Precizările ITM Vrancea referitoare la , registrul general de evidenta a salariatilor, REVISAL
În conformitate cu prevederile H.G nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, toti angajatorii, persoane fizice sau juridice de drept privat, indiferent dacă au sau nu statutul de utilitate publică, precum și instituţiile si autorităţile publice, alte entităţi juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, au obligatia infiintarii, completarii și transmiterii în registru a elementelor raportului de muncă, denumite în continuare date.
Procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului muncii și justitiei sociale, respectiv Ordinul nr.1918/2011, pentru aprobarea procedurii şi actelor pe care angajatorii sunt obligaţi să le prezinte la inspectoratul teritorial de muncă pentru obţinerea parolei, precum şi a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic
Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
Transmiterea online se face prin accesarea portalului Reges, la adresa reges.inspectiamuncii.ro. Pentru a transmite registrul on-line, angajatorul solicita și obtine un nume de utilizator și o parola, la sediul inspectoratului teritorial de munca in raza caruia iși are sediul.
Obţinerea numelui de utilizator şi a parolei se face la sediul inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială angajatorul îşi are sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator şi a parolei;
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obţinerea numelui de utilizator şi a parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copie de pe certificatul de înmatriculare;
d) copie a actului de identitate al persoanei împuternicite.
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
Angajatorii care deţin semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, obţinut de la un furnizor de servicii de certificare în condiţiile <LLNK 12001 455 10 201 0 18>Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, pot depune registrul general de evidenţă a salariaţilor la adresa de e-mail pusă la dispoziţie de Inspecţia Muncii.
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insoţit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
Pentru depunerea la sediu, este necesara stocarea registrului pe suport CD sau USB. Acesta va fi insotit de o adresa de inaintare, semnata si stampilata de catre reprezentantul legal.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de muncă a registrului adresa de înaintare este însoţită de o copie a certificatului de înmatriculare la registrul comerţului, a certificatului de înregistrare fiscală, respectiv o copie a actului de identitate - în cazul angajatorului persoană fizică.
Fisierele RVS. sau alt format de criptare trimise pe adresa inspectoratului si care nu respecta conditiile anuntate anterior nu vor fi luate in considerare.
Eliza Botezatu
Inspector sef
Inspectoratul Teritorial De Munca Vrancea