Local

Primăria vrea să cumpere un logo pentru Focșani

Ionel Sclavone
14 iun 2018 1960 vizualizări

Primăria a organizat procedură de achiziție directă pentru realizarea unui logo reprezentativ al municipiului Focșani. Valoarea prestației, creație și servicii, a fost estimată la 10.000 de lei preț care conține TVA. Reprezentanții municipalității au recurs la soluția achiziției publice după două concursuri având același subiect la care nu a fost selectat nici un câștigător.

Conform caietului de sarcini, logo-ului, definit ca „element de comunicare publică și identitate vizuală reprezentativ pentru Municipiul Focșani“ va contribui la valorificarea potențialului cultural-istoric al orașului nostru. Ca temă de lucru, pentru cei interesați, Primăria a propus ca viitoarea creație să se încadreze în sintagma „Focșani - Oraș al Unirii.

Noul emement de identitate vizuală se va adresa locuitorilor orașului, turiștilor care dorescă să viziteze Focșaniul în scop turistic dar și potențialilor investitori care apreciază acest spațiu drept „un mediu propice investițiilor locale, naționale sau din străinătate“.

Conform documentului citat, viitorul logo trebuie să fie original, „atractiv și memorabil“, vizibil, lizibil și ușor de recunoscut și să nu conțină elemente ori simboluri care ar putea fi asociate cu o singură cultură, etnie, religie, eveniment sau o organizație anume. De asemenea, elementele și simbolurile componente nu trebuie să conducă lase loc la interpretări negative sau să inducă în eroare pe cei care îl vizualizează.

Pe lângă logo-ul propriu-zis, Primăria mai solicită și un ghid de identitate vizuală care să conțină reguli și indicații de natură tehnică ce trebuie avute în vedere la utilizarea acestuia și pentru aplicarea sa pe diverse materiale de promovare,

La finalul achiziției, Autoritatea Contractantă – Primăria Focșani - va deveni proprietar asupra drepturilor de autor pentru folosirea logo-ului. În acest context, caietul de sarcini prevede că în situația în care se dovedește că ideea creativă a fost copiată sau conție elemente grafice identice cu alte creații de pe piață, ofertantul câștigător va returna contravaloarea contractului plus 50% din valoarea acestuia sub formă de daune de imagine și morale.

Municipalitatea a organizat, în mai multe rânduri, un concurs creativ pentru realizarea unui logo reprezentativ, oferind un premiu de 10.000 lei. În urma jurizării, nici una dintre lucrările depuse, care n-au fost deloc puține, nu a fost declarată câștigătoare. Membrii juriului au considerat că nu îndeplineau  criteriile de participare.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.