Liberalul vrâncean Liviu Bostan revine la Institutului Național de Administrație (INA), cu rang de subsecretar de stat
Liberalul vrâncean Liviu Bostan a fost numit luni, 8 mai 2023, în funcție de vicepreședinte al Institutului Național de Administrație (INA), cu rang de subsecretar de stat printr-un decret semnat de premierul Nicolae Ciucă și publicat în Monitorul Oficial al României în aceeași zi. De menționat că Liviu Bostan a deținut în perioada noiembrie 2020-februarie 2021 funcția de președinte cu rang de secretar de stat al Institutului Național de Administrație (INA). De asemenea, liberalul vrâncean Liviu Bostan a deținut în perioada februarie 2021- martie 2022 funcția de președinte al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP).
Profesorul de matematică Liviu Bostan are 57 de ani. A fost inspector școlar, viceprimar al municipiului Focșani, consilier județean, consilier parlamentar, consilier la Ministerul Lucrărilor Publice, inspector de asigurări.Circa un an de zile, Liviu Bostan a lucrat la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, odată cu ocuparea acestui portofoliu de către deputatul PNL Vrancea de la acea vreme, Ion Ștefan.Liviu Bostan a fost ales consilier județean pe lista Alianței PNL-USR-PLUS la alegerile locale din 2020 și a candidat pe locul 4 pe lista de candidați PNL la Camera Deputaților în Vrancea la alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020.
Ce este Institutul Naţional de Administraţie
În anul 2016, prin Ordonanța Guvernului nr. 23/2016 a fost înființat Institutul Naţional de Administraţie, instituție publică de interes naţional, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale. Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 645/2020, Institutul Național de Administrație funcționează în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.
Rolul Institutului este acela de a pune în aplicare direcţiile strategice ale Guvernului privind eficientizarea administraţiei publice prin profesionalizarea personalului din administraţia publică centrală şi locală.Pentru crearea rețelei naționale de formare profesională, în cadrul INA funcționează centre teritoriale de formare continuă, care provin din fostele centre regionale.
Domenii de activitate
Formare profesională specializată
Grup țintă:
-
-înalți funcționari publici;
- funcţionari publici de conducere și de execuție;
- personal care îşi exercită activitatea în baza unui contract individual de muncă sau a unui contract de management;
- persoane alese sau numite în funcţie de demnitate publică sau asimilate acestora;
- aleşi locali;
- alte categorii de personal din administraţia publică, stabilite prin lege.
Perfecţionare profesională
Grup-ţintă:
-
grupurile-ţintă strategice, stabilite prin acte normative, documente programatice sau alte documente emise de Guvern;
- personalul din administraţia publică;
- alte persoane interesate.
Cercetare-inovare în domeniul administraţiei publice
Comunicarea informaţiilor şi a cunoştinţelor în domeniul administraţiei publice
-
Atribuții principale
-
-organizarea și desfășurarea programelor de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, funcţionari publici de conducere și de execuție, personal contractual, persoane alese sau numite în funcţie de demnitate publică sau asimilate acestora, aleşi locali, manageri publici, precum şi pentru alte categorii de persoane stabilite prin lege;
-organizarea și desfășurarea programelor de perfecţionare profesională pentru grupurile-ţintă strategice, stabilite în condiţiile legi;
- realizarea de analize, rapoarte, proiecte şi publicaţii în domeniul administraţiei publice;
- organizarea şi participarea la activităţi de cercetare-inovare în domeniul administraţiei publice, seminare şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publică;
- stabilirea standardelor de calitate pentru programele de formare profesională pe care le organizează, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- elaborarea sau, după caz, actualizarea standardelor ocupaţionale pentru ocupaţiile din domeniul administraţiei publice;
- întreprinderea demersurilor necesare autorizării, în condiţiile legii, a programelor de formare profesională pe care le organizează.
- Avantajele pe care INA le aduce administrației publice sunt următoarele:
-oferta de programe de formare profesională adaptată prevederilor Codului administrativ și cerințelor administrației publice
- programe de formare profesională bazate pe competențe
- noi tehnologii de învățare utilizate
- standarde de calitate privind formarea profesională
- rețeaua națională de formare profesională
- costuri reduse pentru administrația publică
- studii/analize realizate și diseminate
- Pentru susținerea programelor de formare profesională, INA colaborează cu specialiști în domeniul administrației publice:
Funcționari publici și personal contractual cu experiență în administrația publică, certificați în condițiile legii;
- personal didactic din învățământul superior;
- formatori de competențe profesionale, certificați în condițiile legii
- INA se poate asocia și poate colabora cu instituții similare din țară și din străinătate, precum și cu instituții de învățământ superior acreditate. Toate programele de formare profesională organizate de INA se finalizează prin evaluarea competențelor dobândite și atestarea acestora prin certificate.