Local

În atenția vrâncenilor care vor să-și cumpere mașini noi: Se lansează sesiunea de toamnă a Programelor Rabla Clasic și Rabla Plus

Ionel Sclavone
3 oct 2022 1848 vizualizări

Începând de vineri, 30 septembrie, vrâncenii care doresc să-și achiziționeze un autovehicul nou, mai puțin poluant, vor putea solicita bani prin cele două programe Rabla Clasic și Rabla Plus. Sesiunea de înscriere va începe vineri și se va încheia la finalul lunii noiembrie.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat lansarea sesiunii de toamnă a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Înscrierea se va defășura în perioada 30 septembrie - 25 noiembrie 2022. În acest an, autoritățile au modificat regulile celor două programe prin care o persoană fizică poate solicita bani pentru cumpărarea unei mașini noi.

De principiu, procedura începe prin înscrierea la un producător auto validat de AFM. Apoi urmează predarea autovehiculului ce urmează a fi casat unui colector autorizat, radierea din circulație și cumpărarea noii mașini care trebuie să respecte caracteristicile impuse pentru fiecare dintre cele două programe.

Începând din acest an, banii pentru cumpărarea unei mașini electrice sau hibride prin programul Rabla Plus sunt condiționați de casarea unei mașini vechi. În plus, se pot casa două mașini vechi, iar valoarea stimulentului financiar acordat de stat este mai mare decât în cazul casării uneia singure.

Valoarea primei de casare, în cazul programului Rabla Clasic, este de 6.000 de lei (pentru două mașini casate, prima este de 9.000 de lei). În cazul programului Rabla Plus, ecotichetul are valoarea de 51.000 de lei pentru achiziția unei mașini electrice sau pe hidrogen (54.000 în cazul casării a două mașini) și 26.000 de lei pentru cumpărarea unei mașini hibride (29.000 pentru casarea a două mașini).

Pașii care trebuie urmați de solicitanți

Conform ghidurilor de finanțare (Ordinul Ministerului Mediului nr. 324/2020 - Rabla Clasic și Ordinul nr. 323/2020 - Rabla Plus), un solicitant beneficiază fie de o primă de casare (Rabla Clasic), fie de un ecotichet (Rabla Plus) cu condiția să îndeplinească mai multe condiții.

Astfel, solicitantul trebuie să aibă domiciliul sau reședința în România. În al doilea rând, trebuie să-și fi plătit obligațiile cu privire la taxe, impozite, amenzi și contribuții către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;

Odată îndeplinite primele două condiții, este nevoie ca solicitantul să se fi înscris la un producător validat în vederea achiziționării unui autovehicul nou și să obțină nota de înscriere.

Apoi trebuie să fi predat mașina uzată unui colector autorizat și să o fi radiat din circulație.

În cele din urmă, după ce a prezentat toate documentele care atestă îndeplinirea condițiilor de mai sus, producătorului validat, poate achiziționa noul vehicul pentru care a fost eliberată nota de înscriere.

Documentele pe care trebuie să le prezinte solicitantul

Pentru înscrierea în program, persoanele fizice trebuie să depună la producătorul validat un dosar ce conține următoarele documente:

Actul de identitate eliberat de către autoritățile române, în termen de valabilitate, în copie certificată „conform cu originalul“;

Certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;

Cartea de identitate a autovehiculului uzat, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat;

Actul doveditor emis de serviciul de înmatriculare, în copie certificată „conform cu originalul“ de către producătorul validat, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau din cartea de identitate nu rezultă anul fabricației, anul primei înmatriculări în România și/sau categoria autovehiculului uzat;

Certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, eliberat de autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data prezentării la producătorul validat, în original, în copie legalizată sau emis și comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanță;

Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, nu mai vechi de 90 de zile la data prezentării, în original, în copie legalizată sau în Spațiul Privat Virtual.

De menționat că nota de înscriere este valabilă 300 de zile (zece luni) de la data emiterii. În acest termen trebuie făcută casarea mașinii sau a mașinilor vechi și achiziționarea celei noi. Mașinile cumpărate prin cele două programe nu pot fi vândute timp de un an de la data achiziției.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.