județul Vrancea.
„1. Ploiești-Buzău (63,25 km) Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată. În continuare suntem în etapa de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi. Sunt foarte multe clarificări și procedura va mai dura luni bune!
2. Buzău-Focșani (82,44 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare. S-au predat Studiul de Fezabilitate+Studiu geotehnic de către proiectant în varianta ce include observațiile CNAIR. Consider că dacă depășim procedurile anterior descrise putem avea proiectul avizat la finele lunii octombrie iar in noiembrie se poate obtine Acordul de Mediu.
3. Focșani-Bacău (96,05 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare S-a respectat termenul de predare și săptămâna aceasta s-a consemnat predarea în format electronic a Studiului de Fezabilitate+Studiul Geotehnic. Se lucrează la documentația de mediu și se estimează că în luna decembrie 2021 vom putea obține Acordul de Mediu. Ulterior într-o manieră super accelerată se aprobă HG de indicatori tehnico-economici si in trimestrul I al anului 2022 sa se lanseze licitatia de executie.
4. Bacău-Pașcani (77 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare. Campania de foraje geotehnice continuă cu studiile geotehnice suplimentare pentru zona nodului de mare viteză dintre A7 și A8. Se lucrează cu 2 foreze în zonă…Din 2022 se poate lansa procedura pentru licitatia de Executie a acestui proiect”.
Reamintim că în luna mai a acestui an, la lansarea licitaţiei pentru primul tronson A7 Ploieşti – Buzău, fostul ministru Cătălin Drulă preconiza că până la sfârşitul verii va fi scos la licitație pentru execuție şi al doilea tronson, Focşani- Bacău, procedură care încă nu a început.
„A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320km de la Pașcani pâna la autostrada A3 București-Ploiești (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focșani și Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Ne propunem ca până la sfârșitul verii să scoatem la licitație sectorul Buzău-Focșani, iar până la sfârșitul anului Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani”, scria pe contul său de facebook, Cătălin Drulă.