Local

Polițiștii vrânceni au desfășurat activități în patru unități școlare în cadrul campaniei ”19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor”

Ziarul de Vrancea
11 nov 2019 1163 vizualizări

Aceștia au purtat discuții cu tinerii pe diverse teme, printre care bullying-ul și abuzul în mediul școlar, neglijența copiilor, exploatarea prin muncă a copiilor, pedeapsa corporală, vânzarea copiilor, prostituția infantilă, pornografia infantilă și  traficul de copii.

 În perioada 4-7 noiembrie 2019, polițiștii din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității Vrancea au desfășurat activități în patru unități școlare de pe raza județului, în cadrul campaniei ”19 zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor”.        

              Aceștia au purtat discuții cu tinerii pe diverse teme, printre care bullying-ul și abuzul în mediul școlar, neglijența copiilor, exploatarea prin muncă a copiilor, pedeapsa corporală, vânzarea copiilor, prostituția infantilă, pornografia infantilă și  traficul de copii.

            Bullying-ul este una dintre cele mai complexe forme de comportament agresiv și violență. Cu toate acestea, nu fiecare act de violență este o acțiune de bullying. Principala caracteristică a bullying-ului este relația de putere asimetrică și dezechilibrată dintre cei care agresează și cei care sunt agresați. În plus, nu este ocazional sau un eveniment singular, ci un tipar comportamental, care se repetă în timp, împotriva aceleiași copil.

            Avansând repede în ultima decadă, comunicarea digitală a devenit un mijloc vital de exprimare pentru tineri și copii, o platformă pentru întâlniri virtuale și relații sociale între ‘nativii digitali’. Cu toate acestea, spațiile de comunicare online poartă riscuri multiple pentru bullying.

            Bullying-ul cibernetic denotă utilizarea mediilor electronice (Internet, telefoane inteligente, email-uri, rețele sociale, programe de mesaje text/chat, platforme foto și video și pagini de internet), pentru a răni o altă persoană. Acestea pot include mesaje de intimidare, insulte, hărțuire sexuală sau ridiculizare și ocară. În contrast cu bullying-ul tradițional, o trăsătură comună a acestora este anonimatul frecvent al agresorilor cibernetici

CINE ESTE IMPLICAT ÎN BULLYING?

            Situația de bullying rareori implică doar două părți care interacționează, tradițional definite ca agresor și victimă. De obicei, este o situație de grup, implicând mai mult de doi participanți în diferite roluri, lucru care reflectă dinamica de la bază a statutului și relațiile de putere din grup. În anumite definiri de rol, tiparul bullying-ului este prezentat ca un triunghi sau chiar un dreptunghi, implicând agresorul, asistenții agresorului, victima, martorii pasivi și posibilii apărători, care sprijină activ victima, luând o poziție clară și opunându-se agresorului .

           

            Elevilor care au participat la aceste dezbateri le-au fost făcute următoarele recomandări:

- Nu îi agresați pe colegii voștri!

- Încercați să-i ajutați pe elevii care sunt agresați!

- Încercați să-i includeți în colectiv pe elevii care sunt excluși!

- Dacă știți că cineva este agresat, anunțați un adult (din școală și de acasă)!

COMUNICAT DE PRESĂ Nr. 341 din 11 noiembrie 2019


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.