O mămică din Focșani solicită răspunsul conducerii Spitalului Județean Sf. Pantelimon după introducerea taxei la Triajul de Pediatrie
Cotidianul nostru a primit o sesizare din partea unei mămici din Focșani.Aceasta își explică propria experiență căreia a fost nevoită să-i facă față marți 21 ianuarie 2025 iar prin intermediul Ziarului de Vrancea solicită:„ Aș dori pe această cale un răspuns oficial și un control în cadrul Spitalului Județean <<Sfântul Pantelimon>> Focșani, pentru a ne da și noi seama, părinții care ne prezentăm cu copiii la urgență de NEVOIE, nu de PLĂCERE, DE CE PLĂTIM CONSULTAȚIA ÎNTR-UN SPITAL DE STAT, CARE AR TREBUI SĂ NE ASIGURE UN MINIM DE DECENȚĂ ȘI SUPORT ÎN ASTFEL DE CAZURI?”
Cotidianul nostru a solicitat punctul de vedere al conducerii Spitalului Județean „Sfântul Pantelimon” Focșani referitor la sesizare transmisă l-a primit și-l în publică în continuare.Începem însă cu publicarea conținutului integral scrisorii adresată redacției Ziarului de Vrancea de către mămica din Focșani.
„Bună ziua,
Vă scrie o mămică și vă aduce la cunoștință următoarea întâmplare!Salariată căreia i se rețin bani pentru CAS
Marți, 21.01.2025, ora 10:00, sunt sunată de educatoarea grădiniței și mi se spune că al meu copil în vârstă de 4 ani și 5 luni varsă în jet și să mă duc să îl iau de la grădiniță! Plec de la servici ,îl iau și îl duc acasă, să stea cu bunica,pentru ca noi mai avem și servici ...
Până să ajung eu la gradiniță, copilul a vărsat de două ori!
Ajung la farmacie să îi iau și săruri de hidratare și smecta, că dacă avem nevoie , cine știe!
La ora 13:00 plec din nou la muncă și după 30 de minute mă sună fetița de 8 ani că a vărsat iar copilul..
Plec iar înspre casă, dar de data aceasta am apelat numărul unic de urgență, ca de, pănă ajung acasă să vină și salvarea, că era a treia oară când copilul vărsa și avea și scaun moale!
Nu am ce zice, jos pălăria pentru echipajul de la salvare, o doamnă foarte amabilă, la fel și șoferul!
Ajungem la Spitalul Sfântul Pantelimon din Focșani, la UPU Pediatrie!
Acolo sunt întrebată ce a pățit copilul, ce simptome are, le enumăr și un domn îmi aduce la cunoștiință că ar trebui să plătesc o taxa de110 lei și începe să îmi spună cazurile care sunt considerate urgențe și că indiferent dacă am venit cu salvarea, cazul meu nu este considerat urgență!
Mi se spune că am ajuns în această situație din cauza unor persoane ce abuzează în mod constant si care vin la urgență ca la mall!
A fost totuși amabil, spunându- mi că nu îmi stă rău cu 110 lei în buzunar și îmi recomandă politicos să merg în policlinica de copii a Spitalului Județean să îl vadă un pediatru, chiar dacă este aglomerat!Ajunsă acolo, erau 50 de persoane la rând, unele mămici cu bebeluși în portbebe!
Dacă plăteam acea taxă, să înțeleg că urcam pe secție să fie copilul văzut de un doctor, apoi urma să plec acasă cu copilul și diagnosticul pus!
Nu mai devreme de săptămâna trecută, am plătit 500 de lei consultația la particular pentru doi copii și medicamentele recomandate de medic!
Bineînțeles că întrebarea mea a fost <<de ce ni se mai rețin banii pentru CAS dacă tot ajungem sa plătim consultația ca la privat intr-un spital de stat?>> Răspunsul domnului nu am să îl las aici și asta doar din respect pentru sinceritatea pe care a avut-o!
Aș dori pe această cale un răspuns oficial și un control în cadrul Spitalului Judetean Sfântul Pantelimon Focșani, pentru a ne da și noi seama, părinții care ne prezentăm cu copiii la urgență de NEVOIE, nu de PLĂCERE, DE CE PLĂTIM CONSULTAȚIA ÎNTR-UN SPITAL DE STAT, CARE AR TREBUI SĂ NE ASIGURE UN MINIM DE DECENȚĂ ȘI SUPORT ÎN ASTFEL DE CAZURI?
Cu respect,”