Consiliul Județean a comandat semne de carte, iar Caspro i-a oferit afișe A3
Relația specială pe care o are Consiliului Județean cu Caspro Publicitate SRL este cunoscută și poate fi evaluată mai ales prin constatarea desprinsă din realitate care arată că firma Caspro a câștigat sume considerabile din contractele cu administrația județeană.
De la felicitări, afișe, bannere, plicuri, pixuri, agende, calendare, sacoșe și până la organizarea de evenimente precum Bachus, Caspro nu a ratat nimic. Cele mai multe contracte i-au fost atribuite prin încredințare directă, fără organizarea unei licitații.
Relațiile de afaceri dintre cele două părți au devenit atât de strânse și atât de cunoscute încât, în prezent, au ajuns precum în exemplul de mai jos, referitor la anunțul înregistrat cu codul DA21496117 pe portalul guvernamental de achiziții publice.
Conform acestuia în data de 17 octombrie a.c., Consiliul Județean a inițiat o procedură de achiziție pentru semne de carte, „printat policromie pe carton 300 g“. Comanda a fost făcută pentru 120 de bucăți, la prețul de 2,52 lei plus TVA, în total 302,4 lei plus TVA.
O zi mai târziu, pe 18 octombrie, la ora 14:25 Caspro Publicitate a oferit produsele comandate exact la prețul cerut. Afacerea s-a încheiat imediat, la ora 16.13, în condiții reciproc avantajoase pentru ambele părți. Un mic detaliu le-a scăpat afaceriștilor pe bani publici.
Consiliul Județean a cerut semne de carte iar Caspro a ofertat afișe format A3, printate pe carton de 150g. A fost cam ca la piață, când mergi să cumperi mere iar vânzătorul îți cântărește portocale.
Bineînțeles că a fost o greșeală de redactare la comanda publicată de Consiliul Județean pe portalul de achizii publice. Dar chiar și așa, oricine vede anunțul nu poate să nu se întrebe cum de a ghicit firma Caspro că sintagma „semne de carte la prețul de 2,52 lei plus TVA pe bucată“ trebuie citită ca „afișe format A3“.
Conform legii, procedura trebuia anulată și reluată cu informațiile corecte pentru că, așa cum s-a derulat, cineva ar putea crede că licitația a fost aranjată și că eroarea a fost comisă cu intenție pentru a îndepărta alte firme concurente, cu oferte mai bune.