Local

Linia ferată Buzău–Mărășești – Prima cale ferată proiectată și executată integral de ingineri români, în 4 ani. Anghel Saligny – unul dintre tinerii specialiști ai echipei. El va realiza apoi podul de la Cernavodă, considerat o capodoperă a ingineriei

Ziarul de Vrancea
21 oct 2025 1443 vizualizări

Construită între anii 1879 și 1881, linia ferată Buzău–Mărășești reprezintă prima cale ferată proiectată și executată integral de ingineri români. Până la acel moment, infrastructura feroviară a României fusese realizată aproape exclusiv de companii și specialiști străini, în special austrieci și germani.

Proiectul a fost condus de o echipă de tineri ingineri români, printre care s-au remarcat Anghel Saligny Elie Radu și Ioan Cernătescu, personalități care aveau să devină repere în istoria tehnicii românești. Linia, cu o lungime de aproximativ 90 km, leagă Buzăul de Mărășești, traversând zone de deal și câmpie și necesitând construcția unor poduri și terasamente de o complexitate remarcabilă pentru epocă.

Inginerul Anghel Saligny – unul dintre tinerii specialiști români care au lucrat la linia Buzău–Mărășești. Experiența dobândită aici l-a ajutat să construiască mai târziu podul de la Cernavodă, considerat o capodoperă a ingineriei europene.

 

 

Pe lângă importanța sa tehnică, această cale ferată a avut și un rol strategic esențial. În timpul Primului Război Mondial, segmentul Buzău–Mărășești a devenit o rută vitală pentru transportul trupelor, armamentului și proviziilor către frontul din zona Mărășești, contribuind direct la efortul de apărare națională.

Linia ferată Buzău–Mărășești rămâne, și astăzi, un simbol al competenței inginerești românești și o dovadă că, încă din secolul al XIX-lea, România era capabilă să-și construiască singură infrastructura strategică. Este o filă importantă din istoria tehnică și identitară a țării, care merită amintită și valorizată, mai ales într-un moment în care dezvoltarea feroviară revine în centrul preocupărilor contemporane.

Podurile metalice de pe linia Buzău–Mărășești au fost printre primele din România proiectate de Anghel Saligny, inginerul care avea să devină celebru pentru podul de la Cernavodă. Experiența câștigată aici l-a ajutat să dezvolte ulterior sistemul revoluționar de grinzi cu zăbrele, folosit în marile construcții feroviare românești.

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.