Local

Jenant pentru ditamai baronul local! Oprișan confundă zonele metropolitane cu asociațiile de dezvoltare intercomunitară

Ionel Sclavone
20 mai 2020 5031 vizualizări
Prefectul de Vrancea, Gheorghiță Berbece are probleme încă de la început, în colaborarea cu instituția condusă de baronul de Vrancea, Marian Oprișan
Prefectul de Vrancea, Gheorghiță Berbece are probleme încă de la început, în colaborarea cu instituția condusă de baronul de Vrancea, Marian Oprișan

Deși se pretinde un mare cunoscător în ale legilor președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, face o confuzie pe care nici măcar un stundent de anul I la facultatea de drept nu are face-o. El confundă, nici mai mult, nici mai puțin, asociațiile de dezvoltare intercomunitară cu zonele metropolitane.

Că Oprișan nu înțelege diferența dintre cele două concepte îl privește, pe el, pe familia lui și pe colaboratorii apropiați cărora le împărtășește din cunoștințele sale. Grav este că el susține acest lucru public, provocând confuzie în rândul cetățenilor județului Vrancea și punându-i în situația de a încălca legea.

Într-un comunicat de presă, dornic să lovească în adversarul său din Prefectură, Gheorghiță Berbece, Marian Oprișan municipiul Focșani este o zonă metropolitană deoarece este membru în două asociații de dezvoltare comunitară. Și înfoiindu-se ca un păun, după descoperirea făcută, îl trimite pe Berbece să cerceteze legea, Codul Administrativ din 2019, ăla făcut de Dăncilă cu ajutorul baronilor locali, inclusiv a lui Oprișan:

„Domnule Berbece, în Vrancea avem zonă metropolitană! Iar dacă prefectul și juriștii care îl consiliază ar fi citit măcar primele articole din Codul Administrativ și ar fi studiat actele administrative adoptate de Municipiul Focșani, ar fi știut că există chiar două asociații de dezvoltare intercomunitară constituite pe bază de parteneriat între municipiul reședință de județ, Focșani, și unitățile administrativ-teritoriale aflate în zona limitrofă, condiție pentru existența zonei metropolitane! Legea nr. 351/2001, invocată în anunțul postat pe pagina oficială a Instituției Prefectului județul Vrancea, este amendată și completată de Codul Administrativ! Ați auzit de acest Cod? A fost aprobat prin OUG nr. 57/2019!” , îi bate obrazul Oprișan, lui Berbece, trimițându-l să caute prin codul administrativ definiția zonei metropolitane.

Oprișan a citit greșit Codul administrativ

Nu știu dacă prefectul Berbece și cumnații, nepoții, finii și afinii, colegii și prietenii angajați pe bază de carnet PNL în prefectură au avut răbdare să caute prin codul administrativ, însă eu am făcut-o.

Și, ce să vezi, asociațiile de dezvoltare comunitară și zonele metropolitane sunt definite la același articol, nr.89, alineatul 2 din OUG 57/2019:

„Asociaţiile de dezvoltare intercomunitară se constituie în condiţiile legii, în scopul realizării în comun a unor proiecte de dezvoltare de interes zonal sau regional ori al furnizării în comun a unor servicii publice”.

„Zonele metropolitane şi aglomerările urbane constituite cu acordul expres al consiliilor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale componente au ca scop dezvoltarea infrastructurilor şi a obiectivelor de dezvoltare de interes comun”.

Dacă citiți cu atenție cele două definiții veți constata că între ele nu poate fi pus semnul egal din cauza unor mici diferențe, lucru pe care Marian Oprișan, probabil din cauza ochelarilor și a vârstei prea înaintate nu le-a observat.

Zonele meropolitane se înființează prin hotărâri de consiliu local

În primul rând, asociațiile de dezvoltare intercomunitară se înființează de către localități pentru a implementa proiecte comune ori pentru a furniza în comun anumite servicii.

Zonele metropolitate se înființează, atenție, prin hotărâri de consiliu local și au drept scop dezvoltarea infrastructurii și a obiectivelor de interes comun.

Mai mult, un document elaborat cu contribuția Guvernului Dăncilă – PSD – în septembrie 2019,  prezintă toate cele 22 de zone metropolitane existente pe teritoriul României, între care, surpriză, Vrancea lipsește.

Lucrarea se numește „Romania catching-up regions. Modele de cooperare interjurisdicționale” și a fost prezentat în luna septembrie 2019, în temeiul Acordului administrativ nr. 2019CE160AT020 (în cadrul TF073325) privind Programul de finanțare multi-jurisdicțional pentru România, semnat între Comisia Europeană și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

În concluzie, pentru buna informare a cetățenilor județului Vrancea, trebuie să spunem că Marian Oprișan face o confuzie gravă. Astfel, în condițiile în care Focșani, Golești, Cîmpineanca, Vînători, Răstoaca, Milcovul, Gologanu, Cîrligele, Bolotești, Garoafa, Urechești, Vulturu și Cotești nu au adoptat hotărâri de consiliu local prin care să-și dea acordul expres pentru înființarea unei zone metropolitat, aceasta nu există.

Deci, oricine se ia după baron și iese din localitățile enumerate mai sus fără declarație pe propria răspundere, în contextul actualei stări de alertă, riscă să fie amendat de autorități. Iar amenzile nu le va plăti, vă asigur, Oprișan din conturile lu' mămica.

Citiți și precizările Instituției Prefectului Județul Vrancea pe acest subiect:

”România se confruntă cu o pandemie, iar reprezentanții unor partide, interesați să obțină capital electoral nu au făcut în toată perioada stării de urgență, iar acum și în starea de alertă, decât să pună bețe în roate deciziilor, cu scopul vădit de a crea confuzie și panică. HG 394 din 18.05.2020 stabilește în cadrul măsurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc modul și condițiile de deplasare a cetățenilor. Instituția Prefectului Județului Vrancea a popularizat aceste măsuri exact în textul legilor în vigoare, fără interpretări subiective și interesate. În anexa invocată de cei care susțin existența unei zone metropolitane în Vrancea, anexa care definește termenii utilizați, scrie negru pe alb: „delimitarea zonei metropolitane - zona metropolitană constituită conform prevederilor Legii administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cuprinde teritoriul administrativ al orașului centru polarizator și al unităților administrativ-teritoriale cuprinse în zona de navetism a acestuia, la distanțe de până la 30 km, care respectă condiția de contiguitate spațială și în cadrul căruia s-au dezvoltat relații de cooperare pe multiple planuri”. Constituirea unei Asociații de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) reprezintă o formă de asociere pentru accesarea fondurilor de mediu de la Uniunea Europeană,  pe care localitățile și județele o folosesc în lipsa regionalizării. Asociația Metropolitan Trans, din care fac parte UAT-urile Focșani, Golești, Câmpineanca, Vânătoti, Răstoaca și Milcovul a fost constituită în scopul înființării, organizării, reglementării, finanțării, exploatării, monitorizării și gestionării în comun a Serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, un serviciu care ... nu există încă. Mai mult, în zona pe care o invocă domnii respectivi sunt prinse localități precum Gura Caliței, Poiana Cristei, Dumitrești sau Mera și care sunt specificate în mod concret în anexa Legii nr. 351/2001 ca zone lipsite de orașe, ce necesită acțiuni prioritare pentru dezvoltarea de localități cu rol de servire intercomunală. 

„Rugăm cetățenii să dea dovadă de mai multă responsabilitate decât cei care ocupă vremelnic niște scaune de care se agață cu putere și să respecte legile și hotărârile în vigoare, cele care au fost adoptate pentru siguranța lor” a declarat prefectul Gheorghiță Berbece.”

Foto: postare pe Facebook a viceprimarului Ionuț Mersoiu


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.