Local

Înșelăciunea cu pamperși de la Arad lovește și în Vrancea

Gabriel Sava
12 iul 2017 4955 vizualizări
 Mai mulți părinți au sesizat că sunt înșelați cu produse chilipir
Mai mulți părinți au sesizat că sunt înșelați cu produse chilipir

  O mămică din Focșani a sesizat că a comandat pe Facebook produse în valoare de aproape 900 lei

Megaescrocheria pamperșilor ieftini lovește și în Vrancea. Mihaela, o mămică din Focșani spune că ar fi comandat în urmă cu aproape două luni mai multe pachete de Pampers și produse de igienă pentru bebeluși, în valoare de circa 900 de lei, bani pe care femeia i-a trimis anticipat, cu gândul că va primi produse care, în mod normal, în magazin, costau circa 1200 lei. ”Am găsit anunțul pe Facebook, într-un grup pentru mămici și am comandat și eu prin luna mai. Urma să primesc produsele la finalul lunii iunie, dar nu am primit nimic”, a spus mămica înșelată.  După ce, în cursul zilei de miercuri, mai multe canale media au preluat informația înșelăciunii de la Arad, pusă la cale de o femeie, Ecaterina Gurbet, mămica din Focșani a sesizat că ar putea fi victima unei înșelăciuni și a încercat să sune pe numărul de telefon pe care făcuse comanda și pe care confirmase plata. Din păcate, numărul respectiv nu mai apare ca fiind în serviciu, motiv pentru care mămica cu pricina a decis să se adreseze organelor de urmărire penală. Până la momentul în care va depune plângerea, femeia a dorit ca numele său să nu fie făcut public. Chiar dacă a sesizat că respectivul chilipir ar putea fi o afacere dubioasă, aceasta s-a gândit, mai ales că alte persoane au asigurat-o la momentul respectiv că au primit produsele, că nu va cădea victimă a vreunei înșelăciuni. Purtătorul de cuvânt al poliției vrâncene, agent principal Paula Enache, a precizat că, până miercuri, la nivelul IPJ Vrancea, nu fusese depusă nicio plângere în acest sens. Cu toate acestea, polițiștii recomandă celor care au făcut astfel de comenzi online și ar putea fi victime ale megaescrocheriei de la Arad, să se adreseze organelor competente.

Afacere piramidală bazată de naivitatea românilor

Conform presei centrale, afacerea se derula după următoarea schemă: femeia considerată capul rețelei a cerut mai multor cunoscuți, pe care i-a coptat apoi în calitate de colaboratori, să îi promoveze produse pentru copii pe diverse canale de socializare, în special pe Facebook. În acest sens au fost create grupuri de utilizatori iar cei care aderau la rețea aveau promisiunea de a primi produse la prețuri mai mici decât cele practicate pentru restul clienților. Pe sistem piramidal, afacerea s-a extins aproape în întreaga țară. Clienții primeau produse doar dacă achitau, prin cont bancar sau alte modalități de plată, produsele de la momentul comenzii, urmând ca acestea, din cauza volumului mare de lucru, să ajungă prin curier într-un termen de până la 45 de zile. Doar că, în anumite cazuri, au fost clienți care au așteptat și până la șase luni să primească ori produsele comandate ori banii înapoi. Până la final, nu au mai primit nimic. Zeci de persoane au anunțat că vor merge pentru a depune plângere la poliție. Reprezentanți ai DIICOT au anunțat că au demarat deja o anchetă pentru a stabili gradul de implicare al persoanelor din gruparea care a demarat afacerea penală. (G. SAVA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.