Local

Pentru vrâncenii care pleacă în vacanță: Situația excepțională în care nu pot fi cerute compensații pentru întârzierea curselor

Ionel Sclavone
21 mai 2024 855 vizualizări

Vrâncenii care pleacă în vacanțâ trebuie să se pună la curente cu toate aspectele care pot duce la situații neplăcute pe parcursul călătoriei. Unul dintre acestea este legat de întârzierea curselor aviatice. De regulă, legislația prevede că pasagerii care au e suferit din cauza întârzierilor pot primi compensații, cu anumite excepții.

Vara este perioada vacanțelor și mulți vrânceni aleg să călătorească în destinații exotice, departe de România. Parte dintre aceștia aleg ca mijloc de deplasare avionul, mult mai rapid și mai confortabil, când vine vorba despre distanțe foarte lungi.

Una dintre cele mai mari neplăceri, la plecarea în vacanță cu o cursă aviatică, ba chiar și la revenire, este timpul pierdut prin aeroport din cauza întârzierilor. Din diferite motive îmbarcarea nu se produce la timp, iar uneori, pasagerii sunt nevoiți să aștepte cu orele. În aceste situații, reglementările europenei prevăd o serie de despăgubiri acordate pasagerilor care trebuie să treacă prin astfel de situații neplăcute.

Există însă o excepție, reglementată, de curând de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Conform unei decizii adoptate de curând, nu pot fi acordate despăgubiri pasagerilor pentru întârzieri dacă există o problemă cu angajații care încarcă bagajele. Lipsa personalului aeroportuar pentru încărcarea bagajelor poate justifica întârzierile zborurilor și nedespăgubirea călătorilor.

CJUE a stabilit că numărul insuficient de lucrători, în cadrul unui aeroport, responsabili cu încărcarea bagajelor în avioane poate reprezenta o „împrejurare excepțională” care săjustifică întârzierile curselor aeriene. Instanța europeană a decis că într-o asemenea situație pasagerii nu pot primi despăgubiri.

În contextul pandemiei de coronavirus, numeroase aeroporturi s-au confruntat cu plecări ale angajaților, în special în rândul celor care prestau astfel de activități precum manipularea bagajelor. În ultimii ani, din acest motiv, au apărut tot felul de situații neplăcute, legat de pierderea bagajelor, întârzieri ale curselor etc.

Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004) prevede că o companie aeriană care operează pe teritoriul Uniunii Europene nu poate fi obligată să plătească compensații pentru întârzieri de peste 3 ore cauzate de „împrejurări excepționale” ce nu puteau fi evitate. Iar clarificarea CJUE vine să lămurească acest aspect.

În acest context, Curtea a statuat că lipsa personalului aeroportuar aeroportuar pentru încărcarea bagajelor poate reprezenta o „împrejurare excepțională”, dacă evenimentul nu ține de o deficiență de personal obișnuită și reprezintă o situație care nu poate fi gestionată de compania aeriană.

Totuși, chiar și în astfel de cazuri, compania aeriană va trebui să demonstreze că a făcut toate eforturile pentru a evita întârzierile și pentru a remedia consecințele neplăcute pentru pasageri.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.