Instituția Prefectului Județul Vrancea îi răspunde lui Ion Roman președintele patronatului IMM filiala Vrancea
Răspunsul vine ca urmare a comunicatului de presă făcut public pe 22 aprimlie 2021 prin care, Ion Roman președintele patronatului IMM filiala Vrancea îl anunță pe prefectul Gheorghiță Berbece că nu va mai participa la ședințele de dialog social organizate la Prefectură.Roman îi explică prefectului și președintelui Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma căruia îi și redirecționează ”spre știință” comunicatul de presă menționat, motivele ce l-au determinat să recurgă la o asemenea formă de protest.
Instituția Prefectului județului Vrancea a luat act din comunicatul publicat în presa locală în data de 22.04.2021 și din adresa oficială înregistrată sub nr.5439/ 23.04.2021 de refuzul domnul Ion Roman în calitate de președinte al Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Vrancea, de a mai participa pe viitor la ședințele Comisiei de Dialog Social.
Domnul Roman și-a motivat absența pe viitor de la ședințele comisiei cu, cităm:,,lipsa de eficiență a acestor ședințe, la care nu dorim să facem planul, lipsa de transparență privind problemele discutate la Dialog Social prin neinvitarea mass-media și neprimirea de invitații la nicio întâlnire pe teme privind mediul de afaceri în Vrancea în anul 2021 ,,
Dorim pe această cale să îndreptăm neadevărurile ,,aruncate,, în presa locală de domnul Ion Roman arătând faptul că :
Având în vedere contextul epidemiologic al infecției cu virsului Sars-CoV-2 care a marcat anul 2020 și continuă în anul 2021, Instituția Prefectului Vrancea a limitat participarea la ședințele acestei comisii, fiind necesară asigurarea măsurilor de protecție a membrilor participanți.
Totodată, contrar celor afirmate de domnul Roman, s-a asigurat transparența ședințelor Comisiei de Dialog Social, fiind transmise pe de o parte comunicate de presă după fiecare ședință, iar pe de altă parte au fost puse la dispoziția reprezentanților mass-media, care au formulat solicitări, toate materialele prezentate la ședințe .
În ce privește participarea la ședințele acestei comisii, prefectul județului Vrancea, domnul Gheorghiță Berbece a fost prezent de fiecare dată când alte probleme urgente nu i-au solicitat prezența, situații în care atribuția de a prezida ședințele Comisiei de Dialog Social a fost delegată subprefectului, înlocuitorul său de drept conform prevederilor art.259 și art.260 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare și nu unui ,, reprezentant,, oarecare cum se susține în comunicat.
Referitor la întâlnirile organizate la începutul anului 2021 de către Consiliul Județean Vrancea, la care Prefectul județului Vrancea ca reprezentat al Guvernului responsabil cu asigurarea implementării la nivel local a politicilor guvernamentale a avut calitatea de invitat, arătăm că acestea s-au bucurat și de participarea reprezentanților mediului privat vrâncean, care au dorit să fie informați, alături de primarii din județ, cu privire la modul de accesare a fondurilor prin C.N.I., P.N.R.R. sau fonduri europene nerambursabile, în scopul modernizării infrastructurii în județul Vrancea.
În încheiere, reamintim domnului Ion Roman faptul că aceste ședințe ale Comisiei de Dialog Social nu au fost lipsite de eficiență, iar pe parcursul anului 2020, un an greu pentru mulți agenți economici din mediul privat, multe din problemele semnalate în cadrul acestor întruniri, au fost transmise Guvernului României și s-au materializat sub forma unor acte normative din care amintim :
- OUG 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.
- OUG 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea unor acte normative.
- OUG 120/2020 privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.
- OUG 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă
- OUG 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării activităţilor didactice care presupun prezenţa efectivă a copiilor în unităţile de învăţământ şi în unităţile de educaţie timpurie antepreşcolară, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.
- Conform datelor oficiale transmise de AJOFM Vrancea, SITUATIA beneficiarilor si plăților la 31.03.2021 privind masurile determinate de pandemia coronavirusului SARS- CoV- 2 este următoarea:
-
Alte măsuri concrete adoptate de Guvernul României în decursul anului 2020 pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc au îmbrăcat forma OUG 29/2020.
Inclusiv Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a făcut publice printr-un comunicat domeniile în care Guvernul României a adoptat măsuri eficiente amintind aici de :
Programului IMM Invest România în cadrul căruia:
- S-a mărit garanția de către stat de la 50% la maximum 80% din valoarea finanțării pentru credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru. Valoarea maximă a finanţărilor garantate de stat pentru un beneficiar este de 10 milioane lei ;
- Pentru IMM-urile care nu au depus situații financiare la data solicitării creditului garantat valoarea maxima a finanțării pentru creditele/liniile de credit pentru capital de lucru va fi calculata pe baza mediei cheltuielilor aferente din balanțele lunare;
- Acordarea uneia sau mai multe garanții pentru credite/linii de credit pentru finanțarea capitalului de lucru, de maximum 90%, pentru microîntreprinderi sau întreprindere mica, în valoare maximă de 500.000 lei pentru microîntreprinderi, respectiv maximum 1.000.000 lei pentru întreprinderile mici;
- Pentru creditele acordate microintreprinderilor sau intreprinderilor mici se subvenționează cu 100% dobânzile aferente creditelor/liniilor de credit pentru finanțarea capitalului de lucru si a creditelor pentru investiții, din bugetul Ministerul Finanțelor Publice in cadrul unei scheme de ajutor de stat/de minimis;
- Perioada de acordare a subvenției de dobânda este de la momentul acordării creditului și poate dura până la 31 martie 2021;
- Durata maximă afinanţărilor este de 120 de luni în cazul creditelor pentru investiţii şi de 36 de luni în cazul creditelor/liniilor de credit pentru capitalul de lucru (putând fi prelungite cu maxim 36 de luni).
-
Măsuri de ajutor suplimentare în cadrul cărora:
- Pe durata stării de urgenţă IMM-urile care şi-au întrerupt total sau parţial activitatea în baza deciziilor autorităţilor publice competente şi deţin certificatul de urgenţă eliberat de MEECA beneficiază de amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi- electricitate, apă, gaze natural, telefonie şi internet, precum şi de amânarea la paltă a chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi sediu secundar;
- În contractele în derulare încheiate de IMM-uri poate fi invocată forţa majoră împotriva acestora numai după încercare dovedită cu înscrisuri communicate între părţi, prin orice mijloace, de renegociere a contrcatului, pentru adaptarea clauzelor acestuia.
- Se prezumă caz de forţă majoră măsurile dispuse pentru prevenirea şi combatere pandemiei care a afectat activitataea IMM, atestată prin certificatul pentru situaţii de urgenţă;
- Penalităţile din contractele încheiate cu autorităţile publice de către IMM-uri, pentru întârzieri în executare, nu se datorează pe durat stării de urgenţă;
- Termenul de depunere a declaraţiei privind beneficiarul real se prelungeşte cu 3 luni de la data încetării stării de urgenţă, iar pe perioada acesteia se suspendă depunerea declaraţiei.
-
În cadrul obligațiilor bugetare au fost adoptate modificări precum:
- S-a prelungit termenul până la care debitorul care dorește să își restructureze obligațiile bugetare, are obligația de a notifica organul fiscal competent cu privire la intenția sa pană la 31 iulie 2020, față de 31 martie 2020;
- S-a prelungit termenul pana la care solicitarea de restructurare a obligațiilor bugetare se poate depune până la 30 octombrie 2020, față de 31 iulie 2020.
-
În privința măsurilor fiscale au fost adoptate modificări precum:
- Pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a ordonanței de urgență și neachitate până la încetarea măsurilor nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere – încetează în termen de 30 de zile de la încetarea stării de urgență.
- S-a prorogat până la 30 iunie termenele de plată a impozitului pe cladiri, terenuri si mijloace de transport, cu păstrarea bonificaţie de 10%.
-
Prefectul județului Vrancea, domnul Gheorghiță Berbece în calitate de reprezentant al Guvernului României, asigură membrii Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii din județul Vrancea de toată disponibilitatea, colaborarea și sprijinul necesar pentru soluționarea problemelor cu care se confruntă.
Biroul de comunicare Instituția Prefectului Vrancea