Local

Misăilă visează la Focșaniul în care locuitorii vor circula doar cu autobuzul. Autoturismele rămase în parcări ar umple conturile Parking

Ziarul de Vrancea
3 dec 2019 1599 vizualizări

Primarul Cristi Valentin Misăilă anunță, pe Facebook, că a semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Modernizarea transportului public în Municipiul Focșani”. Deși n-a explicat până acum în amănunt, este clar că acest proiect face parte din viziunea dezvoltării viitoare a Focșaniului împărtășită de Misăilă și sfătuitorii săi.

Conform acestei viziuni, s-ar părea că focșănenii de rând vor fi „încurajați” să circule cu autobuzele nepoluante (electrice) ale Societății Transport Poblic SA, pe jos sau cu bicicleta. Ar urma de asemenea ca posesorii de autoturisme din Focșani să-și lase „fericiți și mulțumiți” autoturismele în parcările Parking cu triplu scop:

1)-Să circule cu autobuzele nepoluante achiziționate de administrația Misăilă prin finanțări europene;

2)-Să umple conturile Parking SA prin plata taxelor de parcare;

3)-Să contrubuie la plata salariilor grase ale angajaților (ajunși acolo prin sistemul PCR-Pile,Cunoștinețe Relații) Parking Focșani  

„Focșaniul va avea transport public modern și nepoluant

A fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Modernizarea transportului public în Municipiul Focșani”, valoarea finanțată fiind de 38.421.490,52 lei. Cu o durată de până la 30 aprilie 2021, proiectul vizează modernizarea transportului public în Municipiul Focșani și are în vedere îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor săi de parcurs.

Prin acest proiect în valoare de peste 8 milioane de euro vor fi realizate următoarele activități:

- Achiziția a 9 vehicule electrice de transport public de 10 m și 7 vehicule electrice de transport public de 6 m, precum și a 5 stații de încărcare rapidă;

- Modernizarea a 59 de stații de transport public, prin dotarea cu panouri de informare a călătorilor, camere de supraveghere video, echipamente pentru asigurarea accesului la internet și echipamente conexe;

- Implementarea unui sistem de ticketing, cu toate componentele sale (echipamente mobile instalate pe 48 vehicule, echipamente în teren instalate în 30 de stații de transport public, echipamente centrale instalate în dispecerat);

- Implementarea subsistemului de acordare a priorității pentru vehiculele de transport public prin instalarea echipamentelor de comunicații cu sistemul de management al traficului pe 48 vehicule de transport public;

- Implementarea subsistemului de informare a călătorilor, cu toate componentele sale (locale – în 59 de stații de transport public, mobile – în 16 vehicule de transport public, centrale – în dispecerat);

- Implementarea subsistemului de monitorizare și management al flotei de vehicule, cu toate componentele sale (mobile – în 48 de vehicule de transport public; centrale – în dispecerat).

De asemenea, sunt incluse servicii de informare a călătorilor în vehicule și în stații, asigurarea accesului la internet pentru toți pasagerii, ceea ce în final va conduce la creșterea atractivității și a confortului deplasărilor cu transportul public.

În perioada imediat următoare vom semna și alte proiecte finanțate din fonduri europene, valoarea totală a acestora ridicându-se la aproape 100 de milioane de euro, bani ce se vor regăsi în infrastructura modernizată a Municipiului Focșani.” 

Text informații+foto:Cristi Valentin Misăilă

Citiți și:Precizarea adusă de ministrul lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, Ion Ștefan, cu privire la contractul semnat între Minister, ADR Sud Est și Primăria Focșani cu titlul „Modernizarea transportului public în Municipiul Focşani”

Fie că îi place, fie că nu, primarul Misăilă trebuie să semneze contracte cu ministerul pe care îl reprezint

Pentru corecta informare a cetățenilor municipiului Focșani, dar și a vrîncenilor, țin să fac o serie de precizări după ce ieri, conducerea Primăriei Focșani a remis mass-media un comunicat de presă în care se laudă cu semnarea unui contract pe mobilitate urbană. 

Îi recomand cu căldură primarului pesede de Focșani, Cristi Misăilă, să își recitească declarația făcută în ședința de Consiliu Local Focșani de săptămîna trecută în care vorbea despre ”obligația legală” a ministerului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, pe care îl reprezint, de a susține proiecte la finanțare. 

Îi recomand să aplice aceeași ”obligație legală” și să facă efortul de a transmite întregul adevăr și atunci când comunică semnarea contractului privind proiectul „Modernizarea transportului public în Municipiul Focşani”, document care a fost semnat de ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei în data de 25 noiembrie 2019, după care a fost transmis la ADR Sud-Est, fiind semnat de ADR şi de domnul primar Misăilă (în calitate de beneficiar) în data de 29 noiembrie (lucru ştiut, dar omis intenţionat de domnul primar, care deţine de altfel unul dintre cele trei exemplare originale ale contractului – celelalte două sunt la AMPOR şi ADR Sud-Est). 

Îi mai recomand domnului Cristi Misăilă să verifice definiția cuvântului contract, ca fiind un acord încheiat ca urmare a înțelegerii între două părți/persoane. Nicidecum nu poate semna singur un astfel de act, după cum spune în comunicat!

Pe această cale îl asigur pe primarul Focșaniului că toate contractele pe care municipalitatea le are cu ministerul lucrărilor publice, dezvoltării și administrației vor fi respectate, în condițiile legii. Asta pentru că eu, în calitate de ministru, sunt în slujba tuturor cetățenilor.

 

***

Proiectul „Modernizarea transportului public în Municipiul Focşani” are o valoare totală de 38.421.490,52 lei şi, ca principal obiectiv, reducerea emisiilor GES și promovarea mobilității urbane durabile prin realizarea de investiții cu caracter integrat în infrastructura de transport public urban în vederea asigurării circulației libere și în condiții de siguranță a persoanelor, cu protejarea mediului înconjurător, elemente cruciale pentru calitatea vieții cetățenilor din Municipiul Focșani, prin: 

- Achiziția a 9 vehicule electrice de transport public de 10 m și 7 vehicule electrice de transport public de 6 m, precum și a 5 stații de încărcare rapidă ; 

- Modernizarea a 59 stații de transport public, prin dotarea cu panouri de informare a călătorilor, camere de supraveghere video, echipamente pentru asigurarea accesului la Internet și echipamente conexe; 

- Implementarea unui sistem de ticketing, cu toate componentele sale (echipamente mobile instalate pe 48 vehicule, echipamente în teren instalate în 30 stații de transport public, echipamente centrale instalate în dispecerat); 

- Implementarea subsistemului de acordare a priorității pentru vehiculele de transport public prin instalarea echipamentelor de comunicații cu sistemul de management al traficului pe 48 vehicule de transport public;

- Implementarea subsistemului de informare a călătorilor, cu toate componentele sale (locale – în 59 stații de transport public, mobile – în 16 vehicule de transport public, centrale – în dispecerat);

- Implementarea subsistemului de monitorizare și management al flotei de vehicule, cu toate componentele sale (mobile– în 48 de vehicule de transport public; centrale – în dispecerat).

Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, Ion Ștefan

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.