Local

Primarul Misăilă și consilierul PNL Bărsan și-au prezentat viziunile despre viitorul circulației și al locuitului în Focșani 

Ziarul de Vrancea
8 oct 2022 2490 vizualizări

În ședința extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Focșani de marți, 04 octombrie 2022, în momentul în care s-a ajuns la discutarea proiectului de hotărâre pentru aprobarea proiectului, a notei de fundamentare a investiției, a cheltuielilor aferente proiectului „Extinderea sistemului de management integrat al traficului și prioritizarea transportului public, inclusiv măsuri de monitorizare a parametrilor de mediu și reducerea poluării, etapa a II-a" primarul Misăilă și consilierul PNL Bărsan și-au prezentat viziunile despre viitorul circulației și-al locuitului în Focșani după implementarea proiectelor de resistematizare a traficului rutier aflate acum îm derulare. Dacă liberalul Costel Bârsan a prevăzut o blocare a traficului și o migrare masivă a locuitorilor mai înstăriți spre zonele suburbane ale Focșaniului pentru a-și păstra „independența pesoanală și libertatea de mișcare”, primarul Misăilă a susținut că renunțarea la circulația cu autovehiculele poluante în marile aglomerări urbane este trendul impus și finanțat de Uniunea Europeană la care este firesc să ne aliniem. ”Este deja un proiect de lege prin care sunt stabilite acele zone în municipii reședință de județ, zone cu emisii zero! În care ne vom gândi foarte clar cum vom limita accesul autovehiculelor și tuturor factorilor care poluează atmosfera. Deci nu vor mai putea intra în anumite zone din municipii reședință de județ decât mașini electrice sau hybride, biciclete și alte mijloace de tansport nepoluant. Iar cele care sunt poluante și vor să aibă acces vor plăti niște taxe exorbitante. Deci iată că la nivel central, la nivel de Parlament, la nivel de Guvern, se gândesc încă să mergem mai departe cu acest principiu de a crea zone cât mai puțin poluante în municipii reședință de județ unde sunt cele mai mari aglomerări urbane. Și de aceea cred că noi trebuie să ne aliniem acestui trend. Iată Uniunea Europeană aceste lucruri finanțează!” a explicat Misăilă.

Consilierul local PNL Costel Bîrsan: Aș vrea să fac câteva remarci referitoare la implementarea acestor proiecte, pentru că acesta nu este singurul. Transformarea evidentă a Focșaniului deja se vede cu ochiul liber și aș vrea să precizez că pe termen mediu și lung, după părerea mea va exista o reacție centrifugă a populației către zonele suburbane ale Focșaniului (Petrești, Vînători, Câmpineanca, Golești, Milcovul, Răstoaca, Mândrești, chiar și Odobești) unde libertatea de mișcare cu autoturismul nu va fi afectată de aceste măsuri. Dezvoltarea socială a populației este indiscutabil și indisolubil legată de posesia unei locuințe și a unui autoturism. Autoturismul înseamnă independența pesoanală și libertatea de mișcare. Nimeni nu va dori să trăiască într-un oraș unde nu poate avea un autoturism. Implementarea acestor proiecte va duce la diminuarea drastică a locurilor de parcare și a libertății de mișcare cu mijloacele auto personale. Ca urmare a acestui fapt, autoturismele vor staționa cea mai mare parte a timpului. Când toate vor fi nevoite să staționeze, vor fi necesare locuri de parcare pentru toate. În acest caz numărul de mașini va fi egal cu numărul locurilor de parcare și cu numărul locuințelor. Cum numărul locurilor de parcare va fi o fracție mică din totalul apartamentelor, rezultă că în viitor în Focșani vor locui la apartamente doar pătura săracă a populației. Deci Focșaniul va deveni un oraș sărac, de unde vor pleca firmele și populația înstărită și care va fi animat doar de elevii care vor urma cursurile de învățământ. Referitor la alocarea unui spațiu foarte mare din infrastructura rutieră circulației bicicletelor, țin să menționez că folosirea bicicletelor într-un an calendaristic se reduce la cel mult 5 luni pe an. De asemenea, numărul utilizatorilor de astfel de mijloace de deplasare este de destul de redus, având în vedere că cei care locuiesc la bloc nu pot pot urca cu bicicletele pe scări, apoi să le parcheze în interiorul apartamentelor. Analiza populației pe sexe și categorii de vârstă duce la concluzia ca alocarea acestor resurse pentru un număr redus, destul de limitat de utilizatori va duce indubitabil la defavorizarea celorlalți participanți la trafic. Eu m-am opus de la bun început acestor proiecte, nu cer colegilor mei să se abțină sau să voteze împotrivă. Eu sper și-mi doresc din tot sufletul să nu am dreptate. Dar cred că acest lucru va duce o blocare a circulației din orașul nostru. Știm cu toții, este un oraș mic, arterele de circulație principale sunt două de la Nord la Sud și mai ales zona de Peny, Carpați sau 1 Decembrie și partea de pe str Mărășești nu vor suporta un asemenea trafic, când toate autovehiculele vrând-nevrând  se vor deplasa pe acolo. Ne vom învârti într-un cerc în Focșani și nu cred că va duce la nimic bun. Repet, nu cer colegilor să nu voteze, dar eu o să mă abțin la acest fel de proiecte și sper să nu am dreptate. Mulțumesc!

Primarul Cristi Valentin Misăilă: Cât privește observațiile făcute de domnul consilier Bîrsan. îi înțeleg scepticismul dar totodată înțeleg și altceva. Că n-a citi cu atenție proeictul. Acest proeict se referă la managementul integrat al traficului pe Calea Moldovei, Calea Munteniei și Bulevardul București. Unde dacă mergem în acest moment, vedem cu toții că se criculă exterm de greu, fiind o centură extrem de aglomerată. Centura de ocolire practic a Municipiului, Calea Moldovei-Calea Munteniei, unde valorile de tarfic sunt foarte, foarte ridicate și uneori se stă foarte mult în anumite intersecții. De aceea am zis ca acest sistem de management a traficului n-are legătură cu sensurile unice de care vorbeați dvs mai devreme. Este practic o soluție prin care noi să putem fluidiza și mai mult traficul până când va fi gata Autostrada A 7. Cât privește B-dul București, de asemenea știți foarte bine că se creează mari ambuteiaje la anumite intersecții și de aceea am zis să prindem acest sistem de management al traficului și pe acest bulevard. Aceasta în etapa a II-a. În etapa a III-a am propus și alte artere rutiere exterm de importante din Municipiul Focșani. Cât privește utilizarea mijloacelor alternative de transport nepoluante, acesta este o tendință pe care ne-o impune Uniunea Europeană, și care a avut un real succes în alte state. Unde deja știu că aproape tot timpul anului se circulă cu bicicleta. Și vă dau câteva exemple de state nordice, cum ar fi Danemarca, cum ar fi Finlanda, cum ar fi Estonia. Unde se circulă cu bicicleta intens chiar și pe timp de iarnă. Și cred că populația de acolo este mult mai sănătoasă decât în România. Și poate tindem și noi odată spre acest domeniu. Ca să nu mai spun încă o chestiune, domnule Bîrsan. Și vreau să văd și aici cum veți proceda. E în dezbatere publică și puteți formula un punct de vedere. Este deja un proiect de lege prin care sunt stabilite acele zone în municipii reședință de județ, zone cu emisii zero! În care ne vom gândi foarte clar cum vom limita accesul autovehiculelor și tuturor factorilor care poluează atmosfera. Deci nu vor mai putea intra în anumite zone din municipii reședință de județ decât mașini electrice sau hybride, biciclete și alte mijloace de tansport nepoluant. Iar cele care sunt poluante și vor să aibă acces vor plăti niște taxe exorbitante. Deci iată că la nivel central, la nivel de Parlament, la nivel de Guvern, se gândesc încă să mergem mai departe cu acest principiu de a crea zone cât mai puțin poluante în municipii reședință de județ, unde sunt cele mai mari aglomerări urbane. Și de aceea cred că noi trebuie să ne aliniem acestui trend. Iată, Uniunea Europeană aceste lucruri finanțează! Dacă nu doriți și vreți să rămânem în continuare să mergem cu mașina până la scara blocului și de acolo să urcăm în bloc, c-așa ne-am învățat. C-așa ne-au învățat aceștia care-au venit cu Mcdrive-ul să deschidem gemulețul să ne dea pe geam legătura de pătrunjel și sandwich-ul în mânuță, cam asta e! Dar eu cred c-ar trebui să gândim în perspectivă și aici cred că doamna viceprimar Tătaru este de acord cu mine că trebuie să avem un oraș verde, nu? Și un oraș în care să nu avem atâta poluare. Dar cred eu că aceste lucruri odată ce vor fi implementate, vor fi acceptate. Și generația tânără care urmează va înțelege și va fi mult mai receptivă la aceste modificări. Iar dacă în 2016 dumneavoastră aveați așa o reticiență în ceea ce privește autobuzele electrice, iată că în două-trei săptămâni maxim vom primi primele loturi de autobuze electrice, printr-un proiect finanțat din fonduri europene. Chiar dacă se contestă calitatea acestora, eu cred că toate caracteristicile potențiale a fi solicitate unor autobuze au fost puse în caietele de sarcini. Că nu s-au înscris la licitație firme de prestigiu, aceasta este o altă discuție. Dar cred eu că nu noi putem să-i determinăm să se înscrie. Pentru că aici legislația privind achizițiile publice din România dă libertatea să se înscrie tuturor celor care sunt interesați. Probabil firmele respective la care dvs ați făcut referire, domnule consilier Victor Dumitru, n-au prezentat interes sau n-au vrut sau n-au avut posibilitatea să fabrice atâtea autobuze câte s-au solicitat la nivel național.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.