Local

Președintele Camerei Naționale a Taximetristilor, filiala Vrancea le-a scris primarului și CL Focșani despre concurență

Ziarul de Vrancea
1 aug 2022 4076 vizualizări

La partea diverse a ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Local Focșani de joi 28 iulie 2022 a fost prezentată scrisoarea adresată primarului și Consiliului Local de către Cornel Țicău.Acesta este  președinte al Camerei Nationale a Taximetriștilor din România, filiala Vrancea și administrator al unei societăți comerciale prin intermediul căreia desfășoară activități de telecomunicații prin rețele fără cablu(exclusiv prin satelit) și desfășoară activitate conexa transportului în regim de taxi, servicii de dispecerizare, autorizată de Biroul Transporturi din cadrul Primăriei Focșani.În conținutul scrisorii sunt aduse acuzații grave concurenței taximetriștilor tradiționali reprezentați de transportatorii de persoane în regim alternativ desfășurat prin platforma tehnologică de mobilitate urbană BOLT.Citiți în continuare conținutul integral al scrisorii menționate.   

Subsemnatul Țicău Cornel, domiciliat în localitatea Câmpineanca, str. Prundului, nr.2, județul Vrancea, legitimat cu C.I.. seria VN nr. (....), telefon contact (....), vă sesizez următoarele aspecte ce contravin legislației române în vigoare privind desfășurarea în Focșani a activității de transport persoane în regim alternativ. Vă precizez că reprezint interesele transportatorilor autorizați în regim de taxi și serviciile conexe acestui transport, precum și interesele șoferilor și personalului auxiliar din serviciile conexe activității, angajați în această industrie din municipiul Focșani, în calitate de Președinte al Camerei Nationale a Taximetriștilor din România, filiala Vrancea. Mentionez că sunt și administrator al SC OVICOR SRL, Focșani, având cod fiscal RO1444583, înregistrată la REGISTRUL COMERTULUI sub nr. J39/1098/1991, desfășor ca obiect principal de activitate COD CAEN 6120„ activități de telecomunicații prin rețele fără cablu(exclusiv prin satelit) și desfășor activitate conexa transportului în regim de taxi, servicii de dispecerizare, autorizată de Biroul Transporturi din cadrul Primăriei Focșani.

Observați că, nu numai în calitate de președinte al unei ASOCIAȚII PROFESIONALE REPREZENTATIVE LA NIVEL NAȚIONAL vă adresez aceasta SESIZARE, ci și cu AUTORITATEA conferită de administrarea unei SOCIETĂȚI COMERCIALE CU SEDIUL ÎN ROMÂNIA, CARE PLĂTEȘTE TAXELE ȘI IMPOZITELE DATORATE STATULUI ROMÂN ÎN FIECARE LUNĂ PE DATA DE 25, FĂRĂ ÎNTÂRZIERI LA PLATĂ, EVIDENȚIINDU-LE ȘI RAPORTÂNDU-LE CORECT STATULUI, CARE REUȘEȘTE SĂ-ȘI ACHITE TOȚI FURNIZORII PÂNĂ LA SFÂRȘITUL FIECAREI LUNI, CARE FOLOSEȘTE MUNCA NUMAI ÎN CONDIȚII LEGALE ȘI REUȘEȘTE SĂ ACHITE SALARIILE PERSONALULUI ANGAJAT ÎN CONDIȚII LEGALE LA TIMP.

Insist să observați că administrez „NU UN START UP“ , ci o firmă cum puține mai sunt în ROMâNIA , îNFIINȚATĂ ÎNCĂ DIN 1991, O FIRMA CU CAPITAL 100% ROMÂNESC.

Precizez că reprezint și transportatorii autorizați în regim de taxi, care în preponderența lor sunt formați de PFA și SC de tip SRL, care au ATRIBUITE DE CĂTRE AUTORITĂȚILE LOCALE ÎN GESTIUNE DELEGATĂ, SERVICIUL DE TRANSPORT PUBLIC DE TAXI PE RAZA MUNICIPIULUI FOCȘANI, CU TOATE IMPLICAȚIILE ȘI RĂSPUNDERILE AFERENTE, ȘI DESFĂȘOARĂ ACEASTĂ ACTIVITATE CU 1 MAXIMUM 2 AUTOVEHICULE AGREATE TAXI. Precizez că pe raza municipiului Focșani, nu există operatori transport în regim de taxi care să opereze mai multe autorizații taxi, acest lucru fiind o caracteristică care se regăsește în majoritatea localităților de dimensiuni mici-medii din provincie, fapt ce a dus la OFERIREA UNUI TRANSPORT DE PERSOANE ÎN REGIM DE TAXI DE O CALITATE NET SUPERIOARĂ ȘI INCOMPARABILĂ CU NIVELUL SERVICIILOR DE TAXI OFERIT DE O PARTE DIN TRANSPORTATORII AUTORIZAȚI PE RAZA MUNICIPIULUI BUCUREȘTI SAU PE RAZA ORAȘELOR MARI.

Piața căreia se adresează serviciile prestate de transportatorii autorizați de taxi și serviciile conexe a acestuia, este o piață care de aproximativ 2 luni o împărțim cu transportatorii de persoane în regim alternativ desfășurat prin platforma tehnologică de mobilitate urbană BOLT, activitate acestora fiind reglementată prin OUG 49/2019. Mai mult, această piață căreia ne adresăm cu serviciile noastre de taxi, interferează inclusiv și cu zona de adresabilitate a serviciilor oferite de către SC TRANSPORT PUBLIC SA  Focșani.

Asa cum știți, datorită unei situații internaționale fără precedent, care generează o impredictibilitate nemaiîntâlnită în zona activității de transport prin: creșteri de prețuri la energie și nu numai, la carburanți și asigurări ; prin creșteri de taxe la bugetele consolidate ale statului, inclusiv taxe locale.Și în general prin creșterea costului vieții, activitatea noastră de transport este afectată în mod direct. Menționez că TARIFUL cu care prestăm această activitate de taxi către populația MUNICIPIULUI FOCȘANI este de 3 ron/km pe parcursul zilei și 3.5 ron/km pe parcursul nopții, de aproximativ 2 ani, moment în care dacă vorbim doar de costul cu CARBURANȚII, aceștia reprezentau doar atunci DOAR 50% din nivelul actuaI, respectiv 4.5 ron/litru de carburant.

Cu toate acestea, facem eforturi mari ca PRIN RENUNȚAREA LA O BUNĂ PARTE DIN VALOAREA ADAUGATĂ SERVICIULUI EFECTUAT să păstrăm VALOAREA TARIFULUI aplicat

prestațiilor noastre către populația MUNICIPIULUI FOCȘANI.

În aceste condiții, VĂ ADRESE2 URMĂTOAREA ÎNTREBARE PE CARE AM PRIMIT-O DE LA OPERATORII DE TRANSPORT PE CARE ÎI REPREZINT :

” Oare cum unui agent economic CORECT FISCALIZAT care practică un tarif (de aproape 2 ani în urma ) de 3 ron/km ÎI ESTE APROAPE IMPOSIBIL Să-L PăSTREZE îN ACTUALELE CONDIȚII DE PIATA ? IAR UN concurent nou pe piață , POATE SĂ OBȚINĂ CÂȘTIGURI ÎN CONTURILE PERSONALE DE MII DE LEI SĂPTĂMÂNAL ? ACCEPTÂND CA APLICAȚIILE DE MOBILITATE SĂ LE TARIFEZE ACELAȘI KILOMETRU CU 2,2 RON! ”

Aceastăa întrebare v-o redirecționez în speranța că lămurirea și reintrarea rapidă în legalitate a unor operatori de transport este și un INTERES COMUN CU AL DUMNEAVOASTRĂ . VĂ aduc următoarele precizări:

Va rugăm să ne Iămuriți dacă aspectele care se evidențiază ÎN PRACTICĂ din cele arătate mai jos și care sunt un mod de lucru implementat în absolut toate firmele din România care au ca obiect de activitate "transport alternativ de persoane" și lucrează în 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.