Local

Noi reguli pentru funcționarii vrânceni care vor să lucreze de acasă. Ce condiții trebuie să îndeplinească

Ionel Sclavone
10 nov 2022 1839 vizualizări

Începând cu finalul lunii noiembrie, funcționarii publici din Vrancea vor putea lucra în telemuncă, la domiciliu, în baza unor reglementări stabilite prin Legea 283/2022, care modifică prevederile din Codul administrativ.

Conform noilor reglementări, care vor intra în vigoare în luna noiembrie, funcționarii publici vor putea munci la domiciliu în limita a cinci zile pe lună, cu acordul conducătorilor autorităților sau instituțiilor publice. Aceștia trebuie să dețină toate mijloacele necesare pentru a-și putea desfășura activitatea.

În cazul funcționarilor publici, activitatea de la distanță va fi permisă doar dacă atât funcționarii cât și conducătorii instituțiilor sunt de acord. Această regulă nu va putea fi impusă de nici una dintre părți.

Pe durata telemuncii sau a muncii la distanță, adică în cele cinci zile pe lună, funcționarii nu vor beneficia de sporul pentru condiții de muncă grele, vătămătoare sau periculoase.

Până la intrarea efectivă în vigoare a legii, pe 21 noiembrie, conducătorii autorităților și instituțiilor publice vor trebui să stabilească, prin act administrativ, pentru ce structuri din cadrul acestora se poate aproba telemunca, procedurile, precum și mecanismele de raportare sau monitorizare a activității prestate.

Autoritățile trebuie să verifice activitatea funcționarilor publici, urmând să fie stabilită și modalitatea de evidențiere a orelor de muncă. De asemenea, conducerea instituției trebuie să se asigure că funcționarii care lucrează de la distanță dețin mijloace și echipamentele sigure sau să le pună la dispoziție și să le asigure instruirea adecvată în domeniul securității și sănătății în muncă.

În principiu, mijloacele pe care funcționarii publici vor trebui să le dețină pentru a-și îndeplini sarcinile în telemuncă/muncă la domiciliu sunt, dar fără a se limita la telefon, calculator desktop sau laptop, acces la internet, semnătură electronică, acces securizat la distanță la sistemele IT, la sistemul de e-mail și la resursele documentare ale instituției utilizate la nivelul compartimentului ori alte resurse și informații necesare pentru îndeplinirea activității, după caz.

Ce condiții trebuie să îndeplinească funcționarii

Noile reglementări vor stabilesc și obligațiile funcționarilor care doresc să muncească la domiciliu.

În primul rând să aibă la dispoziție toate mijloacele necesare îndeplinirii atribuțiilor ce le revin prin fișa postului. Aceștia trebuie să răspundă la orice solicitare referitoare la activitatea profesională primită de la superiorii ierarhici, în timpul programului de lucru, transmisă prin mijloace de comunicare la distanță. În al treilea rând trebuie să respecte normele cuprinse în Regulamentul de organizare și funcționare al instituției, regulamentul intern, normele GDPR și alte norme și proceduri specifice aplicabile.

De menționat că doar anumite categorii de funcționari pot lucra de la distanță, conform Legii 283.

Este vorba despre cei care au copii cu vârsta de până în 11 ani; cei care acordă îngrijire unei rude cu care locuiește în aceeași gospodărie, similar concediului de îngrijitor introdus în Codul muncii; cei care au o stare de sănătate, dovedită prin adeverință medicală (boli grave sau graviditate), care nu le permite deplasarea la sediul autorității; cei care desfășoară activități ce pot fi realizate în regim de telemuncă.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.