Oprișan își promovează actiivitatea pe Facebook: Contract de 10.000 de euro pentru Caspro Publicitate
Consiliul Județean intenționează să plătească 10.000 de euro, la care se adaugă TVA, firmei Caspro Publicitate pentru a-i promoa imaginea pe Facebook și pe Google vreme de 12 luni. Conform tradiției deja împământenite, contractul a fost atribuit firmei de casă prin încredințare directă.
Consiliul Județean a atribuit contractul pentru prestări-servicii de promovare web, pe un an de zile, firmei de casă Caspro Publicitate SRL. Motivația este obligația de a asigura transparența decizională și de a face cunoscută cetățenilor activitatea pe care o desfășoară:
„Conform prevederilor legale, Consililul Județean Vrancea are obligația de a asigura transparența decizională și de a face cunoscute cetățenilor județului rezultate ce decurg din îndeplinirea atribuțiilor sale. Serviciile vor fi decontate în functie de servciile efectiv prestate, valoarea serviciilor achiziționate fiind o estimare maximă a necesarului autorității contractante”, se arată în justificarea achiziției inițiate de Consiliul Județean.
Valoarea estimată a facturii lunară plătită celor de la Caspro se ridică la 4.000 de lei, sumă la care se adaugă TVA . În total, la finalul contractului, firma preferată a Consiliului Județean va încasa în jur de 48.000 de lei, sumă la care se adaugă TVA, peste 10.000 de euro. La facturile emise de Facebook și Google, Caspro ia un comision de 5% din valoare.
Trebuie menționat că la Consiliul Județean funcționează un birou de presă și un compartiment informatic care ar putea să se ocupe de promovarea instituției pe Facebook și pe Google. Cu atât mai mult cu cât acest tip de promovare este la îndemâna oricum și nu necesită abilități sau pregătire specială.
„Problema” este că Facebook și Google emit facturi și situații detaliate pentru fiecare postare promovată în parte, astfel că oricine, în orice moment, poate vedea cum s-au cheltuit banii și cât de eficiente au fost serviciile de promovare. Pe de altă parte, trebuie să precizăm că în acest an sunt două runde de alegeri, locale și parlamentare, iar promovarea pe rețelele de socializare este foarte importantă.