Local

VIDEO | O poveste frumoasă despre o linie de cale ferată din Vrancea pe care circula mocănița, spusă de ghidul turistic Florin Daniel Sima

Ziarul de Vrancea
30 iun 2021 8364 vizualizări
Foto : Facebook - Odobești Orașul meu Iubit
Foto : Facebook - Odobești Orașul meu Iubit

Povestea este spusă de Florin Daniel Sima, ghid de turism pasionat de istorie locală, realizator al rubricii „Destinația de Week-end'' de la Radio Dada, fondator și administrator al paginii ghidturisticvrancea.ro și al paginii de facebook Ghid Turistic Vrancea.

Pentru că am citit de curând o știre despre un proiect privind reînființarea liniei de cale ferată îngustă Odobești-Burca, o să vă prezint un scurt istoric al vechii căi ferate Odobești Burca. 

În primăvara anului 1917, trupele de geniu ale armatei germane se apucă de construit calea ferată îngustă Odobești - Cucuieți pentru transportul trupelor pe linia frontului. 

Linia ferată avea peste 15 km și pornea din Odobești, trecând apoi prin Jariștea, pe lângă Bolotești, Găgești, Vitănești și in cele din urmă ajungea în satul Cucuieți. După sfârșitul Primului Război Mondial, linia a fost preluată de catre statul român, respectiv Căile Ferate Române și a fost folosită pentru transportul călătorilor și al mărfurilor, în special vin, facilitând și exploatarea lemnului din pădurile din zona localității Vidra.

În 1938 se construiește o prelungire a liniei între Cucuieti și Burca. 

În 1938 - 1945 și mai apoi in 1946 au fost înlocuite unele elemente de șină afectate de uzură. Instalațiile de siguranța a circulației au fost instalate în perioada anilor 1931-1932. Garniturile de tren putea circula cu o viteză maximă de 10 km pe oră. În anul 1920  Prefectura Județului Putna dorea să concesioneze linia Odobești - Burca către băncile Frăția , Putna și Economia. Acest consorțiu bancar dorea sa prelungească linia de cale ferată pe traseul Burca - Năruja. 

În perioada 19 mai - 6 iunie 1940 ploile torențiale au facut ca apele raului Putna să distrugă linia pe o distanță de aproximativ 230 de metri. Timp de 3 luni s-a lucrat intens la repararea liniei de cale ferată, dar și la realizarea de diguri de protectie care au făcut față cu succes apelor Putnei.

La 3 martie 1977, conducerea Căilor Ferate a închis circulația pe această linie, motivul fiind că linia devenise nerentabilă.

De peste 40 de ani legătura între Odobești si Burca este realizată doar pe șosea. 

Ar fi frumos să se refacă această cale ferată in scop turistic și chiar economic.

Text : Ghid Turistic Vrancea

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.